Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Slouková, Hana ; Palaščák, Michal (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Nový přestupní terminál v bývalém královském městě Dvoře Králové nad Labem sdružuje a propojuje veřejnou dopravu s individuální. Hlavním cílem návrhu je funkční sloučení veřejné autobusové dopravy městské i příměstské, chodců a zavedení vlakových spojů na již existující vlečce. V současné době je město spojováno hlavně se ZOO Dvůr Králové a vnímáno spíše jako "Dvůr u ZOO". Tím město ztrácí podstatnou část turistů. Koncept návrhu tedy je vytvoření linií, které vedou či navádějí cestujícího k daným bodům zájmu, ale primární zůstává přehledný otevřený prostor s přímými vazbami na okolí – město. V návrhu je kladen důraz na pohodlí cestujícího a snadnou orientaci v prostoru, v reakci na předpokládaný vývoj struktury a infrastruktury města se znovuzískáním jeho identity.
Railway Station Podebrady HSR
Piruš, Erik ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
The master´s thesis deals with the design of the transfer terminal on the proposed high speed railway Prague - Hradec Kralove - Wroclaw near the town of Podebrady and exit 39 from the D11 motorway. The work includes the design of station layout, platforms, access roads, bus stops and parking house. As part of the railway station design naintenance base with the loading area. The integral parts of the thesis is design of the railway superstructure, substructure and drainage system.
Urbanistické řešení areálu Výstaviště Brno
Mainclová, Kateřina ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Urbanistická studie diplomová práce řeší efektivnější využití areálu brněnského výstaviště v dlouhodobějším časovém horizontu. Přirozené hranice areálu v údolní nivě tvoří na severovýchodě ulice Hlinky se Žlutým kopcem, z jihozápadu pak ulice Bauerova vedoucí podél řeky Svratky. Díky své poloze nedaleko centra města i přímému napojení na pražskou magistrálu je významným místem ideálním pro návrh funkcí nadměstského významu. Snahou je otebřít areál celoročně věřejnosti a nabídnout jí různorodé celoroční i celodenní funkční využit. Snahou je na místo přilákat co nejvíce lidí, kteří se budou rádi vracet. Původní ideou je dotvoření struktury celého území novou zástavbou v západní části s ohledem na původní urbanistický koncept os jdoucích od pavilonu A. Řešené území je rozšleněno do čtyř hlavních funkčních zón - výstavnictví, sport a rekreace, práce a vzdělání a kultura. Doplňující funkcí je bydlení a zázemí pro potřeby výstaviště i dalších firem.. Z dopravního hlediska je kladen důraz na chodce, cyklisty a zklidněný charakter motorové dopravy. Areál protíná několik pěších tras spojujících ulice Hlinky a Bauerovu. Je navržen také most pro pěší a cyklisty, který vede až za řeku skrz areál Riviéra.
Urbanistické řešení společenského centra obytného souboru Brno-Lesná
Márová, Kateřina ; Jenčková, Barbora (oponent) ; Herzan, Radovan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení urbanistické studie společenského centra Brno-Lesná, které nebylo dokončeno podle původního návrhu. Zadaná lokalita se nachází na území městské části Brno-Sever, konkrétně v jižní části městské čtvrti Brno-Lesná. Cílem diplomové práce je analyzovat zadané území a následně navrhnout vhodné doplnění funkcí. Návrh by neměl nijak zasahovat do původního urbanistického řešení a nově vzniklých hodnot. Jedním z dalších aspektů je prověřit fungování dopravní infrastruktury a případně navrhnout její úpravy. Hlavní myšlenkou je snaha přivést obyvatelstvo z okrajových částí řešeného území do centra a tím navýšit využití kapacit společenského centra.
Zlepšení kvality mobility v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží
Ištvánková, Veronika ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží. Prostor je významným přestupním uzlem v Brně a také díky sousedícímu vlakovému nádraží se zde vyskytují velké intenzity chodců. Tito pěší se v řešeném prostoru nekoordinovaně pohybují (zejména v oblasti křižovatky). Cílem práce je zlepšení kvality mobility chodců v tomto prostoru, zajistit bezbariérové přístupy zejména na zastávky městské hromadné dopravy, které dnes zajištěny nejsou a dále zredukování statické a tranzitní dopravy, která do tohoto prostoru nepatří.
Přestupní terminál IDS JMK u žel. stanice Brno - Řečkovice
Čmela, Libor ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navržení vhodné úpravy prostoru u nádraží v Brně Řečkovicích, z hlediska pozemních komunikací, tak aby splňoval veškeré požadavky přestupního terminálu MHD města Brna a IDS JMK. Terminál by měl sloužit jako přestupní stanice mezi autobusovou dopravou a projektovanou stavbou Severo – jižního kolejového diametru (SJKD). V rámci terminálu by měla být zajištěna návaznost na systémy P+R, K+R a B+R. Projekt se také zabývá částečnou úpravou přilehlých místních komunikací. Práce byla zpracována v programech AutoCAD 2011, Bentley InRoads a Microsoft Office 2007.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Remišová, Lenka ; Toman, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt rieši prestupný terminál vo Dvore Králové. Riešené územie je súčasťou brownfieldu v južnej časti mesta, na mieste železničnej vlečky z 19. storočia. Východiskom pre riešenie projektu je poňatie terminálu ako živého verejného priestoru. Terminál znamená pohyb. Cestujúci sú v pohybe. Avšak v momente, kedy je tento účel naplnený, zostáva miesto prázdne. Cieľom je vytvoriť verejný priestor – centrum stretávania a trávenia času pre obyvateľov svojho mesta. Urbanistické riešenie rešpektuje danosti územia a vychádza z pôvodného umiestnenia vlečky. Hmota reaguje na nestabilizované plochy v okolí tým, že je situovaná po obvode a vytvára vlastný vnútorný priestor. Budova má výrazný lineárne horizontálny charakter, ktorý je narušený hustým členením stĺpmi a na fasáde vertikálnymi drevenými lamelami, ktoré tvoria čiastočné tienenie interiéru budovy. Nosnú konštrukciu budovy tvorí železobetónový skelet založený na základovom rošte.
Modelování pohybu osob v intravilánu bezbariérového města
Dobiášová, Lucie ; Poláčková,, Kateřina (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou bezbariérového prostředí na území města Brna, a to konkrétně přednádražního prostoru na ulici Nádražní. Posuzuje současný stav dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb a jejich části, s důrazem na komfort a mobilitu osob s pohybovým omezením. Nynější uspořádání nesplňuje jak požadavky stavebně technické, tak estetické, sociologické, bezpečnostní a dopravní. K navržení optimálního řešení bylo využito nashromážděných poznatků, znalostí z oblasti bezbariérovosti staveb a speciálních simulačních nástrojů pro modelování pohybu osob. Bylo zjištěno, že prostor je možné optimalizovat díky detailní analýze výstupů simulace tak, aby splňoval všechny očekávané požadavky bez negativních dopadů na jakoukoliv z výše zkoumaných oblastí. Díky tomu se povedlo docílit nového návrhu, který by učinil z prostranství plnohodnotnou a reprezentativní součást centra města Brna.
Railway Station Podebrady HSR
Piruš, Erik ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
The master´s thesis deals with the design of the transfer terminal on the proposed high speed railway Prague - Hradec Kralove - Wroclaw near the town of Podebrady and exit 39 from the D11 motorway. The work includes the design of station layout, platforms, access roads, bus stops and parking house. As part of the railway station design naintenance base with the loading area. The integral parts of the thesis is design of the railway superstructure, substructure and drainage system.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.