Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Herrová, Anna ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisy
Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Herrová, Anna ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisy
Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy
Říhová, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy" se zabývá vlivem médií na vnímání vlastního těla v souvislosti s dnešním ideálem krásy, kultem štíhlosti a s tím také příčinami vzniku a rozvoje poruch příjmu potravy v dnešní době. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry se média podílejí na utváření tělesného sebepojetí současné společnosti a na vzniku těchto poruch. V rámci tohoto cíle je obsah práce dělen na teoretická východiska, pasáž o body image, ideálu krásy, poruchách příjmu potravy a výzkumnou část. V teoretické části je rozebrána sociální a mediální konstrukce reality jako ukotvující východisko, dále navazují předpokládané dopady médií na člověka a vybrané teorie o vlivu médií na body image. Dále je rozebrán pojem body image, na který navazuje ideál krásy, poté jsou představeny vybrané studie o přímém vlivu na vnímání těla a uvedeny jsou některé současné mediální obsahy týkající se zkoumaného tématu. Dále se práce věnuje poruchám příjmu potravy a jejich diskurzu v médiích, jejich šíření a mediálním kampaním proti jejich rozvoji. Kvantitativní výzkum zkoumá body image u současné populace, dále zjišťuje, jaký je kladen důraz na vzhled, a souvislosti mezi trendy v médiích, vnímáním vlastního těla a rozvojem poruch příjmu potravy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz ženské krásy v časopise ELLE
Doležalová, Nikola ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazováním ženské krásy v časopise ELLE. V teoretické části se věnuje postupně pojmu krásy, vývoji ideálu krásy a vlivu médií na člověka. Předkládá dosavadní přístupy a výzkumy, které se zabývaly krásou v médiích, konkrétně se zaměřuje na zobrazování ženské krásy v médiích; důvody, proč ženy přijímají ideál krásy prezentovaný médií; realističností krásy v médiích a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Práce rovněž předkládá stručný vývoj časopisů pro ženy a jejich současnou situace na českém trhu. V závěru pak diplomová práce kriticky zkoumá kampaně, které se zaměřují na nereálné ideály krásy v médiích. Práce používá smíšenou výzkumnou metodu, obsahovou analýzou zkoumá, jaké fotografie žen (mimo inzerci i včetně inzerce) se v časopise objevují nejčastěji a jaká je tematická agenda článků. Sémiotická analýza zkoumá podrobně titulní strany a poselství, které se na nich objevuje. Cílem analýzy je zjistit, jak je žena na fotografiích nejčastěji zobrazována a jaké množství článků se zabývá tematikou vzhledu.
Srovnání vlivů výchovy působících na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života
BŮŽKOVÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce bylo zjistit a porovnat hlavní vlivy výchovy působící na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života. Jak ovlivňuje rodina, kamarádi, kněz, křesťanské televizní pořady, četba křesťanské literatury, pomoc ve farnosti, získání základů křesťanské víry u malých dětí a dospívající mládeže. Má-li formování křesťanského života od narození dítěte stabilnější a trvalejší zkušenosti s Bohem než v období dospívání. K dosažení cílů mé diplomové práce jsem použila metodu testování, metodu pozorování života křesťanských dětí a mládeže v dané farnosti, metodu dotazníkového šetření. Výsledkem mého výzkumu bylo zjištění, že někteří dospívající mají zájem seznámit se se základy křesťanské víry, ale toto seznámení nevytváří hluboké vztahy k víře a Bohu. Jen u nepatrného množství dospívající mládeže má toto pozdější seznámení vliv na utváření jejich dalšího křesťanského života. Proti tomu získávání základů křesťanské víry od narození dítěte má svá úskalí. Křesťanská víra získávaná od narození dítěte často naráží na neporozumění nevěřících spolužáků ve škole a později na neporozumění nevěřícího přítele ? přítelkyně, kamaráda ? kamarádky. Pro udržení víry v období dospívání jsou velmi důležité hodnoty, postoje a vzory, které rodina upřednostňuje, které ukazují směr jejího zaměření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.