|
Virtualizace výpočetních strojů a operačních systémů
Kadlíček, Jan ; Burget, Radim (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku virtualizace „strojů“ a seznámení se s jednotlivými virtualizačními technologiemi, mezi které patří například VirtualBox, VMware, HyperV, Docker Container. Zaznamenává přehled dostupných technologií a na základě jejich parametrů je porovnává. Důležitou částí bakalářské práce je pak na základě získaných zkušeností vybrat nejvhodnější nástroj pro výuku síťových technologií na Ústavu Telekomunikací.
|
|
Nástroje pro tvorbu multiplatformních aplikací
Smíšek, Martin ; Burget, Radim (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Cílem práce je rozbor prostředí Xamarin.Forms a implementace aplikace na něm založené. Pro vývoj bylo použito vývojového prostředí Visual Studio. Byly použity externí knihovny Skia.Sharp, Prism, Acr.UserDialogs, sqlite-net-pcl a rda.SocketsForPCL. V implementované aplikaci je více než 90 % kódu sdíleno mezi platformami. Je také zajištěna podpora vícejazyčnosti a konzistence zadaných dat. Aplikace je funkční na zařízeních s opračním systémem Android a desktpových i mobilních zařízeních s Windows 10. Hlavním přínosem této práce je objasnění principů Xamarin.Forms s jejich demonstraci ve formě vytvořené aplikace.
|
| |
|
Windows 10 IoT na platformě Raspberry Pi 2
Prachař, Vojtěch ; Jílek, Tomáš (oponent) ; Jelínek, Aleš (vedoucí práce)
Účelem této semestrální práce je seznámení s Raspberry Pi 2, operačním systémem Windows 10 IoT a vývojářskými nástroji pro tuto platformu. V rámci práce byl představen hardware i software a detailně popsáno zprovoznění vývojářských nástrojů. Dále byly vyzkoušeny některé ukázkové aplikace a komunikační protokoly. V poslední bodě byli otestovány rozhraní důležitá z pohledu robotiky. V závěru je tato platforma zhodnocena pro možnost použití v domácí automatizaci a robotice.
|
|
Rámec pro tvorbu informačních systémů nad Universal Windows Platform
Rajnoha, Jan ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a návrhem vlastního frameworku pro aplikace vytvořené pro operační systém Windows 10. Hlavním přínosem rámce je zjednodušené vytváření informačního systému nad platformou Universal Windows Platform. V práci jsou porovnána a zhodnocena již dostupná řešení a jejich schopnost adaptace na dostupná zařízení. Výsledkem je návrh a realizace vlastního frameworku, který splňuje stanovené požadavky analýzy a využívá výhody konkurenčních řešení. Na závěr práce jsou rozpracovány možné podoby dalšího vývoje.
|
| |
|
Rámec pro tvorbu informačních systémů nad Universal Windows Platform
Rajnoha, Jan ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a návrhem vlastního frameworku pro aplikace vytvořené pro operační systém Windows 10. Hlavním přínosem rámce je zjednodušené vytváření informačního systému nad platformou Universal Windows Platform. V práci jsou porovnána a zhodnocena již dostupná řešení a jejich schopnost adaptace na dostupná zařízení. Výsledkem je návrh a realizace vlastního frameworku, který splňuje stanovené požadavky analýzy a využívá výhody konkurenčních řešení. Na závěr práce jsou rozpracovány možné podoby dalšího vývoje.
|
|
Virtualizace výpočetních strojů a operačních systémů
Kadlíček, Jan ; Burget, Radim (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku virtualizace „strojů“ a seznámení se s jednotlivými virtualizačními technologiemi, mezi které patří například VirtualBox, VMware, HyperV, Docker Container. Zaznamenává přehled dostupných technologií a na základě jejich parametrů je porovnává. Důležitou částí bakalářské práce je pak na základě získaných zkušeností vybrat nejvhodnější nástroj pro výuku síťových technologií na Ústavu Telekomunikací.
|
|
Nástroje pro tvorbu multiplatformních aplikací
Smíšek, Martin ; Burget, Radim (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Cílem práce je rozbor prostředí Xamarin.Forms a implementace aplikace na něm založené. Pro vývoj bylo použito vývojového prostředí Visual Studio. Byly použity externí knihovny Skia.Sharp, Prism, Acr.UserDialogs, sqlite-net-pcl a rda.SocketsForPCL. V implementované aplikaci je více než 90 % kódu sdíleno mezi platformami. Je také zajištěna podpora vícejazyčnosti a konzistence zadaných dat. Aplikace je funkční na zařízeních s opračním systémem Android a desktpových i mobilních zařízeních s Windows 10. Hlavním přínosem této práce je objasnění principů Xamarin.Forms s jejich demonstraci ve formě vytvořené aplikace.
|
|
Vývoj univerzálních aplikací pro Windows 10
Kubita, Šimon ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena obecně na vývoj aplikací pro operační systém Windows 10. Nejdříve představí samotný operační systém Windows 10, poté detailněji popisuje vývojové prostředí využité v praktické části a celkovou problematiku univerzálních aplikací. Dále pak porovnává chování a zobrazení aplikace na jednotlivých typech zařízení s možnostmi vývoje a optimalizace.
Praktická část se zabývá samotným návrhem a vývojem aplikace na platformě Universal Apps. Na začátku představuje použité technologie a jejich specifikaci. Následně obecně nastíní základní struktury a zakládání nového projektu. Na vývoji ukázkové aplikaci demonstruje problematiku vývoje na této platformě. A nakonec ukazuje základní možnosti nasazení hotového projektu.
|