|
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Varga, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K problematice objemových dat spadají matematické principy a algoritmy, které zajistí získání dat, jejich správnou interpretaci, filtraci a odstranění chyb a vlastní zobrazení. Práce pojednává o využití a praktických možnostech metody vizualizace objemových dat pomocí voxel splattingu. Součástí práce je implementace demonstračního programu který používá tuto metodu. V programu je použito několik urychlovacích technik procesu vykreslení včetně přeskakování prázdných úseků a efektivní adresování v objemových datech a jejich vlastnostech. Systém umožňuje interaktivní zobrazení a manipulaci s objemovými daty.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak analyzovány metody vizualizace objemových dat pomocí mapování textur a pomocí hardwarově akcelerovaného vrhání paprsku. Metoda vrhání paprsku je následně využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Práce se dále zaměřuje na využití méně výkonného hardware pro volume rendering, možné metody optimalizace a dynamickou změnu kvality zobrazení.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Varga, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K problematice objemových dat spadají matematické principy a algoritmy, které zajistí získání dat, jejich správnou interpretaci, filtraci a odstranění chyb a vlastní zobrazení. Práce pojednává o využití a praktických možnostech metody vizualizace objemových dat pomocí voxel splattingu. Součástí práce je implementace demonstračního programu který používá tuto metodu. V programu je použito několik urychlovacích technik procesu vykreslení včetně přeskakování prázdných úseků a efektivní adresování v objemových datech a jejich vlastnostech. Systém umožňuje interaktivní zobrazení a manipulaci s objemovými daty.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut.
|
|
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.
|
|
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak analyzovány metody vizualizace objemových dat pomocí mapování textur a pomocí hardwarově akcelerovaného vrhání paprsku. Metoda vrhání paprsku je následně využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Práce se dále zaměřuje na využití méně výkonného hardware pro volume rendering, možné metody optimalizace a dynamickou změnu kvality zobrazení.
|