Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modul do prohlížeče přednášek pro opravování výstupu rozpoznávače uživatelem
Srb, Pavel ; Schwarz, Petr (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Jádrem práce je rozšíření prohlížeče o funkci opravy přepisů z rozpoznávače uživatelem, včetně vytvoření serveru, který přepisy skladuje a umožňuje jejich sdílení. V úvodu je zmíněna motivace pro práci s multimédii ve výpočetní technice. Dále jsou vyjmenovány kategorie výzkumu rozpoznávání řeči na Fakultě informačních technologií. Velká pozornost je věnována popisu multimediálního prohlížeče, který slouží pro testování a prezentaci technologií rozpoznávačů a v budoucnu se předpokládá jeho využití i jako studijní pomůcky nebo přehrávače pro běžné uživatele. Jsou zde definovány požadované vlastnosti tohoto přehrávače, návrhy a popis jejich realizace, potažmo celé architektury přehrávače, založené na C++, wxWidgets, XML i HTTP.
Grafické uživatelské rozhraní pro media přehrávač MPlayer
Zsíros, Anton ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vytvoření grafického uživatelského rozhraní pro media přehrávač MPlayer. V úvodní části se čtenář seznámí s přehrávačem MPlayer a s dostupnými uživatelskými rozhraními pro tento přehrávač. Následující část popisuje protokol přehrávače MPlayer, který zprostředkuje komunikaci mezi přehrávačem a aplikací, do které je vestavěn. Poslení část se zaobírá návrhem a implementací aplikace s grafickým rozhraním, která využívá MPlayer jako multimediální vrstvu.
Vizualizace práce konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje
Syrový, Ondřej ; Láník, Aleš (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro demonstraci činnosti konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje. Teoretická část práce se zabývá teorií formálních jazyků, gramatik a automatů. Vytvořený program umožňuje načítání deterministických i nedeterministických variant automatů ze souboru, jejich grafickou reprezentaci pomocí stavového diagramu, krokování výpočtu a znázornění možných přechodů.
Klasifikace zubů na 3D polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací řešení klasifikace zubů na polygonálním modelu otisku čelisti. Postupně v ní popisuji možnosti procházení a reprezentace polygonálního modelu v paměti počítače, detekci roviny prokládající křivku zubního oblouku a proložení plochy reprezentující přibližnou zubní rovinu. Dále se zabývám možností generování výškové mapy usnadňující zařazení jednotlivých zubů do širšího kontextu (zubního oblouku) a detekcí těchto zubů na úrovni výškové mapy. Současně nabízím možnosti segmentace trojrozměrného modelu tak, abych z něho byl schopen extrahovat hranice vymezující zuby. V závěru navrženého algoritmu spojuji tyto dva postupy ve výsledný způsob detekce a klasifikace jednotlivých zubů tak, že aplikace bude schopna automaticky rozpoznávat a zařazovat zuby ke korespondujícím jménům s minimálním zásahem uživatele. V druhé části tohoto dokumentu se nachází popis implementovaného řešení. Podle zadání navrhuji výše zmíněné postupy s důrazem na multiplatformní chování a maximální pohodlí uživatele.
Síťový interface k detektoru klíčových slov
Skotnica, Martin ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Rozpoznávání řeči je oblastí, která je v současné době celosvětově intenzivně studována. Systémy schopné rozpoznat mluvenou řeč se stávají součástí běžného života v mnoha aplikacích. Jednou z nich je i detekce klíčových slov, způsob jak odhalit výskyt určitých slov v datech. Detektor vyvinutý na VUT Fakultě informatiky nám umožňuje detekovat tyto slova. Cílem této práce je tedy navrhnout a implementovat síťový interface k detektoru klíčových slov na bázi klient/server. Cílová aplikace se připojí na server a posílá mu zvuková data. Server na tyto data spouští detektor klíčových slov a výsledek posílá zpět klientovi, kde se interaktivně zobrazí uživateli.
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Synchronizace dokumentů uložených na 3 a více počítačích
Nykrýn, Lukáš ; Michlovský, Zbyněk (oponent) ; Jurnečka, Peter (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu a implementaci aplikace pro sdílení souborů mezi více počítači za pomoci externího disku. Aplikaci je možné provozovat jak na systému GNU/Linux, tak na systému MS Windows. V prostředí systému Windows aplikace provádí synchronizace v pravidelných intervalech. V případě běhu v systému GNU/Linux nabízí navíc možnost hlídat stav souborů a ihned po každé změně soubor automaticky synchronizovat. Celý systém hlídá a ošetřuje veškeré možné kolizní stavy souborů.
Jukebox - rozhraní pro přehrávání hudby
Šošovička, Peter ; Kubíček, Radek (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických uživatelských rozhraní a problematikou přehrávání MP3. Dále se zabývá analýzou a návrhem programu pro přehrávání hudby pro komerční účely "Jukebox". V práci je popsáno, jak jsou jednotlivé části aplikace implementovány.
Srovnání vývoje grafického uživatelského rozhraní ve Swingu a ve wxWidgets
Hrubý, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kureš, Richard (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám porovnáním dvou populárních programových knihoven pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní. První je Swing za použití jazyka Java a druhou je wxWidgets za použití C++. Cílem mé práce je především objektivní srovnání silných a slabých stránek těchto knihoven se zaměřením na faktory jako je rychlost vývoje, přenositelnost mezi různými platformami, rychlost uživatelského rozhraní, snadnost internacionalizace, vývoj nových komponent a tvorba distribuce programu. Toto srovnání může usnadnit volbu knihovny pro konkrétní projekt a díky použití jednoduchých praktických příkladů je možné snáze porozumnět a osvojit si mechanismy, které tyto toolkity používají. Práce je rozdělena na část o Swingu a o wxWidgets. V každé z těchto částí nejprve nastíním způsob, jakým se daná knihovna používá, ukážu implementaci jednoduché aplikace a tvorbu vlastních komponent uživatelského rozhraní. V závěru práce pak provedu přehledné srovnaní obou knihoven podle stanovených kritérií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.