Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšíření Apache Tika o extrakci textu ze souborů průmyslových formátů
Rešetár, René ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo rozšíriť syntaktické analyzátory projektu Apache Tika o extrakciu tabuliek a dát z priemyslových formátov dokumentov z laboratórnych prístrojov. Tieto dáta majú byť uložené v štruktúrovanom formáte podľa určitej schémy. V teoretickej časti boli preskúmané dodané industriálne formáty, projekt Apache Tika a možnosti jeho rozšírenia. V praktickej časti bol navrhnutý a implementovaný nástroj, ktorý dokumenty pomocou projektu Apache Tika klasifikuje, spracuje, vytvára z nich štruktúrované dáta vo formáte JSON a tie následne validuje. Na záver bola vytvorená sada testov pre overenie a demonštráciu vlastností riešenia.
Post-kvantová kryptografie na omezených zařízeních
Matula, Lukáš ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
V posledních letech dochází k velkému technologickému vývoji, který mimo jiné přináší návrhy a realizace kvantových počítačů. V případě využití kvantových počítačů je dle Shorova algoritmu velmi pravděpodobné, že matematické problémy, o které se opírají dnešní kryptografické systémy, budou vypočitatelné v polynomiálním čase. Je tedy nezbytné věnovat pozornost vývoji post-kvantové kryptografie, která je schopna zabezpečit systémy vůči kvantovým útokům. Práce zahrnuje souhrn a porovnání různých typů post-kvantové kryptografie a následně měření a analyzování jejich náročnosti za účelem implementace na omezená zařízení, jako jsou čipové karty. Měřené hodnoty na PC jsou využity na určení nejvhodnější implementace na čipovou kartu a poté je samotná verifikační metoda na čipovou kartu implementována.
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování
Požár, Tomáš
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití materiálních výukových prostředků v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie. Cílem práce je poskytnout přehled o dostupných didaktických učebních pomůckách a materiálních prostředcích pro výuku v odborném výcviku a popsat možnosti financování výukových prostředků pro školy. Práce se skládá ze čtyř kapitol, které se zaměřují na seznámení s oborem, didaktické učební pomůcky, materiální prostředky a financování. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rámci výuky v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie.
Výuka hry na niněru v ZUŠ
Moravcová, Lenka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hru na niněru a materiály zpracovávající tuto tematiku. Práce nejdříve představuje historické pozadí tohoto hudebního nástroje, jeho vývoj, mechaniku a možnosti nástroje. Dále zpracovává a porovnává pro hráče dostupnou literaturu zabývající se tématem hry na niněru. Hlavní náplní práce je tvorba metodického materiálu pro hru na niněru využitelného jako pomůcku jak při výuce v prostředí ZUŠ, tak i jako studijního materiálu v rukou samouků. Tento materiál obsahuje potřebné informace, které hráč v začátcích hry na niněru potřebuje znát, tj. informace počínaje funkcemi jednotlivých částí nástroje, přes seřízení a údržbu niněry, až po vysvětlení hry samotné zvlášť pro techniku pravé a levé ruky. Součástí je i notový materiál s repertoárem skladeb na niněru hojně hraných. Přínosem metodiky je také český jazyk, ve kterém je napsána, čímž může doplnit potřebné, ale momentálně chybějící informace o hře na tento nástroj právě v českém prostředí. Materiál byl využit při výuce hry na niněru v základní umělecké škole, součástí práce je tedy i návrh školního vzdělávacího programu pro tento obor. Vhodnost materiálu byla ozkoušena v průběhu jednoho pololetí školního roku 2022/2023 v prostředí ZUŠ a taktéž v rukou několika samouků. V poslední části je poté popsána zpětná vazba a...
Výuka koordinační chemie na středních školách
Navrátilová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá analýzou výuky koordinační chemie na středních školách. Koordinační chemie je oslím můstkem mezi chemií anorganickou a chemií organickou. Rozšiřuje základní představy a podněcuje studenty k logickému uvažování. Má proto velký význam v souvislém vyučování chemie. Práce rozebírá různorodost výuky a snaží se vysvětlit nevýhody vyučování koordinační chemie jakožto názvosloví. Vysvětluje, proč je tato oblast pro chemiky důležitá. Analyzuje výuku koordinační chemie na vysokoškolských učitelských programech, ve školních vzdělávacích programech, v modelových otázkách k přijímacím zkouškám na chemicky zaměřené obory v Praze a v neposlední řadě se zabývá tím, jakým způsobem je ke koordinační chemii přistupováno ve středoškolských učebnicích. Cílem této práce je poukázat na nesourodost školních vzdělávacích programů ve výuce koordinační chemie, proč se výuka koordinační chemie omezuje na názvosloví a z jakého důvodu tomu tak je. Klíčová slova koordinační chemie, anorganická chemie, RVP, ŠVP, výuka chemie, střední škola
Klasifikace a analýza pulzací cévního řečiště na sítnici
Kamar, Yana ; Kolář, Radim (oponent) ; Odstrčilík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší pulzací cévního řečiště na sítnici. Cílem bylo automaticky extrahovat křivku pulzací (venózní i arteriální) z videa fundu, najít diagnosticky významné parametry těchto křivek a navrhnout postup pro zhodnocení parametrů. Pro venózní pulzaci zvolená následující metoda: uvnitř optického disku byla automaticky zvolená oblast cévy a její okolí, zprůměrován jas této oblasti. Pro arteriální se průměruje pozadí cév v okolí optického disku. Provedená rešerše na téma parametrů, kterým dál bude práce věnovaná. Výsledkem je soubor pulzačních křivek obou typu. Provedené zkoumání parametrů těchto křivek (konkrétně amplitudy). Možné je i zkoumání fázového posunu křivek vůči sobě.
Klasifikace a analýza pulzací cévního řečiště na sítnici
Kamar, Yana ; Kolář, Radim (oponent) ; Odstrčilík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší pulzací cévního řečiště na sítnici. Cílem bylo automaticky extrahovat křivku pulzací (venózní i arteriální) z videa fundu, najít diagnosticky významné parametry těchto křivek a navrhnout postup pro zhodnocení parametrů. Pro venózní pulzaci zvolená následující metoda: uvnitř optického disku byla automaticky zvolená oblast cévy a její okolí, zprůměrován jas této oblasti. Pro arteriální se průměruje pozadí cév v okolí optického disku. Provedená rešerše na téma parametrů, kterým dál bude práce věnovaná. Výsledkem je soubor pulzačních křivek obou typu. Provedené zkoumání parametrů těchto křivek (konkrétně amplitudy). Možné je i zkoumání fázového posunu křivek vůči sobě.
Přínos dalšího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
KOPECKÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Cílem práce je zjistit, jak jsou tito žáci připraveni na budoucí povolání, jaké výhody jim přinese, pokud budou mít více výučních listů a proč je další vzdělávání těmto žákům doporučováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, možnosti vzdělávání těchto žáků, podpůrná opatření a stručnou charakteristiku mentální retardace, specifických poruch učení a ADHD. V praktické části je kvalitativním výzkumným šetřením vytvořeno několik případových studií. Ty vznikly na základě dlouhodobého pozorování a rozhovorů se žáky, učiteli a speciálním pedagogem. V závěru jsou případové studie analyzovány a zodpovězeny výzkumné otázky.
Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ
ČAPEK, Tomáš
Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů. Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků.
Vědomostní platforma v oblasti zdravého životního stylu a výchovy ke zdraví u studentů učitelství pro 1. st. ZŠ.
ONDRÁČKOVÁ, Nicola
Moje bakalářská práce se zaměřuje na vymezení vědomostního obsahu, který by měli studenti oboru učitelství 1. st. ZŠ získat v oblasti zdravého životního stylu a předmětu Výchova ke zdraví během jejich studia na VŠ. Práce je rozdělena do dvou oddílů. První oddíl obsahuje teoretické vymezení pojmů Výchova ke zdraví a Zdravý životní styl, nejprve z pohledu odborného, a poté z hlediska vzdělávací soustavy. Důraz je kladen především na vymezení Výchovy ke zdraví z hlediska Rámcového a Školního vzdělávacího programu a jednotlivých výukových oblastí, do nichž Výchova ke zdraví spadá. Druhý oddíl obsahuje analýzu dotazníkového šetření, které se uskutečnilo mezi studenty vybraných pedagogických fakult, kteří se připravují na výuku žáků prvního stupně. Cíl práce spočívá především ve zjištění míry znalostí studentů v oblasti Výchovy ke zdraví a jejich porovnání mezi studenty různých ročníků stejného oboru. Závěrem jsou také ověřeny stanovené výzkumné předpoklady a shrnut celkový význam práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.