Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.
Přeprava zboží po Transsibiřské magistrále mezi Asií a EU
Danihlík, Tomáš ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Hlavní cílem práce je dokázat vzrůstající trend zvyšování objemu přeprav, resp. počtu vypravených vlakových souprav, z Asie do Evropské unie (Westbound), resp. z Evropské unie do Asie (Eastbound). První kapitola je věnována popisu historie Transsibiřské magistrály. Obsahem druhé kapitoly je tvorba společného nákladního listu CIM/SMGS a organizaci OSŽD. Ve třetí kapitole jsou charakterizovány jednotlivé železniční koridory z Asie do EU, resp. z EU do Asie. A závěrečná čtvrtá kapitola je praktickou analýzou průběhu železničních přeprav na základě podkladů společností využívající tyto železniční koridory.
Alternativní možnosti přepravy zboží mezi EU a východní Asií s důrazem na železniční dopravu
Marek, David ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Kamlar, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu možností kontejnerové přepravy zboží mezi EU a Východní Asií s využitím různých oborů dopravy, především železnice. V teoretické části autor uvádí možné způsoby přepravy mezi EU a Východní Asií, přičemž důraz je kladen především na využití Transsibiřské magistrály. Dále je také zmíněna problematika kontejnerizace. V praktické části jsou pak na konkrétních příkladech ukázány rozdíly při využití námořní a železniční dopravy na dané trase, a to hlavně z hlediska ceny a doby přepravy.
Nové trendy v mezinárodní přepravě
Urban, Robin ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzování a specifikace alternativních způsobů přepravy k námořní přepravě ve vztahu k Evropě a Asii. V úvodní kapitole jsou uvedeny ekonomické faktory, které celosvětově ovlivňují směr a objem přepravovaných nákladů. Klíčová část práce se zabývá identifikací silniční a železniční přepravních koridorů, které by měly odlehčit v současnosti přetížené námořní přepravě. V rámci této práce je představena i nová technologie SkySail, která byla vyvinuta pro lodě za účelem snížení nákladů spojených se spotřebou paliva a znečištěním ovzduší.
Dopravní infrasturuktura Ruské federace
Šapošnikov, Pavel ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Brožová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá dopravní infrastrukturou Ruské Federace, kdy sleduje vývoj po rozpadu SSSR až do současnosti. Jsou popsané hlavní dopravní cesty všech forem dopravy s důrazem na dopravu nákladní, role jednotlivých forem dopravy Ruska uvnitř státu i v mezinárodním obchodě, problémy v jednotlivých odvětvích dopravy a perspektivy rozvoje a strategické cíle. Ze struktury exportu-importu Ruska vyplývá, že se jedná o zemi, která vyváží suroviny a dováží statky konečné spotřeby, proto je dán důraz na region Petrohradu a Sibiře a jejich rozvoj a perspektivy. Práce dále rozebírá dopravní integrační dialog mezi Ruskem a Evropskou Unií včetně stavby plynovodu Nord Stream a výstavbu dopravních koridorů spojujících EU s jihem a východem. Dále poukazuje na možnosti integrace Ruska do Evropy a na rizika spojená s nezralostí ekonomicko-legislativních podmínek (především byrokracie a rozdílnost norem a nejednotnost vlády v názoru na dlouhodobé strategie rozvoje), nekonkurenceschopnost a zastaralost dopravní infrastruktury Ruska ve srovnání s EU a potřebu této integrace jak pro EU (suroviny, odbyt zboží), tak pro Rusko (modernizace, růst blahobytu).
Běloruské železnice jako součást Transsibiřské magistrály
Siomkina, Volha ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Práce vyhodnocuje dosavadní a současný stav běloruských železnic, jejích význam pro Bělorusko a poukázuje na možné perspektivy dalšího vývoje přepravy po běloruské části Transsibiřské magistrály. V diplomové práci je také odpověď na otázku, proč je v poslední době tak velký zájem o Transsibiřskou. Práce je zpracována na základě dostupných a samostatně získaných informací, vlastního vyzkumu a analýz provedených autorkou. Během napsání práce byly použity také informace, získané z pohovorů s odborníky v oblastí železniční přepravy v Bělorusku. Závěry práce jsou přínosné nejen pro studenty ale i další zájemce o informace z odvětví železniční přepravy. Čtenář se dozví o výsledkách vyhodnocení stavu běloruských železnic a perspektivech jejich dalšího rozvoje v ramci Transsibiřské magistrály.
Využití ruských železnic pro obchod mezi EU a asijským kontinentem
Rajnoch, Jan ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Zamarski, Tomáš (oponent)
Záměrem bakalářské práce je poukázat na nevyužitý potenciál ruské železniční sítě v kontextu euroasijské dopravy a obchodu. V současné době značné množství zboží mezi Evropou a Asií je přepravováno skrze námořní dopravu. Navzdory dávnému věhlasu Hedvábných stezek obchodní aktivity ve vnitrozemí Euroasie uvadly a přeprava skrze Suezský průplav tak nabyla téměř monopolního postavení. V první části se zaměřuji na argumenty podporující význam ruských železnic jako nového možného doplňku pro stávající námořní dopravu. Dále se zabývám mezinárodními projekty týkající se problémů a perspektiv přepravy po Transsibiřské magistrále. Hlavní část mé práce je věnována komparaci železniční a námořní dopravy mezi Evropou a Asií. Na základě této použité metody se v závěru pokusím stanovit do jaké míry může ruská železniční síť konkurovat stávajícím námořním trasám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.