Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Zhodnocení výroby ultralehkých letadel v České republice
Zvolánek, Jiří ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce rozebírá postavení českých výrobců ultralehkých letadel na zahraničním trhu a hodnotí jejich výrobu. Popisuje historii a vznik ultralehkého letectví v České republice a také zrod Letecké amatérské asociace, která ultralehké letouny spravuje. V práci jsou uvedeny definice lehkých letadel jak u nás, tak v USA a v Evropě, dále obsahuje katalog ultralehkých letadel z nabídky českých výrobců. Jsou zde uvedeny příklady vývoje největších českých výrobců ultralehkých letadel a také jejich srovnání se zahraniční konkurencí na americkém trhu lehkých sportovních letadel LSA.
Konstrukční návrh a pevnostní kontrola podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Vaněk, František (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh podvozku s lyžemi pro letoun STOL Cruiser a pevnostní kontrola tohoto podvozku s přihlédnutím k předpisům UL-2 a CS-LSA. První část práce sleduje postup návrhu od konceptu po konstrukční návrh. Jsou v ní rozvedena rozhodnutí a důvody, které vedly k finální podobě návrhu. V druhé části je určeno zatížení podvozku vyplývající z předpisů a provedena kontrola zatížení kritických bodů konstrukce. Detailněji je popsána analýza zatížení těla lyže pomocí MKP a následné úpravy skladby kompozitu.
Porovnání koncepcí ultralehkých letounů se sedaly za sebou a vedle sebe.
Hartman, Matěj ; Mališ, Michal (oponent) ; Hradil, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ultralehkými letouny, jejich právní definicí a směrem jakým se budou ubírat právní normy v Evropské unii. Dále je zmíněna konstrukce letadel a materiály, které se v této kategorii používají a jejich vliv na vlastnosti letounu. Závěrem práce jsou jednotlivá letadla obou koncepcí porovnána z výkonnostního a ergonomického hlediska.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
Návrh ultralehkého jednomístného letounu
Plaček, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastním návrhem jednomístného ultralehkého letounu dle předpisu UL-2 a základních aerodynamických charakteristikách jednotlivých částí letounu. Dále je pojednáno o výrobním postupu a samotné výrobě ocasních ploch a jejich statických pevnostních zkouškách.
Návrh podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je výběr nejvhodnějšího typu podvozku s lyžemi pro daný letoun kategorie STOL a návrh instalace tohoto podvozku na letoun při dodržení platných předpisů a parametrů požadovaných výrobcem letounu. První část práce je čistě teoretická a probírá používaná uspořádání a konstrukční řešení podvozků s lyžemi. Praktičtější druhá část se zabývá průzkumem současného trhu, jehož výsledkem je sestavení přehledu dostupných podvozků vhodných pro daný letoun. Dalším postupem v této části práce je redukce dostupných možností, která vyúsťuje ve výběr nejvhodnějšího typu. Závěrem je poté návrh instalace vybraného typu podvozku na letoun.
Digitalizace trupu ultralehkého letounu pro technologii výroby přesných forem
Véle, Filip ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá digitalizací trupu a tvorbou 3D modelu ultralehkého letounu s ohledem na budoucí využití dat pro konstrukci přesných forem trupu pro ruční vakuové laminování. Na základě rešerše je stanoven vhodný prostředek realizace a stanoveny postupy vedoucí k digitalizaci, včetně popisu zařízení a software použitých pro proces digitalizace. Cílem práce je aplikace dostupných metod digitalizace při tvorbě 3D modelu letounu a návrh výroby přesných forem.
Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.