Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
"We're here, we're queer, get used to it!" Reprezentace charakteristických problémů LGBTQ komunity v televizní seriálové produkci po roce 2000
SKALÁK, Pavel
Diplomová práce se soustředí na vybrané specifické problémy, se kterými se setkávají LGBTQ osoby (lesby, gayové, bisexuálové, transsexuálové a jiné queer osoby) kvůli své odlišné neheteronormativní sexuální a genderové identitě. Pozornost je věnována konkrétně otázkám diskriminace, stereotypizace, uzavření partnerského svazku (manželství vs registrované partnerství), rodičovství, přisuzované promiskuity a problematiky HIV / AIDS. Autor se na fikční seriálové tvorbě vysílané mezi lety 2000-2021, která se zaobírá queer tématy a obsahuje v hlavních nebo vedlejších rolích LGBTQ postavy, zaměřuje na způsoby zobrazení těchto postav a reflexi vybraných problémů, které kvůli své identitě zažívají. V zahraničních seriálech jako např. Glee, Taková moderní rodinka (Modern Family), Holky za mřížemi (Orange Is the New Black), Pose, Výstřední společnost (Tales of the City), Sexuální výchova (Sex Education), Politik (The Politician), Byl by to hřích (It's a Sin) a v českých seriálech Ulice a MOST! jsou analyzovány způsoby, jakým seriál prezentuje LGBTQ postavy, v jakém diskurzu se o nich hovoří a jaký vliv mohou mít tato zobrazení na většinového heterosexuálního cisgender diváka. V práci je rovněž zpracován přehled nejběžnějších narativních archetypů LGBTQ postav objevujících se v mediální produkci. Ty jsou taktéž doplněny o příklady postav ze seriálů posledních 20 let. Skrze kritickou analýzu vybraných seriálů a jejich recepce se autor práce snaží poukázat na důležitost zobrazování osob s odlišnou sexuální a genderovou identitou a vliv této televizní reprezentace na vytváření názorů a postojů vůči LGBTQ osobám.
Dycky Most aneb mediální reprezentace sociálních tříd v seriálu Most!
Burdová, Karolína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací sociálních tříd a nerovností v úspěšném českém seriálu Most!. Zaměřuje se především na problematiku tříd v české společnosti a na aspekty konstrukce každodenní reality skrze seriál. Identifikuje také tvůrci užité stereotypy, které mají potenciální vliv na formování názorů a postojů diváka. Práce vznikla na základě kvalitativní analýzy obsahu seriálu za pomoci multimodální analýzy, která se zaměřuje na jazykovou i vizuální komunikaci postav. Pro doplnění metody byl do analýzy přidán také prvek typu, který poskytuje porovnání postav se sociálními typy v české společnosti. Analýza práce byla inspirována také projektem Rozděleni svobodou, který v roce 2019 strukturoval společnost do několika tříd. Na tento výzkum a třídní rozdělení práce navazuje a aplikuje jej na zkoumaný seriál Most!. Tato diplomová práce tedy identifikuje jednotlivé sociální třídy, způsob, jakým jsou reprezentovány a jak tato reprezentace skrze stereotypy formuje realitu. Díky zahrnutí elementu typu do analýzy vznikl soubor společností uznávaných a typických charakteristik řadících se k jednotlivým sociálním třídám, čímž došlo k propojení seriálového a žitého světa.
Major Zeman: Verbální vyprávění a film
Krausová, Martina ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Diplomová práce Major Zeman: Verbální vyprávění a film se zabývá srovnáním dvou narativních médií, které zpodobňují zemanovský příběh: literárními povídkami Jiřího Procházky a jejich realizacemi ve formě televizního seriálu. Z postupné analýzy jednotlivých verzí vyvstaly faktory ovlivňující výslednou podobu těchto realizací. Jedná se o vnější zásahy způsobené vedením televize a odbornými poradci, stejně jako vzájemnou rivalitou tvůrců seriálu. Svou roli dále sehrálo televizní zaměření na diváka a Procházkovy literární ambice překročit hranice detektivního žánru. Výsledkem jsou dva rozdílně pojaté fikční světy. Ten povídkový, postavený na mýtotvorném principu, se jeví jako koherentní, spojený jednotící ideologickou linií. Oproti tomu obraz světa budovaný filmem je rozptýlený, často založený i na protimluvech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.