Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Control of Nonlinear Systems using Local Approximation Methods
Brablc, Martin ; Bugeja, Marvin (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This thesis deals with the development of an adaptive control algorithm for a specific class of electromechanical actuators, based on the feedforward compensation principle using an inverse dynamic model. The control algorithm's adaptability originates in a mechanism of learning the inverse dynamic model. This thesis focuses on using local approximation methods for an online inverse model learning. The outcome of this thesis is a summary of the analysis, simulations and actual experiments, which tested the possibilities of using the local approximation methods for adaptive control purposes in real environment.
Kooperativní manipulátor
Sušovský, Ondřej ; Chromý, Adam (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problému adaptivního řízení kooperativního robotického manipulátoru. Pojednává o získávání a zpracování dat ze šestiosého tenzometrického čidla a jejich použití pro adaptivní řízení.
Systém Sinumerik při synchronním programování CNC obráběcích strojů
Toman, Martin ; Sliwková, Petra (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pokročilým programováním CNC obráběcích strojů v řídicím systému Sinumerik 840D powerline se zaměřením na problematiku synchronních akcí. Tyto akce dokážou pružně reagovat na průběh obráběcího procesu v závislosti na detekování signálů ze stroje a provést na základě splnění podmínky určitou akci. V úvodu práce je stručně popsána základní problematika programování CNC strojů a řídicích systémů. Dále je popsána problematika související s programováním synchronních akcí. V praktické části práce je vytvořeno několik příkladů s ověřením jejich funkčnosti.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (oponent) ; Rzucidlo, Pawel (oponent) ; Mathan, Santosh (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis addresses the research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The thesis introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the creation of the aircraft's mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the composition of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance. The core of this thesis is aimed at flight control laws synthesis built around a unique blend of optimal and adaptive control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System. The final chapter of the thesis introduces the evaluation of the designed automatic Flight Control System and is divided into three phases. The first phase contains the Robustness Evaluation, which investigates the stability and robustness of the designed control system within the frequency domain. The second phase is the controller's Performance Evaluation employing computer simulations using created mathematical models in the time domain. As for the final phase, the designed Flight Control System is integrated into an experimental aircraft platform, serving as a testbed for future Unmanned Aerial Systems, and subjected to a series of flight tests. 
Adaptivní regulátory s principy umělé inteligence v prostředí MATLAB - B&R
Pitra, Michal ; Malounek, Petr (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematiku adaptivního řízení především na samočinně se nastavující regulátory. Práce je rozdělena na dvě části. První část popisuje identifikační metody. Mezi tyto metody patří identifikace pomocí metody nejmenší čtverců a neuronových síti. Metody jsou navzájem porovnávány a je provedeno vyhodnocení kvality identifikace. Druhá část popisuje porovnání různých druhů adaptivních regulátorů s pevně nastaveným PSD regulátorem. Adaptivní regulátory jsou porovnávány v závislosti na různých identifikačních metodách. Pro identifikační i regulační část bylo realizováno uživatelské vizualizační prostředí. S využitím programu Matlab/Simulink jsou porovnány průběhy odezev na poruchu a změnu dynamiky procesu při řízení simulačních soustav a fyzikálního modelu připojeného k PLC firmy B&R.
Použití hybridní metody pro řízení zásobní funkce vodní nádrže
Pospíšilík, Šimon ; Kozel, Tomáš (oponent) ; Menšík, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr vhodného vstupního regionálního klimatického modelu do Hybridní metody řízení zásobní funkce vodní nádrže. Tento způsob řízení je založen na vhodné kombinaci optimalizační metody s metodou Support vector machines. Výběr vhodného regionálního klimatického modelu probíhá pomocí simulace řízení zásobní funkce vodní nádrže Vír I v programu Microsoft Exel. Výsledky simulace řízení hybridní metodou jsou porovnány s dalšími metodami řízení. Těmito metodami jsou Adaptivní řízení, Dispečerský graf a řízení na hodnotu nadlepšeného odtoku.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (oponent) ; Rzucidlo, Pawel (oponent) ; Mathan, Santosh (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis addresses the research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The thesis introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the creation of the aircraft's mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the composition of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance. The core of this thesis is aimed at flight control laws synthesis built around a unique blend of optimal and adaptive control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System. The final chapter of the thesis introduces the evaluation of the designed automatic Flight Control System and is divided into three phases. The first phase contains the Robustness Evaluation, which investigates the stability and robustness of the designed control system within the frequency domain. The second phase is the controller's Performance Evaluation employing computer simulations using created mathematical models in the time domain. As for the final phase, the designed Flight Control System is integrated into an experimental aircraft platform, serving as a testbed for future Unmanned Aerial Systems, and subjected to a series of flight tests. 
Kooperativní manipulátor
Sušovský, Ondřej ; Chromý, Adam (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problému adaptivního řízení kooperativního robotického manipulátoru. Pojednává o získávání a zpracování dat ze šestiosého tenzometrického čidla a jejich použití pro adaptivní řízení.
Použití hybridní metody pro řízení zásobní funkce vodní nádrže
Pospíšilík, Šimon ; Kozel, Tomáš (oponent) ; Menšík, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr vhodného vstupního regionálního klimatického modelu do Hybridní metody řízení zásobní funkce vodní nádrže. Tento způsob řízení je založen na vhodné kombinaci optimalizační metody s metodou Support vector machines. Výběr vhodného regionálního klimatického modelu probíhá pomocí simulace řízení zásobní funkce vodní nádrže Vír I v programu Microsoft Exel. Výsledky simulace řízení hybridní metodou jsou porovnány s dalšími metodami řízení. Těmito metodami jsou Adaptivní řízení, Dispečerský graf a řízení na hodnotu nadlepšeného odtoku.
Control of Nonlinear Systems using Local Approximation Methods
Brablc, Martin ; Bugeja, Marvin (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This thesis deals with the development of an adaptive control algorithm for a specific class of electromechanical actuators, based on the feedforward compensation principle using an inverse dynamic model. The control algorithm's adaptability originates in a mechanism of learning the inverse dynamic model. This thesis focuses on using local approximation methods for an online inverse model learning. The outcome of this thesis is a summary of the analysis, simulations and actual experiments, which tested the possibilities of using the local approximation methods for adaptive control purposes in real environment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.