Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících Rudé právo, The New York Times a The Times
Šimečková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících The New York Times, Rudé právo a The Times se zabývá událostmi spojenými s aférou Pentagon Papers z poloviny roku 1971, konkrétně analýzou novinových textů s danou tématikou. Problematika tohoto skandálu je zachycena polovinu měsíce před jejím odhalením (od 31. 5. do 13. 6. 1971), dva týdny po odhalení v červnu (od 13. 6. do 30. 6. 1971) a do poloviny července (od 1. 7. do 14. 7. 1971). V teoretické části práce je vysvětlen pojem propaganda společně s představením samotných deníků, jejich historie a soudobé charakteristiky. Následně je vykreslen historicko- politický kontext aféry Pentagon Papers, včetně stručného pozadí války ve Vietnamu i dvou klíčových osob a jejich funkce při odhalení zprávy veřejnosti. Během komparativní analýzy periodik The New York Times, Rudé právo a The Times je sledována tématika, obsah textů, lexikální rovina článků stejně jako styl prezentace a zpravodajská hodnota jednotlivých příspěvků. Cílem práce je vytvořit přehledný souhrn různého zpracování totožného skandálu periodiky s rozdílnými tendencemi způsobenými nejen, ale především okolnostmi studené války.
Mediální obraz Československa v britském tisku 1918 - 1922
Bajerová, Adéla ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá recepcí nově vzniklého Československa britským tiskem v letech 1918 až 1922. Mým úkolem bylo zjistit jak často a v jakém kontextu se Československo v tisku objevovalo a jaký byl rozdíl mezi portrétováním republiky v jednotlivých denících. Sekundárně, bylo mým úkolem zhodnotit úspěšnost Československé propagandy v Británii. Práce se sestává ze dvou částí, v rešeršní části je přiblížen kontext vzniku republiky, dosavadní poznatky o československo-britské diplomacii v daném období a kulturní propaganda. Jedna kapitola je dále věnována vývoji britského tisku a profilům zkoumaných deníků v daném období. Praktická kapitola kombinuje poznatky získané z kvantitativní a kvalitativní analýzy tisku. Celkem byla v této práci zkoumána čtyři britská periodika ze sektoru kvalitního tisku. Jsou to tři deníky The Times, The Manchester Guardian a The Daily Telegraph, a jeden nedělní list The Observer. Tělo praktické části tvoří kvantitativní obsahová analýza deníku The Times, která přibližuje četnost, délku, zájem a téma zpráv, v nichž se Československo objevuje. Na základě této analýzy byly vybrány zkoumané časové úseky pro kvalitativní analýzu napříč všemi čtyřmi deníky. Kvalitativní analýza dále prohlubuje kvantitativní část a předkládá explicitní a implicitní přízviska, jež britská...
Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016
Hrdinová, Dana ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Klvaňa, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016" se věnuje prezentaci Donalda Trumpa na titulních stranách deníků Rzeczepospolita a The Times. Práce je časově vymezena obdobím od 1. února do 30. listopadu 2016, tedy od zahájení amerických primárek po prezidentskou volbu, vč. období bezprostředně po volbách. Cílem práce je na základě ověření stanovených hypotéz představit základní prvky, které se podílely na mediálním obrazu Donalda Trumpa předkládaném deníky Rzeczpospolita a The Times. Při ověřování hypotéz jsou použita teoretická východiska konceptu nastolování témat a jejich rámcováním. A dále pak je uplatněna teorie zpravodajských hodnot se zaměřením na titulní strany a mediální geografie. První část práce se věnuje teoretickému vymezení oblasti mediálních studií, výzkumu masových médií a dále pak politickému systému USA. Následuje výzkumná část - kvantitativní obrazová analýza a kvalitativní diskursivní analýza. Primárními zdroji analýzy jsou titulní strany deníků The Times a Rzeczpospolita. Na základě této analýzy jsou sestaveny závěry práce.
Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha
Pavec, Jan ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha" pomocí obsahové analýzy odpovídá na otázku, jak informoval britský deník The Times o Iráku měsíc před zahájením invaze v březnu 2003. Zároveň zkoumá, nakolik se ideologické rámce jeho zpravodajského pokrytí kryly s veřejně proklamovanými proválečnými názory jeho vlastníka Ruperta Murdocha. Pomocí historické analýzy odpovídá na otázku, jaký vliv mohl majitel na tento list mít. První kapitola představuje teorie o postavení médií ve veřejném prostoru a jejich vztah s politikou. Druhá kapitola popisuje Murdochův vliv na britskou politickou scénu mezi jeho vstupem na místní mediální trh v roce 1969 a invazí do Iráku roku 2003. Třetí kapitola nastiňuje historický vývoj předcházející vojenské akci se zvláštním zaměřením na britskou politickou scénu a reakci médií. Čtvrtá kapitola obsahuje mediální analýzu s charakteristikou britské mediální scény, zkoumaného deníku, metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru shrnujeme výsledky obsahové i historické analýzy, propojujeme je s představenými teoriemi vztahu médií a politiky a interpretujeme je.
Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016
Hrdinová, Dana ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Klvaňa, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016" se věnuje prezentaci Donalda Trumpa na titulních stranách deníků Rzeczepospolita a The Times. Práce je časově vymezena obdobím od 1. února do 30. listopadu 2016, tedy od zahájení amerických primárek po prezidentskou volbu, vč. období bezprostředně po volbách. Cílem práce je na základě ověření stanovených hypotéz představit základní prvky, které se podílely na mediálním obrazu Donalda Trumpa předkládaném deníky Rzeczpospolita a The Times. Při ověřování hypotéz jsou použita teoretická východiska konceptu nastolování témat a jejich rámcováním. A dále pak je uplatněna teorie zpravodajských hodnot se zaměřením na titulní strany a mediální geografie. První část práce se věnuje teoretickému vymezení oblasti mediálních studií, výzkumu masových médií a dále pak politickému systému USA. Následuje výzkumná část - kvantitativní obrazová analýza a kvalitativní diskursivní analýza. Primárními zdroji analýzy jsou titulní strany deníků The Times a Rzeczpospolita. Na základě této analýzy jsou sestaveny závěry práce.
Mediální obraz Československa v britském tisku 1918 - 1922
Bajerová, Adéla ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá recepcí nově vzniklého Československa britským tiskem v letech 1918 až 1922. Mým úkolem bylo zjistit jak často a v jakém kontextu se Československo v tisku objevovalo a jaký byl rozdíl mezi portrétováním republiky v jednotlivých denících. Sekundárně, bylo mým úkolem zhodnotit úspěšnost Československé propagandy v Británii. Práce se sestává ze dvou částí, v rešeršní části je přiblížen kontext vzniku republiky, dosavadní poznatky o československo-britské diplomacii v daném období a kulturní propaganda. Jedna kapitola je dále věnována vývoji britského tisku a profilům zkoumaných deníků v daném období. Praktická kapitola kombinuje poznatky získané z kvantitativní a kvalitativní analýzy tisku. Celkem byla v této práci zkoumána čtyři britská periodika ze sektoru kvalitního tisku. Jsou to tři deníky The Times, The Manchester Guardian a The Daily Telegraph, a jeden nedělní list The Observer. Tělo praktické části tvoří kvantitativní obsahová analýza deníku The Times, která přibližuje četnost, délku, zájem a téma zpráv, v nichž se Československo objevuje. Na základě této analýzy byly vybrány zkoumané časové úseky pro kvalitativní analýzu napříč všemi čtyřmi deníky. Kvalitativní analýza dále prohlubuje kvantitativní část a předkládá explicitní a implicitní přízviska, jež britská...
Mediální obraz evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících
Kvítková, Alena ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediální reprezentací evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících v době její kulminace na přelomu září a října 2015. Práce si klade za cíl prozkoumat na vzorku čtyř periodik, mezi nimiž jsou rovnoměrně zastoupeny tabloidy a broadsheety i pravicově a levicově tíhnoucí periodika, převažující mediální rámce i kladnost či negativnost celkového obrazu uprchlické krize. Práce nejprve analyzuje mediální rámce i z nich vyplývající mediální obrazy periodik The Guardian, The Times, The Daily Mirror a The Daily Mail a následně porovnává výsledky různých druhů periodik. Prozkoumá tak tendence k odlišnému zobrazování událostí v pravicově a levicově orientovaných denících či tabloidech a broadsheetech. Důležitým aspektem práce je rovněž vyvození nejčastěji užívaných mediálních rámců a celkového obrazu uprchlické krize postavených na výsledcích ze všech čtyř deníků a následná konfrontace těchto výsledků s průzkumy veřejného mínění z Velké Británie. Bakalářská práce tak prozkoumá teorie, že jsou uprchlické krize velmi často spojovány s negativitou, nebo že se média a veřejnost vzájemně ovlivňují a média tak mohou být jakousi sondou do názorů společnosti.
Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha
Pavec, Jan ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha" pomocí obsahové analýzy odpovídá na otázku, jak informoval britský deník The Times o Iráku měsíc před zahájením invaze v březnu 2003. Zároveň zkoumá, nakolik se ideologické rámce jeho zpravodajského pokrytí kryly s veřejně proklamovanými proválečnými názory jeho vlastníka Ruperta Murdocha. Pomocí historické analýzy odpovídá na otázku, jaký vliv mohl majitel na tento list mít. První kapitola představuje teorie o postavení médií ve veřejném prostoru a jejich vztah s politikou. Druhá kapitola popisuje Murdochův vliv na britskou politickou scénu mezi jeho vstupem na místní mediální trh v roce 1969 a invazí do Iráku roku 2003. Třetí kapitola nastiňuje historický vývoj předcházející vojenské akci se zvláštním zaměřením na britskou politickou scénu a reakci médií. Čtvrtá kapitola obsahuje mediální analýzu s charakteristikou britské mediální scény, zkoumaného deníku, metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru shrnujeme výsledky obsahové i historické analýzy, propojujeme je s představenými teoriemi vztahu médií a politiky a interpretujeme je.
Mediální obraz stavby Berlínské zdi - Rudé právo, The New York Times, The Times
Schneiderová, Tereza ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz stavby Berlínské zdi - Rudé právo, The New York Times, The Times se zabývá událostmi spojenými s výstavbou Berlínské zdi v roce 1961 a primárně analýzou novinových článků s danou tematikou. Problematika Berlínské zdi je zachycena především před její výstavbou, při stavbě a bezprostředně po ní. V rámci kapitoly "Teoretická východiska" jsou vysvětleny koncepty sloužící jako podklad následné analýzy vybraných deníků. V prvé části práce jsou představeny historicko- politické okolnosti vzniku Berlínské zdi, zejména pak vývoj studené války mezi představiteli Východu a Západu. Samotné analýze tří vybraných titulů předchází narativní rozhovor s pamětníkem a zároveň zahraničním zpravodajem Rudého práva. Jeho výpověď slouží jako ilustrace tehdejší berlínské atmosféry. V rámci analýzy deníků Rudé právo, The New York Times a The Times je kladen důraz na obsah článků, styl prezentace, různorodost témat, tendence a informační hodnotu prezentovaných zpráv. Výstupem analýzy je srovnání všech tří titulů podložené zvolenými teoretickými východisky. Tato práce má sloužit především jako ukázka rozdílnosti v prezentování stejné události různými novinami, a tudíž rozdílnost následného vnímání čtenáři, a jako ukázka propagandistických tendencí komunistického tisku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.