|
Výrobní stavby Autocentrum skupiny VW
Macholánová, Petra ; Vranová, Daniela (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sobotka, Jindřich (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novostavbou objektu Autocentra VW Group, která se má nacházet v Brně, severovýchodně od centra města, v městské čtvrti Zábrdovice, na ulici Cejl a Zábrdovická, z druhé strany pak ohraničena komunikací na ulici Jana Svobody. Pozemek je Magistrátem města Brna veden jako Brownfield pod číslem 3402. Stavební pozemek má nepravidelný tvar o výměře cca 1,15 ha a je převážně orientován ve směru sever-jih. Z východní strany ho lemuje ochranný pás řeky Svitavy. Z Jižní strany je ohraničen komunikací po ulici Cejl, ze které je taky přístupný a ze severozápadní strany ho ukončuje ul. Jana Svobody. Pozemek se nachází v bývalé průmyslové zóně, okolní zástavbu tvoří objekty smíšené funkce. Budova autocentra je situována kolmo k jižní hranici pozemku. Příjezd k objektu je navržen z komunikace vedoucí z ulice Cejl s vyústěním komunikace až na ul. Jana Svobody. Urbanistické řešení počítá se samostatnými provozy showroomu a servisu. Pro obě části jsou navrženy samostatné parkovací plochy pro potřeby jednotlivých provozů. Objekt je navržen tak, aby vyhověl požadavkům provozu autocentra VW Group. Bude sloužit k prezentaci a prodeji vozů značek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat s příslušným servisem a skladem náhradních dílů.
|
|
Autocentrum VW Group
Lyčková, Kateřina ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Skála, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší novostavbu objektu Autocentra VW Group na jihu města Brna, v městské části Brněnské Ivanovice, na ulici Kaštanová. Pozemek je Magistrátem města Brna veden jako Brownfield pod číslem 0201. Má trojúhelníkový tvar o výměře cca 1,3 Ha a je orientován ve směru sever-jih. Z východní strany ho lemuje ochranný pás řeky Svitavy. Pozemek se nachází v průmyslové zóně, okolní zástavbu tudíž tvoří obchodní, administrativní a průmyslové budovy. Budova autocentra je situována kolmo k jižní hranici pozemku, delšími stranami na východ a západ. Příjezd k objektu je navržen z komunikace vedoucí z ulice Kaštanová. Urbanistické řešení počítá se samostatnými provozy showroomu a servisu. Pro obě části jsou navrženy samostatné parkovací plochy pro potřeby jednotlivých provozů. Objekt je navržen tak, aby vyhověl požadavkům provozu autocentra VW Group. Bude sloužit k prezentaci a prodeji vozů značek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat s příslušným servisem a skladem náhradních dílů.
|
| |
|
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Abikenova, Kamilya ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ZABÝVAJÍCÍ SE DOKUMENTACÍ PRO DSP A DPS NOVOSTAVBY AUTOCENTRA VOLKSWAGEN GROUP. PRÁCE VYCHÁZÍ Z DŘÍVE VYPRACOVANÉ STUDIE V PŘEDMĚTU AG33. NAVRHOVANÁ STAVBA SE NACHÁZÍ V MIKULOVĚ. POZEMEK SE NACHÁZÍ NA PŘEVÁŽNĚ ROVINATÉM POZEMKU MEZI ULICEMI JIRASKOVÁ A REPUBLIKANSKÉ OBRANY A NA ZÁPADNÍ STRANĚ POZEMEK VYMEZUJE VINNÉ POLE. OBJEKT AUTOCENTRA SE SKLÁDÁ ZE ČTYŘ NADZEMNÍCH STAVEBNÍCH OBJEKTŮ, VZÁJEMNĚ DILATOVANÝCH, KTERÉ VYHOVUJÍ POŽADAVKŮM PROVOZU AUTOCENTRA. MEZI TY PATŘÍ PREZENTACE, PRODEJ A SERVIS AUTOMOBILŮ VČETNĚ PŘÍSLUŠENSTVÍ ČTYŘ ZNAČEK SDRUŽENÝCH VE SKUPINĚ VW. OBJEKTY JSOU NEPODSKLEPENÉ, JEDNOPODLAŽNÍ-HALOVÉHO TYPU. VÝJIMKU TVOŘÍ POUZE KANCELÁŘE V SHOWROOMU UMÍSTĚNÉ VE DRUHÉM NADZEMNÍM PODLAŽÍ, KTERÉ TAK DĚLÍ PŘEVÝŠENÝ PROSTOR. KONSTRUKČNÍ SYSTÉM JE SHODNÝ PRO VŠECHNY OBJEKTY. SKLÁDÁ SE Z ŽB SKELETOVÉ KONSTRUKCE S OCELOVÝMI VAZNÍKY. OBJEKTY JSOU ZALOŽENY NA ŽELEZOBETONOVÝCH PATKÁCH. SVISLÉ KONSTRUKCE JSOU TVOŘENY ŽB SLOUPY, OPLÁŠTĚNÍM Z KINGSPAN PANELŮ A SKLENĚNÉHO FASÁDNÍHO SYSTÉMU SCHÜCO. VODOROVNÉ KONSTRUKCE TVOŘÍ OCELOVÉ PŘÍHRADOVÉ VAZNÍKY SPIROLL PANEL. ZASTŘEŠENÍ OBJEKTŮ JE TVOŘENO JEDNOPLÁŠŤOVÝMI ŠIKMÝMI STŘECHAMI, ODVODNĚNÝMI VNITŘNÍMI SVODY. V SHOWROOMU JSOU SVODY SKRYTY UVNITŘ SDK. CELISTVOST ČTYŘ OBJEKTŮ V JEDEN CELEK JE DOCÍLEN OPAKOVÁNÍM STEJNÝCH POHLEDOVÝCH PRVKŮ A NAOPAK ČITELNOST JEDNOTLIVÝCH STAVEB JE ZŘEJMÁ GRADACÍ JEDNOTLIVÝCH HMOT A JEJICH JASNÝM ROZDĚLENÍM OBSLUŽNOU CHODBOU, JAKOŽTO SAMOSTATNÝM STAVEBNÍM OBJEKTEM
|
|
Autocentrum VW Group
Velfl, Martin ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce zabývající se dokumentací pro DSP a DPS novostavby autocentra Volkswagen group. Práce vychází z dříve vypracované studie v předmětu AG33. Navrhovaná stavba se nachází v městské části Brno-Zábrdovice. Pozemek se nachází na převážně rovinatém pozemku mezi ulicemi Cejl, Jana Svobody, Husovická a na východní straně pozemek vymezuje řeka Svitava. Objekt autocentra se skládá ze čtyř nadzemních stavebních objektů, vzájemně dilatovaných, které vyhovují požadavkům provozu autocentra. Mezi ty patří prezentace, prodej a servis automobilů včetně příslušenství čtyř značek sdružených ve skupině VW. Objekty jsou nepodsklepené, jednopodlažní-halového typu. Výjimku tvoří pouze kanceláře v showroomu umístěné ve druhém nadzemním podlaží, které tak dělí převýšený prostor. Konstrukční systém je shodný pro všechny objekty. Skládá se z ocelové skeletové konstrukce s podélnými vazníky. Ztužení je docíleno tuhou stropní deskou ve spojení s ocelovými táhly a s železobetonovými ztužujícími stěnami. Objekty jsou založeny na železobetonových patkách v kombinaci s vrtanými pilotami a provázáním s betonovými pasy. Svislé konstrukce jsou tvořeny ocelovými sloupy, železobetonovými stěnami, opláštěním z Kingspan panelů a skleněného fasádního systému Schüco. Vodorovné konstrukce tvoří ocelové přímé příhradové vazníky, nosné trapézové plechy spřažené s betonovou vrstvou a válcované IPE nosníky. Zastřešení objektů je tvořeno jednoplášťovými plochými střechami, odvodněnými vnitřními svody. V showroomu jsou svody skryty uvnitř ocelových sloupů, které jsou opláštěné nerezovým plechem s leštěným povrchem. Celistvost čtyř objektů v jeden celek je docílen opakováním stejných pohledových prvků a naopak čitelnost jednotlivých staveb je zřejmá gradací jednotlivých hmot a jejich jasným rozdělením obslužnou chodbou, jakožto samostatným stavebním objektem.
|
|
Studie porovnání efektivnosti přípravy výroby vybraných produktů
Hudeček, Petr ; Vincour, Jiří (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce „Studie porovnání efektivnosti přípravy výroby vybraných produktů“, je analýza současného stavu ve firmě, tj. možnosti a kapacity firmy pro výrobu nového výrobku. Podle těchto zjištění rozhodnout, jestli můžeme vyrábět sami nebo výrobu řešit subdodavatelsky. Teoretická část je zaměřena na základy průzkumu a segmentace trhu, marketing a technickou problematiku výroby. V praktické části jsou pak popsány jednotlivé kroky a průběhy průzkumu trhu, rozhodnutí, způsoby výroby a zaměření na nejslibnější segment trhu. Cílem mé práce je tedy nalezení nejschůdnější cesty k úspěšnému zavedení nového produktu na trh.
|
| |
|
Krajina pokaždé jinak - LE3N8 LEŠNÁ
Zavadil, Ondřej ; Ženčák, Přemysl (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrat krajiny lidem ve smyslu znovuobjevení bohatství v našem těsném sousedství s návazností na vztah lidí a krajiny. Práci a teoretická východiska uplatňuji v místě mého bydliště, kterým je katastrálním území Lešná, do kterého náleží 7 obcí (Lešná, Jasenice, Lhotka nad Bečvou, Mštěnovice, Perná, Příluky a Vysoká). Základem pro práci se stal osobní vztah k řešené lokalitě a fyzický výzkum v podobě procházení území po přímce, po cestičkách a hledání vazeb v krajině. Pouhou změnou pohybu po území, jsem mohl prožít vlastní intenzivní zkušenost, o kterou se opírám ve svých návrzích. V území jsem vybral 8 míst s jedinečným charakterem, do kterých aplikuji navrhované stavby. Každé z těchto jedinečných míst si z historie nese vlastní jméno, které však dnes již málokdo zná. Konkrétními architektonickými návrhy vracím těmto místům jejich jméno a přivádím je znovu k životu skrze lidi, kteří tyto místa začnou objevovat.
|
|
Sportovní sjezdový vozík pro tělesně postižené
Šantavý, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem prototypu sjezdového sportovního vozíku pro tělesně postižené. Tento projekt byl inspirován jak vozidly poháněnými lidskou silou, tak součástmi z různých průmyslových odvětví. Po popisu zmíněných vozidel dále práce vysvětluje postupný vývoj vozíku od jeho konstrukčních řešení až k vymodelování komponentů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor. V závěru bakalářské práce je uvedena cenová kalkulace kompletního sjezdového vozíku pro tělesně postižené.
|
|
Autocentrum VW Group
Sedláček, Jakub ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je návrh novostavby Autocentra VW Group. Novostavba je situována na pozemku v městské části Brno-Zábrdovice. Hlavní část řešeného území je v současnosti vedena jako brownfield referenčního čísla 3402 s bývalou průmyslovou výrobou. Pozemek je vymezen ulicemi Cejl a Jana Svobody na jeho jižní a severní hranici, přičemž právě propojení těchto dvou ulic je charakteristickým prvkem řešeného území. Řeka Svitava potom definuje východní hranici pozemku. Řešené území je mírně svažité ve směru k řece. Stavební objekt tvoří tři dilatační celky. Každý z nich odpovídá specifickému provozu – showroom, sklad a servis pro značky VW, Škoda, Audi a Seat. Navržené autocentrum je jednopodlažního halového typu, nepodsklepené. Část showroomu zahrnuje galerii s kancelářskými prostory ve druhém nadzemním podlaží. Hlavní konstrukční systém je definován ocelovým skeletem – ocelovými sloupy a vazníky. Svislé nosné prvky tvoří ocelové sloupy ze dvou profilů U280 (showroom) a profilů HEA 260 (sklad, servis). Vodorovné konstrukční prvky zahrnují příhradové vazníky a ocelové IPE profily. Zavětrování je tvořeno kombinací ztužujících železobetonových stěn a ocelových táhel. Ocelová konstrukce je založena na základových monolitických železobetonových patkách doplněných o vrtané piloty. Po obvodu jsou patky propojeny železobetonovými pasy. Prosklené části obvodového pláště jsou tvořeny fasádním systémem Schüco, který je doplněn o výrazný hliníkový stínící systém z vertikálních lamel Alaris. Zbývající plochách fasádního pláště je představována systémem izolačních panelů Kingspan s vertikální drážkou. Nosnou vrstvu konstrukce stropu a střechy tvoří trapézový plech se spřaženou betonovou deskou. Střecha všech částí je řešena jako jednoplášťová s vnitřními vtoky. Hydroizolaci tvoří souvrství asfaltových SBS pásů.
|