Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň znalostí žáků základní školy v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč
PEŠTÁLOVÁ, Nela
Ochrana člověka za mimořádných událostí je jedno z témat, kterému se dnes opět dostává větší pozornosti a jeho výuka se intenzivně podporuje. Velkou zásluhu na tom má Hasičský záchranný sbor České republiky, který v rámci přípravy obyvatelstva vytváří řadu aktivit. Mimo jiné se podílí například na tvorbě naučných knih, brožur, videí a pracovnách listů pro školy. V současné době probíhá výuka a vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva ve dvou rovinách. První se zabývá vzděláváním odborníků a ta druhá výchovou a vzděláváním obyvatelstva. V případě vzdělávání již zmiňovaného obyvatelstva je nutné začít vštěpovat základní pravidla už dětem v mateřských školách. Oblast ochrany člověka za mimořádných událostí se proto stala součástí rámcových vzdělávacích programů jak pro předškolní, tak i základní a střední vzdělání. Teoretická část bakalářské práce se zabývá právě tématikou ochrany obyvatelstva ve vzdělávacích plánech na základních školách. Cílem vzdělávání žáků je osvojit si informace důležité pro ochranu životů, zdraví, majetku a životního prostředí při předcházení mimořádným událostem nebo jejich případném vzniku. Velkou kapitolu tvoří materiály pro výuku, které jsou volně ke stažení na stránkách Hasičského záchranného sboru České republiky. Zmíněny jsou zde i tísňové linky, které v případě vzniku mimořádné události hrají důležitou roli. Kvůli dnes stále častějšímu cestování byly do práce zařazeny i tísňové linky v zahraničí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků 8. tříd základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč. Následně porovnat znalosti žáků, kteří bydlí a zároveň dochází do školy v zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Dukovany a žáků, kteří bydlí a dochází do školy mimo zónu havarijního plánování jaderné elektrárny. Pomocí dotazníkové šetření a metod matematické a deskriptivní statistiky bylo zjištěno, že Znalosti žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč, dosahují alespoň 70 % a také, že "Znalosti žáků základních škol v zóně havarijního plánování nejsou statisticky významně vyšší než znalosti žáků, kteří dochází do školy mimo zónu havarijního plánování." Přínosem této práce je získaný ucelený přehled o výuce Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách. Dále by práce mohla posloužit jako námět budoucích diplomových či bakalářských prací s možností zaměřit výzkumnou část na jiné území republiky.
Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy
Žáková, Věra ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma: Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy Anotace: Cílem předkládané práce je zmapovat a porovnat úroveň znalostí poskytování první pomoci žáků 3. a 5. ročníku základní školy v Praze, na malém městě a na vesnici. Práce je koncipována do dvou hlavních částí, do části teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola definuje co je první pomoc a jaké jsou její druhy. Druhá kapitola je věnována linkám tísňového volání a základním složkám integrovaného záchranného systému. Třetí kapitola mapuje zdroje informací, kde se žáci mladšího školního věku mohou o první pomoci dozvědět. Čtvrtá kapitola se zabývá modelovými postupy první pomoci ve vybraných oblastech. V úvodu praktické části jsou stanoveny hypotézy pro daný výzkum a specifikovány metody práce. Samotný výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. V rámci zvoleného postupu bylo prvním krokem zmapovat úroveň znalostí o poskytování první pomoci ve 3. a 5. třídách na vybraných základních školách. Při tvorbě dotazníku byly selektivně upřednostněny situace, ve kterých se děti mohou reálně vyskytnout a být jediným zachráncem na blízku. Na základě zjištěných informací byl posléze navržen doškolovací program první pomoci pro tuto věkovou kategorii. S odstupem času došlo k ověření...
Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy
Žáková, Věra ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma: Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy Anotace: Cílem předkládané práce je zmapovat a porovnat úroveň znalostí poskytování první pomoci žáků 3. a 5. ročníku základní školy v Praze, na malém městě a na vesnici. Práce je koncipována do dvou hlavních částí, do části teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola definuje co je první pomoc a jaké jsou její druhy. Druhá kapitola je věnována linkám tísňového volání a základním složkám integrovaného záchranného systému. Třetí kapitola mapuje zdroje informací, kde se žáci mladšího školního věku mohou o první pomoci dozvědět. Čtvrtá kapitola se zabývá modelovými postupy první pomoci ve vybraných oblastech. V úvodu praktické části jsou stanoveny hypotézy pro daný výzkum a specifikovány metody práce. Samotný výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. V rámci zvoleného postupu bylo prvním krokem zmapovat úroveň znalostí o poskytování první pomoci ve 3. a 5. třídách na vybraných základních školách. Při tvorbě dotazníku byly selektivně upřednostněny situace, ve kterých se děti mohou reálně vyskytnout a být jediným zachráncem na blízku. Na základě zjištěných informací byl posléze navržen doškolovací program první pomoci pro tuto věkovou kategorii. S odstupem času došlo k ověření...
Efektivnost tísňových linek
Ortinská, Jitka ; Cvik, Eva Daniela (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Anotace Tato předložená diplomová práce se zabývá postavením a významem tísňového volání a tísňových linek v systému Integrovaného záchranného systému. V teoretické části popisuji historii a vznik IZS v České republice s návazností na evropský vývoj. Dokladuji to současnými právními úpravami IZS a jeho jednotlivých složek. Komparací konkretizuji individuální specifika složek IZS, jejich úkoly a obsah práce popisem jednotlivých systémů a forem složek IZS , vzájemnou spolupráci. Dále se v této sekci zabývám problematikou tísňových linek v kontextu se základními a prvotními články IZS, kterými jsou jednotlivá operační střediska složek IZS, přičemž zohledňuji především práci IOS PČR Praha, kde pracuji. Analyzuji informační podporu a potřeby IZS. V závěru teoretické části se zamýšlím nad situací v oblasti tísňového volání v rámci IZS , povědomím u občanů, jeho možným zefektivněním a případnými možnostmi zlepšení služeb občanům. Prováděním výzkumného šetření v praktické metodologické části přenáším vlastní empirické šetření na hlavní cíl práce - zjistit, vyhodnotit a zobecnit povědomí občanů o tísňovém volání v IZS.
Specifika komunikace s klienty využívajících tísňová volání
GULÁN, Vladimír
Pracovníci tísňových linek Integrovaného záchranného systému jsou první, na koho se klient tísňové linky při telefonním oznámení obrátí s důvěrou a očekáváním, že mu bude poskytnuta prvotní informace nebo rada jak se zachovat v krizové situaci, která se přímo nebo nepřímo vztahuje na jeho osobu, kdy se této stal obětí nebo svědkem. Proto jsou zařazeni na těchto linkách pracovníci s daným stupněm vzdělání a specializací pro konkrétní tísňovou linku, kteří v nepřetržitém provozu řeší oznámení od občanů. Získané informace vyhodnotí a předají složkám Integrovaného záchranného systému k dalšímu opatření. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k Integrovanému záchrannému systému, ke krizové a telefonní komunikaci, specifickým voláním na tísňové linky a okrajově jsou uvedena rizika, která mohou postihnout pracovníky tísňových linek. Praktická část zkoumá, jak jsou pracovníci zařazeni na jednotlivých tísňových linkách Integrovaného záchranného systému vybaveni komunikačními schopnostmi a dovednostmi, zda zvládají krizovou komunikaci při telefonních hovorech s občany, zda se jejich komunikační schopnosti v průběhu praxe zlepšily a kde vidí nedostatky. Vyhodnocením získaných informací byl vytvořen Manuál pro pracovníky tísňových linek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.