Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Šubíková, Jitka ; Řezník,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se věnuje velmi aktuálnímu problému současnosti a to stresu u zaměstnanců. Analyzuje typy stresu, příznaky a projevy, vliv na zdraví člověka a pracovní výkon. Dále se soustředí na faktory, které stres vyvolávají, jejich indentifikaci a eliminaci z pracovního prostředí. První část diplomové práce je zaměřená na teoretický rozbor problematiky. Praktická část je věnována vlastnímu měření stresorů v pracovním prostředí a metodami měření stresu u zaměstnanců logistické firmy. V závěru práce je zpracován návrh na snížení stresových faktorů v této firmě.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Silence
Šterbáková, Daniela ; Thein, Karel (vedoucí práce) ; Kolman, Vojtěch (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Ticho je negatívny termín označujúci absenciu zvuku. Naša bežná reč však nazna- čuje, že ticho je vnímateľná skutočnosť, 'niečo' vnímané. Je však adekvátne povedať, že počujeme ticho, absenciu zvuku? Aké implikácie o vnímaní naša reč má? Cieľom predkladanej práce je analyzovať túto otázku a to v troch myšlienkovo prepojených kontextoch. Prvá časť práce rekonštruuje problém vnímania ticha v 'tichej skladbe' Johna Cagea 4'33" v kontexte jej konceptuálneho vzniku, Cageovej estetiky a reflexie jeho tvorby v textoch. Sleduje tak zrod problému o vnímateľnom tichu v súčasnom mys- lení. Zameriava sa na tézu, že absolútne ticho nepočujeme ani vo zvukotesnej komore a zvažuje otázku, či je adekvátne povedať, že počujeme ticho ak očakávame hudbu, ktorá nezaznieva, ktorú vzniesla premiéra 4'33". Druhá časť sa prostredníctvom argumentov Roya Sorensena a Iana Phillipsa vyrovnáva s pozíciou, že môžeme priamo počuť či počúvať ticho, absenciu zvuku. Dôraz je kladený na Sorensenovu koncepciu, nakoľko je priamo kontrastná ku Ca- geovej pozícii (hoci s ním zdieľa empirické a fyzikalistické chápanie vnímania), ale najmä preto, že sa zakladá na kauzálnej teórii vnímania, ktorá je jednou z hlav- ných teórií vnímania v súčasnej anglo-americkej filozofii. Analyzuje metodologické základy argumentov daných autorov a kladie...
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Teorie intermediality v kontextu díla Heinera Goebbelse
Mocek, Jan ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza performance Eraritjaritjaka čelného představitele současného německého experimentálního divadla Heinera Goebbelse. První část usiluje o kontextualizaci Goebbelsovy tvorby v širším smyslu, a je tedy věnována explikaci nového divadelního žánru Théâtre musical, který zastřešuje performance tohoto typu. Další pasáž se zaměřuje především na Goebbelsovy teoretické názory a zároveň tak charakterizuje základní rysy poetiky divadla tohoto nekonvenčního umělce. Stěžejní část práce pak tvoří analýza pozoruhodného představení Eraritjaritjaka, jež se soustředí na fungování základních komponentů v celkové struktuře inscenace.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Šubíková, Jitka ; Řezník,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se věnuje velmi aktuálnímu problému současnosti a to stresu u zaměstnanců. Analyzuje typy stresu, příznaky a projevy, vliv na zdraví člověka a pracovní výkon. Dále se soustředí na faktory, které stres vyvolávají, jejich indentifikaci a eliminaci z pracovního prostředí. První část diplomové práce je zaměřená na teoretický rozbor problematiky. Praktická část je věnována vlastnímu měření stresorů v pracovním prostředí a metodami měření stresu u zaměstnanců logistické firmy. V závěru práce je zpracován návrh na snížení stresových faktorů v této firmě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.