Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zastřešení autobusové stanice
Roušar, Martin ; Šmak,, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je navrhnout nosnou konstrukci zastřešení autobusové stanice v lokalitě města Vysoké Mýto. Konstrukce je navržena z oceli S355. Jedná se o zastřešení dvou nástupištních ostrůvků. V diplomové práci byly zpracovávány dvě varianty řešení, v každé variantě byly posouzeny hlavní nosné prvky a následně bylo provedeno porovnání obou variant. Z nich byla vybrána jedna varianta na podrobnější zpracování. První varianta má půdorysný tvar trojúhelníku s max. rozměry 58,00 m x 26,75 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové sloupy a průvlaky z válcovaných HEB profilů nebo z prolamovaných nosníků. Na průvlacích je nosná konstrukce zastřešení z válcovaných I profilů. Krytina zastřešení je navržena ze skleněných tabulí s podpůrnou nosnou konstrukcí z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí. Druhá varianta (která byla vybrána na podrobnější zpracování) má půdorysný tvar L o max. rozměrech 55,25 m x 33,40 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové rámy z válcovaných HEB profilů a táhly z ocelových tyčí. Nosná konstrukci zastřešení je navržena z ocelových válcovaných I profilů. Zastřešení je opět řešeno pomocí skleněných tabulí na nosné konstrukci z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Moravu
Trávníček, Lukáš ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní a deformační analýzu prvních dvou částí železničního mostu v Olomouci s posouzením změny napjatosti a deformace při změně statického uložení. Nejprve je uveden teoretický základ prutových soustav na což navazuje výpočet normálových sil a napětí v prutech pro obě části zvlášť. Při výpočtech je uvažováno zatížení vlastní tíhou a tíhou vlaku, která je reprezentován břemenem ve styčnících. Následně je provedeno spojení těchto dvou částí. Pro tuto spojenou prutovou soustavu je také sestrojena napjatostně-deformační analýza. V závěru práce je pro porovnání proveden výpočet metodou konečných prvků v programu ANSYS Classic.
Pevnostní návrh příhradové prutové konstrukce
Rašovská, Hana ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pevnostní, napjatostní a deformační analýzou rovinné příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet velikosti osových sil pro dvě uložení soustavy s následným návrhem geometrie průřezu. Uvažována je rovněž různá poloha břemene. Dále je posouzen vliv gravitačního pole Země a stanovena velikost posuvů v charakteristických místech konstrukce.
Napjatostní, pevnostní a deformační analýza příhradové jeřábové konstrukce.
Nedělka, Pavel ; Borák, Libor (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné jeřábové příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet osových sil pro staticky určitou soustavu a následné provedení konstrukční úpravy s cílem snížit osové síly soustavy. Provedením této úpravy se soustava stane staticky neurčitou. Získané hodnoty osových sil tvoří vstupní hodnoty pro návrh geometrie jednotlivých prutů. Geometrii stanovíme vyjádřením neznámých rozměrů z rovnic pro mezní stav pružnosti a mezní stav vzpěrné stability. Po navržení rozměrů prutů provedeme deformační analýzu konstrukce, ve které stanovíme posunutí v místě silového působení, vliv montážní vůle a vliv porušení přidané vzpěry na bezpečnost konstrukce. Dále bude stanoven vliv vlastní tíhy konstrukce na napjatost.
Optimalizace ocelové prutové konstrukce
Lamoš, Radek ; Eliáš, Jan (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Hlavním tématem práce je nalezení optimálních průřezů pro danou rámovou konstrukci a nabídnout investorovi nejlepší řešení pro realizaci. Cílem je obecně dostat do podvědomí statické chování této konstrukce, zaznamenat průběhy vnitřních sil při měnících se parametrech (zatížení, profil…) a ve výsledku navrhnout ideální řešení pro daný případ. Práce kombinuje statiku s navrhováním ocelových konstrukcí v praxi a mohla by posloužit jako informační zdroj pro praktické navrhování rámových konstrukcí s možností rozšiřování o další vstupní parametry a okrajové podmínky.
Ocelová konstrukce zastřešení sportovní haly
Altoff, Tomáš ; Šmak, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom a statickým posúdením nosnej oceľovej konštrukcie zastrešenia viacúčelovej športovej haly. Objekt má pôdorys v tvare obdĺžnika. Dĺžka haly je 58,5 m, šírka konštrukcie 44,0 m a výška 13,995 m. Objekt je situovaný do mesta Ostrava. Boli spracované tri predbežné varianty a jedna z nich podrobne. Nosný systém haly je tvorený priehradovým väzníkom v tvare kružnicového výseku. Hlavné nosné prvky s ocele S235.
Ocelová konstrukce zastřešení sportovní haly
Havíř, František ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh ocelové nosné konstrukce zastřešení sportovní haly v lokalitě města Olomouc. Půdorysné rozměry objektu jsou 55,0 x 35,0 m a světlá výška 15,0 m. Řešení je vybráno na základě dvou předběžných variant. V příčném řezu má zastřešení tvar nesymetrického kružnicového oblouku. Hlavní nosná konstrukce je tvořena z rovinných obloukových příhradových rámů výšky 1,8 m, které jsou na jedné straně kloubově uloženy na sloupech a na druhé straně přímo do základové konstrukce. Mezi hlavními nosnými oblouky jsou plnostěnné vaznice, jež jsou radiálně uspořádány. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna příčnými a podélnými ztužidly.
Lávka pro pěší
Smělíková, Petra ; Puchner, Josef (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je statické posouzení nosné konstrukce stávající lávky pro pěší a cyklisty v Kunovicích u Uherského Hradiště. Rozpětí lávky je 28m. Lávka je konstrukčně řešena jako prostorová prutová soustava s dolní mostovkou. Hlavní nosník je příhradová konstrukce se sedlovým horním pásem. Výška hlavního nosníku v polovině rozpětí je 2,5m, nad podporami 1,5m. Výpočet je proveden ručně a s použitím výpočetního programu Scia Engineer 2012.0.
Ocelová konstrukce zastřešení sportovní haly
Frank, Ivo ; Barnat,, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je návrh ocelové konstrukce konstrukci zastřešení sportovní haly v lokalitě Statutárního města Jihlava. Navržená konstrukce bude mít půdorysné rozměry 45,200 x 40,300 m a výšku 15,150 m. Hala je navržena s válcovou střechou. Hlavní nosná konstrukce je tvořena z obloukových příhradových rámů. Šířka rámu je 40,300 m. Rámy mají osovou vzdálenost 9,000 m. Rámy jsou spojeny přímopásovými příhradovými vaznicemi, které jsou uspořádány radiálně. Podélná tuhost konstrukce je zajištěna příčnými ztužidly a horními pásy vaznic. Střešní plášť je ze střešních panelů, uložených přímo na vaznice. Obvodový plášť je po stranách objektů také tvořen panely. V čele objektu je obvodový plášť tvořen samonosnou konstrukcí, která není součástí tohoto projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.