Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování vysokých škol ve Velké Británii
Pham, Ha Linh ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Gajdošová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá systémem financování vysokých škol ve VB. Teoretická část je zaměřena na popis vysokých škol ve VB. Praktická část se skládá z analýzy financování vysokých škol provedené z dat od roku 2003 do roku 2015. Na základě provedené analýzy je následně poskytnuto doporučení na zlepšení systému financování vysokých škol ve VB.
Zvýšení školného na britských univerzitách v roce 2010
Štěpánová, Marie ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je případovou studií, založenou na metodě analýzy, která se věnuje problematice vysokého školství ve Velké Británii. Ve své první části se konkrétně zaměřuje na genezi rozhodnutí britské vlády o zvyšování školného na veřejných vysokých školách, provedeného v roce 2010 ve Spojeném království (vyjma bezplatných skotských univerzit). Druhá část se zaměřuje na argumenty na podporu i v neprospěch tohoto rozhodnutí, které zaznívaly ve společensko-politické diskuzi. Sledovaným obdobím je květen až prosinec 2010, tedy období od voleb do Dolní sněmovny, které vyústily k vytvoření překvapivé koalice doposud politicky neslučitelných liberálních demokratů a konzervativců, do samotného odhlasování vládního návrhu. Odlišný pohled dvou vládních stran na oblast financování univerzitního systému, kterému díky masivním škrtům hrozilo podfinancování, zapříčiňoval i neshody v rámci koalice i stran; liberální demokraté řešili dilema, zdali se přiklonit k vládě, podporující vyšší příspěvky ze strany absolventů a navazující na návrhy tzv. Brownovy revize vysokého školství, nebo ke svým předvolebním slibům, které byly na odmítání školného založené. Pozitivních reakcí se návrh dočkal hlavně u sdružení univerzit (Russell Group, UUK), které argumentovaly prospěchem absolventů z titulu, zvýšením konkurenceschopnosti...
Argumenty Bubliny Vyššího Vzdělání v USA
Kasanová, Barbora ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
Systém vyššího vzdělávání je ve Spojených Státech Amerických pod negativním vlivem neudržitelného ekonomického modelu násobeného hlubokým ovlivňováním veřejnosti.Bývalo pravidlem, že vysokoškolské vzdělání bylo pro absolventy klíčem ke získání dobře placeného zaměstnání.Jsme uprostřed spekulativní bubliny vytvořené kombinací levných úvěrů, grantů a přehnaných očekávání stran vyššího vzdělávání ve Spojených Státech Amerických. Zvýšený zájem o vysoké školy, neustále zvyšující se školné a poplatky za ubytování stejně jako snadný přístup k úvěrům jsou faktory této bubliny a tato práce je má za cíl analyzovat.
Analýza systému terciárního vzdělávání v České republice se zaměřením na připravovanou reformu vysokých škol v letech 2006 - 2015
Poupová, Jana ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém terciárního vzdělávání v České republice, zejména způsob financování tohoto systému a jeho reformě, tj. zavedení školného na vysokých školách. Toto téma bylo velmi aktuální cca do roku 2015 a je velice pravděpodobné, že jeho aktuálnost v následujících letech opět vzroste. Teoretická část práce popisuje systém terciárního vzdělávání v ČR, průběh a obsah reformy terciárního vzdělávání od roku 2006 do roku 2015 a krátce nastiňuje systém terciárního vzdělávání ve Velké Británii. Praktická část práce ověřuje pomocí dotazníkového šetření možnost zavedení školného na vysokých školách a zjišťuje dopady jeho zavedení. V případě zavedení školného tak, jak bylo plánováno dle reformy, by došlo k poklesu studentů vysokých škol o 47,3 %. V závěru práce jsou navržena možná doporučení, vhodná v případě zavedení školného.
Prospects for funding tertiary education in the Czech Republic
Pálešová, Linda ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech financování terciárního vzdělávání v České republice. První čásť se zabývá současným stavem financování vzdělávání a jeho nedostatky. Z nich vyplývá nutnost reformy vysokého školství, která se pravděpodobně neobejde bez dodatečných finančních prostředků ve formě finanční spoluúčasti studentů. Problematice školného, jeho forem a argumentů pre a proti jsem se proto věnovala v další části této práce. Poměrně obsáhlá část dále popisuje finanční podporu ze strany státu, která bude nutností v případě zavedení školného. Nejprve hodnotím současný stav přímé a nepřímé finanční podpory, kde upozorňuji na její neefektivnost. Následně popisuji a analyzuji tři konkrétní modely financování základní studentské půjčky, které návzájem komparuji a hodnotím. V závěru se dostávám k doporučení nejefektivnějšího modelu.
Financing of post-secondary education in Canada
Vašková, Daniela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Práce se zaměřuje na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a identifikuje jeho charakteristické znaky ve vztahu ke způsobu financování. Hlavním cílem je analýza systému financování vysokých škol v Kanadě. Těžištěm práce je především zhodnocení projevů decentralizace a tedy míry participace federální a provinčních vlád na financování. Následně se věnuje přístupu k školnému a finanční podpoře studentů. Na základě provedené analýzy jsou zhodnoceny klady a zápory systému. Poslední část je věnována aktuálním nedostatkům financování terciárního vzdělávání v České republice a navrhované koncepci školného.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Financování vysokých škol v České republice a Anglii
Plešková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem financování vysokého školství v České republice. Popisuje legislativní rámec vysokého školství. Zabývá se silnými a slabými stránkami financování vysokých škol v České republice. Dále popisuje historii vývoje financování školství a školného v Anglii. Vysvětluje druhy půjček, grantů a způsoby jejich splácení. V závěru je uvedeno srovnání obou zemí a možnosti využití systému, který funguje v Anglii, v České republice.
Reforma terciálního vzdělávání: přímá platba školného.
Kalichová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením školného a studentské finanční podpory v České republice. V teoretické části jsou vyzdvihnuty studentské půjčky a spoření na vzdělání jako zdroje financí velkého rozsahu. Analytická část se soustředí na rozdílné druhy studentských podpor v Maďarsku, Kanadě a Nizozemí a hledá nejvhodnější model státních půjček pro české studenty. Cílem této práce je rozhodnout, zda je odložené příjmově kontingenční školné, v podobě navrhované Bílou knihou, nejlepší možnou alternativa pro české terciální vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.