Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Smrt v Benátkách": psychoanalytický přístup
Sácký, Jan
Tato práce si klade za cíl nabídnout psychoanalytické porozumění novele německého spisovatele Thomase Manna Smrt v Benátkách. Tohoto porozumění dosahuje skrze rozbor motivu božství a rozuzlením dvou dominantních témat novely, lásky a smrti. Práce také srovnává děj novely s Platónovým dialogem Faidros a načrtává paralelu mezi myšlenkovým poselstvím novely a statí Sigmunda Freuda Mimo princip slasti a dvou zlomků Hérakleita z Efesu. V závěrečné části nabízí stručnou rešerši toho, co bylo o novele dosud napsáno a srovnání práce s interpretací novely od Heinze Kohuta z roku 1957. KLÍČOVÁ SLOVA bůh, božství, antika, erós, láska, smrt
"Smrt v Benátkách": psychoanalytický přístup
Sácký, Jan ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato práce si klade za cíl nabídnout psychoanalytické porozumění novele německého spisovatele Thomase Manna Smrt v Benátkách. Tohoto porozumění dosahuje skrze rozbor motivu božství a rozuzlením dvou dominantních témat novely, lásky a smrti. Práce také srovnává děj novely s Platónovým dialogem Faidros a načrtává paralelu mezi myšlenkovým poselstvím novely a statí Sigmunda Freuda Mimo princip slasti a dvou zlomků Hérakleita z Efesu. V závěrečné části nabízí stručnou rešerši toho, co bylo o novele dosud napsáno a srovnání práce s interpretací novely od Heinze Kohuta z roku 1957. KLÍČOVÁ SLOVA bůh, božství, antika, erós, láska, smrt
Režijní postupy Yoshi Oidy v inscenacích Smrt v Benátkách a Ideomeneo
Vlčková, Kateřina ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá režijní tvorbou japonského herce, režiséra a pedagoga herectví Yoshi Oidy ve dvou inscenacích, které režíroval v Praze, Smrt v Benátkách ve Státní opeře Praha a Idomeneo ve Stavovském divadle. Jelikož doposud nevznikla žádná monografie o tomto umělci, jsou v první části práce a v příloze zařazeny životopisné údaje a umělecké počiny Yoshi Oidy. Druhá část se stručně zabývá historií japonského tradičního divadla a vlivy tradičních japonských divadelních forem na tvorbu Yoshi Oidy a jeho chápání divadla. Třetí část obsahuje historii oper a inspirační zdroje, analýzu scénografie obou pražských inscenací a srovnání společných a rozdílných režijních přístupů. Cílem práce je nastínit režijní postupy Yoshi Oidy ve Smrti v Benátkách a v Idomeneovi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.