Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Materiály pro výrobu strun pro hudební nástroje
Krhut, Štěpán ; Němec, Karel (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o materiálech použitých při výrobě strun pro hudební nástroje a jejich ochraně vůči opotřebení. V úvodní části je zmíněn vývoj a historie strun, dále je potom vysvětlen fyzikální podstata kmitání. Další část popisuje samotnou konstrukci a výrobu struny. V této práci jsou také vyzdviženy a mnohokrát zmiňovány struny kytarové, protože jsou výrobci díky rozmanitým technikám hraní tlačeni řešit různorodé a vysoké požadavky na tyto struny.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context
Spojování záznamů v genealogických datech
Šorm, Jan ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je studium genealogických dat, zjištění možných problému při jejich slučování a implementace metod pro toto slučování dat. V této práci se bude především studovat problematika třídění podobných tvarů jmen do společných tříd. Tento problém se bude studovat zejména proto, že v každém matričním záznamu hrají nejdůležitější roli jména a příjmení dotčených osob a jejich příbuzných. V práci tedy bude rozebráno několik metrik pro výpočet vzdálenosti mezi dvěma řetězci. Dále pak pro tyto metriky bude provedeno několik experimentů, které budou mít za cíl roztřídit jména do tříd s co nejmenším počtem chyb. Na základě těchto výsledků pak budou provedeny i experimenty pro samotné slučování jednotlivých genealogických záznamů.
Spojování záznamů v genealogických datech
Šorm, Jan ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je studium genealogických dat, zjištění možných problému při jejich slučování a implementace metod pro toto slučování dat. V této práci se bude především studovat problematika třídění podobných tvarů jmen do společných tříd. Tento problém se bude studovat zejména proto, že v každém matričním záznamu hrají nejdůležitější roli jména a příjmení dotčených osob a jejich příbuzných. V práci tedy bude rozebráno několik metrik pro výpočet vzdálenosti mezi dvěma řetězci. Dále pak pro tyto metriky bude provedeno několik experimentů, které budou mít za cíl roztřídit jména do tříd s co nejmenším počtem chyb. Na základě těchto výsledků pak budou provedeny i experimenty pro samotné slučování jednotlivých genealogických záznamů.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context
Spacetimes with accelerating sources
Vrátný, Adam ; Podolský, Jiří (vedoucí práce) ; Krtouš, Pavel (oponent)
Cílem této práce je analýza zrychleného černoděrového řešení s para- metrem NUT, které bylo nalezeno v roce 2006 autory Chng, Mannem a Steleou. Samotná analýza této práce sestává ze tří částí. V první části se věnujeme ana- lýze Taub-NUTova řešení, kde diskutujeme povahu jeho patologických os a přik- ládáme řadu vizualizací. V druhé části se přímo věnujeme analýze zrychleného Taub-NUTova řešení, zapsaného v novém tvaru, a diskutujeme jeho vychýlení z Plebańského-Demiańského třídy řešení. V závěrečné kapitole přepíšeme samotnou Plebańského-Demiańského třídu řešení do zcela nového faktorizovaného tvaru a zakončíme ji pozorováním, kde jsou znázorněny jednotlivé přechody na speciální tvary této metriky, a především kde je zřetelně vidět, že v této třídě není zrychlený Taub-NUT obsažen.
String Analysis for Code Contracts
Dort, Vlastimil ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Jedním ze způsobů prevence chyb v objektově orientovaných programech je používání kontraktů, kterými jsou například vstupní a výstupní podmínky metod nebo invarianty tříd. Ve frameworku .NET je používání kontraktů umožněno díky frameworku Code Contracts, který mimo jiné obsahuje nástroj Clousot na statickou analýzu programů, založený na abstraktní interpretaci. Ačkoli řetězce jsou jedním ze základních typů v programech pro .NET, Clousot neobsahuje použitelnou podporu pro analýzu řetězcových hodnot. V této práci probereme specifika práce s řetězci v jazyce C# a frameworku .NET a ukážeme, jak je možné ji pokrýt statickou analýzou. Zvolený přístup využívá metody třídy String a omezenou podmnožinu regulárních výrazů ke specifikaci vlastností řetězců v kódu, a abstraktní interpretaci s nerelačními abstraktními doménami k důkazům těchto vlastností. Zvolili jsme několik již publikovaných abstraktních domén pro řetězce, které se mezi sebou liší složitostí a schopností reprezentovat různé vlastnosti řetězců. Tyto domény jsme adaptovali pro zvolené prostředí, což zahrnovalo definici abstraktní sémantiky pro podporované řetězcové operace. Abstraktní domény jsme implementovali v nástroji Clousot, a to tak, aby bylo v budoucnu možné rozšíření o další domény. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Materiály pro výrobu strun pro hudební nástroje
Krhut, Štěpán ; Němec, Karel (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o materiálech použitých při výrobě strun pro hudební nástroje a jejich ochraně vůči opotřebení. V úvodní části je zmíněn vývoj a historie strun, dále je potom vysvětlen fyzikální podstata kmitání. Další část popisuje samotnou konstrukci a výrobu struny. V této práci jsou také vyzdviženy a mnohokrát zmiňovány struny kytarové, protože jsou výrobci díky rozmanitým technikám hraní tlačeni řešit různorodé a vysoké požadavky na tyto struny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.