Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh marketingové strategie
Kamená, Denisa ; Hanušová, Iva (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navržením marketingové strategie pro společnost Philip Morris ČR, a.s.. Trh tabákových výrobků se v posledních letech potýká s regulací a růstem spotřební daně. Strategie je navržena s ohledem na tento fakt a s cílem zvýšit tržní podíl společnosti. Ten od roku 2002 klesl téměř o 25%. Na základě analýz trhu a společnosti formuluje vhodná doporučení. Všechna doporučení směřují k sestavení efektivní marketingové strategie.
Socio-ekonomické aspekty využití rezistentních odrůd jabloní v produkčních systémech
Havlíková, Marta
Předkládaná diplomová práce se zabývá vyhodnocením socio-ekonomických souvislostí a aspektů využití rezistentních odrůd jabloní v produkčních systémech. Jejím úkolem je navrhnout doporučení pro zvýšení společenské efektivnosti jejich využívání. Zároveň s tím je pojednáno o možnostech uplatnění krátkých řetězců, souvisejících s efektivním způsobem zhodnocení produkce v rámci komoditní vertikály. Součástí vlastní práce je pojednání o nákladovosti rezistentních a nerezistentních odrůd jabloní, které může významně ovlivnit celkovou ekonomiku podniku. Pěstování rezistentních odrůd s sebou přináší nejen ekonomické, ale také environmentálně-sociální výhody. Environmentální přínosy je možné spatřovat ve snižování negativních vlivů používaných ochranných prostředků na životní prostředí, reziduí či zvyšování zdravotní nezávadnosti. Pozitivně působí také v oblasti zachování biodiverzity. Mezi společenské výhody pak můžeme zařadit nižší časovou náročnost ošetřování jabloní či zachování zaměstnanosti a vyšší příjmy regionu. Dá se předpokládat jisté zvýšení poptávky po kvalitních plodech, jejich poptávaného množství a nakupovaného objemu. Závěrečná práce obsahuje také dotazníkové šetření, na jehož základě jsou vyhodnoceny socio-ekonomické aspekty ovlivňující rozhodování spotřebitelů. Ty umožňují nahlédnout do spotřebitelských preferencí v rámci životního stylu, nákupního chování a znalosti rezistentních odrůd vůbec.
Role vybraného řetězce maloobchodních prodejen v podpoře regionální produkce
Skalický, Vít
Cílem bakalářské práce je charakterizovat a vyhodnotit roli společnosti My food Market, s. r. o., v podpoře a vytváření příležitostí pro tržní zhodnocení regionální produkce. V teoretické části jsou na základě studia odborné literatury shrnuty současné trendy na trhu potravin a metody analýzy spotřebitelské poptávky. Praktická část je zaměřena na: (1) popis činnosti a strategie společnosti My food Market, s. r. o., a analýzu podílu regionálních produktů v sortimentu nabízených výrobků; (2) primární průzkum názorů a preferencí zákazníků, nakupujících v této síti maloobchodních prodejen, s cílem vymezit profil, preference a zájem zákazníků o regionální potraviny. Průzkum byl proveden technikou dotazníkového šetření.
Návrh marketingové strategie
Kamená, Denisa ; Hanušová, Iva (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navržením marketingové strategie pro společnost Philip Morris ČR, a.s.. Trh tabákových výrobků se v posledních letech potýká s regulací a růstem spotřební daně. Strategie je navržena s ohledem na tento fakt a s cílem zvýšit tržní podíl společnosti. Ten od roku 2002 klesl téměř o 25%. Na základě analýz trhu a společnosti formuluje vhodná doporučení. Všechna doporučení směřují k sestavení efektivní marketingové strategie.
Analýza účinnosti televizní kampaně společnosti ALBI
Knoblochová, Petra ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Pešl, Libor (oponent)
Cílem této práce je provést marketingový výzkum a analýzu účinnosti televizní kampaně společnosti ALBI Česká republika a.s. se zaměřením na zodpovězení stěžejních výzkumných otázek. První část práce se zabývá teoretickým vymezením marketingu, marketingové komunikace, reklamy a marketingového výzkumu. Následně je představena společnost ALBI a její marketingové aktivity. Praktická část je věnována samotnému marketingovému výzkumu, jehož přípravná fáze, průběh a výsledky jsou dále analyzovány. Cílem výzkumu bylo zjištění spotřebitelských preferencí a názorových postojů české populace. Praktickým přínosem bude výstup analýzy a doporučení sloužící společnosti ALBI k internímu využití pro zefektivnění budoucích marketingových kampaní.
Analýza determinant hodnocení filmu spotřebitelem
Plevák, Tomáš ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem této práce je na základě dat z roku 2012 analyzovat vliv vybraných faktorů, mezi které patří například žánr, rozpočet, recenze, délka a další, na výsledné hodnocení filmu spotřebitelem. Analýza je prováděna za pomoci ekonometrického modelu, při použití metody nejmenších čtverců s automatickou opravou heteroskedasticity a její výsledky jsou aplikovatelné především na populaci diváků ze Spojených států amerických. Zjistil jsem, že nejvíce je hodnocení filmu ovlivněno jeho žánrovým zasazením. Další velmi významnou proměnnou se pak ukázaly být recenze profesionálních kritiků, zde však nelze říci, zda kritik svým hodnocením ovlivňuje spotřebitele či pouze předpovídá úspěšnost filmu. Většina prací zabývajících se touto tématikou se zaměřuje na tržby, tato práce se naopak soustředí na preference diváka jakožto spotřebitele.
Trendy ve spotřebě kávy
PROVÁZKOVÁ, Eliška
Cílem marketingového výzkumu v této práci je zjistit, metodou dotazování alespoň u 200 respondentů, zda existují nějaké rozdíly v přípravě kávy mezi spotřebiteli s různým pohlavím, věkem, vzděláním a velikostí bydliště. Co je pro spotřebitele kávy největším nákupním stimulem a jestli za poslední dobu změnili své zvyklosti v přípravě a nakupování kávy a jakou značku, typ, velikost balení a způsob přípravy kávy preferují. Teoretická část práce se zabývá pěstováním kávy, způsoby její přípravy, spotřebou kávy v ČR a ve světě, kávovou kulturou, formováním trhu v ČR a marketingovým výzkumem. Praktická část se zaměřuji hlavně na výzkum konečného spotřebitele, výzkum prodeje, výrobkový a prognostický výzkum a částečně také celkovou analýzu trhu a výzkum reklamy. Závěrečná fáze ukazuje na současné trendy kávového trhu. Ukazuje, že za posledních 10 let došlo ke změně zvyklostí v přípravě kávy, kdy dnešní trend směřuje k presované kávě. Změnily se i preference velikosti spotřebitelského balení káva směrem k většímu balení kávy. Zvýšil se počet konzumentů kávy, kteří ji nakupují v hypermarketu. Největším nákupním stimulem je chuť kávy. Nejpreferovanější je střední cenová hladina. V supermarketu i hypermarketu spotřebitelé nejčastěji nakupují instantní kávu. Nejčastější přípravou pražené zrnkové nebo mleté kávy je espresso, které nejvíce upřednostňují noví konzumenti kávy. U pražené zrnkové kávy, kterou mají noví spotřebitelé raději, než kávu mletou, roste obliba většího spotřebitelského balení. Ženy častěji než muži nakupují v supermarketu nebo hypermarketu a více než muži podléhají vlivu reklamy. Vzdělanější konzumenti upřednostňují espresso, zatímco méně vzdělaní spotřebitelé tureckou kávu, k jejíž přípravě je nejčastěji používána pražená mletá káva. Vzdělanější konzumenti také častěji navštěvují hypermarket, než nejméně vzdělaní.
Jaká je cesta k cenové stabilitě: centralizace vs. liberalizace bankovního sektoru
Koldus, Miroslav ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Tato práce hledá ideální strukturu bankovního sektoru z pohledu cenové stability, která je definována jako peněžní ceny, které odpovídají spotřebitelským preferencím. Porovnáním společných znaků teorií centrálního a svobodného bankovnictví vyplynou čtyři základní oblasti, které budou dále podkladem komparativní analýzy. Hlavním argumentem analytické části potom je výsledek porovnání vztahu nabídky peněz na informační schopnost peněžních cen. Výsledkem této části budou čtyři podmínky pro dosažení stability cen, které umožní odpovědět na hlavní otázku této práce, tedy který z těchto dvou přístupů nabízí lepší záruky fungování cenového mechanismu.
Marketingový výzkum při realizaci nákupního centra Černý Pelikán
PETERKOVÁ, Pavla
Diplomová práce {\clqq}Marketingový výzkum při realizaci nákupního centra Černý pelikán`` se zabývá problematikou využití marketingového výzkumu v přípravné i provozní fázi projektu obchodní vnitroměstské pasáže Černý pelikán v centru Českých Budějovic, který má být dokončen v roce 2011. Na teoretickou část, která se zabývá problematikou marketingového výzkumu navazuje analýza marketingového výzkumu při přípravě uvedeného projektu. Je zde kladen důraz zejména na metodiku realizovaných studií a na shrnutí významu marketingového výzkumu u tohoto projektu. Další část diplomové práce se zabývá významem marketingového výzkumu po uvedení obchodní galerie Černý pelikán do provozu. Jsou zde navrženy konkrétní výzkumné studie, které by měly být realizovány a také organizační zajištění aktivit marketingového výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.