| |
|
Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel
Střítežský, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce se zabývá možnostmi alternativních pohonů nákladních vozů. Zhodnocuje jejich výhody, nevýhody a pravděpodobnost jejich budoucího rozšíření, především v Evropě. V práci je uvedeno několik příkladů alternativních pohonů, které jsou v různých stádiích realizace. Na závěr následuje zamyšlení nad pohonem, který by v budoucnu dokázal nahradit tradiční spalovací motor.
|
| |
|
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
|
|
Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva
Sláma, Vladimír ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem nastavení geometrie přední nápravy u nákladních vozidel na spotřebu paliva a opotřebení běhounu pneumatik. Za účelem vyhodnocení vlivů byla provedena série testů v provozu na několika nákladních vozidlech s rozdílně nastavenou geometrií přední nápravy. V průběhu jízdních testů byla sbírána data o opotřebení a o spotřebě paliva. Vyhodnocení dat vedlo k určení vlivů. Vliv nastavení geometrie přední nápravy na opotřebení běhounu pneumatik se podařilo prokázat. Vliv nastavení geometrie na spotřebu je též možný, ale v porovnání s ostatními faktory ovlivňujícími spotřebu je spíše minoritní.
|
|
Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva
Sláma, Vladimír ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem nastavení geometrie přední nápravy u nákladních vozidel na spotřebu paliva a opotřebení běhounu pneumatik. Za účelem vyhodnocení vlivů byla provedena série testů v provozu na několika nákladních vozidlech s rozdílně nastavenou geometrií přední nápravy. V průběhu jízdních testů byla sbírána data o opotřebení a o spotřebě paliva. Vyhodnocení dat vedlo k určení vlivů. Vliv nastavení geometrie přední nápravy na opotřebení běhounu pneumatik se podařilo prokázat. Vliv nastavení geometrie na spotřebu je též možný, ale v porovnání s ostatními faktory ovlivňujícími spotřebu je spíše minoritní.
|
|
Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel
Střítežský, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce se zabývá možnostmi alternativních pohonů nákladních vozů. Zhodnocuje jejich výhody, nevýhody a pravděpodobnost jejich budoucího rozšíření, především v Evropě. V práci je uvedeno několik příkladů alternativních pohonů, které jsou v různých stádiích realizace. Na závěr následuje zamyšlení nad pohonem, který by v budoucnu dokázal nahradit tradiční spalovací motor.
|
| |
|
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
|
| |