Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti u žáků ve vyloučených lokatách
Koudelková, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá počáteční čtenářskou gramotností, a to u žáků kteří žijí ve znevýhodněné lokalitě. Cílem práce je zmapovat jaké faktory ovlivňují jejich čtenářskou gramotnost, jak negativně, tak i pozitivně. A jaké metody a postupy jsou při výuce výhodné. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Tématy jsou: vyloučená lokalita, Romové a jejich vztah ke vzdělání, metody počátečního čtení, předškolní příprava a přípravná třídou. V praktické části je cílem najít odpovědi na tři výzkumné otázky. A to formou rozhovorů s pedagogy, kteří učí na škole ve vyloučené lokalitě. Druhou formou jsou kazuistiky konkrétních žáků. Povedlo se zjistit odpovědi na dvě výzkumné otázky. Jak je to u romských žáků s počáteční čtenářskou gramotností? Kvůli nepodnětnému prostředí je žákova čtenářská gramotnost takřka nulová, a to do doby, než nastoupí do základní školy, případně do přípravného ročníku. Do mateřské školy bývají žáci sice zapsaní, ale bohužel docházka často bývá velmi špatná. Jaké faktory nejvíce ovlivňují čtenářskou gramotnost u žáků ze znevýhodněné lokality? Faktorem, který jejich gramotnost ovlivní pozitivně je škola, pokud ji žák pravidelně navštěvuje a absolvování přípravného ročníku. Negativním faktorem je nedostatečná předškolní připravenost, nepodnětné prostředí doma, vztah rodiny ke...
Vzdělávání romských žáků na středních odborných školách
Zetková, Aneta
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání romských žáků na středních odborných školách. Zaměřuje se konkrétně na zkušenosti vyučujících podílejících se na vzdělávání těchto žáků. Teoretická část je rozdělena do pěti oddílů. První z nich představuje historický úvod do problematiky vzdělávání romského etnika v kontextu multikulturní výchovy a následně definuje tzv. fenomén nevzdělaného Roma. Následující oddíl je věnován popisu forem vzdělávání Romských žáků na českých školách, resp. jejich postavení v tuzemském vzdělávacím procesu. Další oddíl na předcházející volně navazuje, jelikož jsou zde popsány aspekty vzdělávání Romů na středních školách. Předposlední oddíl sumarizuje postoje pedagogických pracovníků vůči romským žákům a poukazuje na nejčastější úskalí v průběhu edukace tohoto etnika. Poslední z oddílů charakterizuje etnická a sociokulturní specifika romské rodiny, potažmo její vliv na vzdělávání svých dětí. Praktická část představuje výzkum zaměřený na praktické zkušenosti středoškolských pedagogů s prací s romskými žáky, přičemž zde bylo užito metody kvalitativní. Jsou zde uvedeny dílčí výzkumné cíle, otázky, metodologie a zejména pak výsledky celého šetření.
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Postavení romského žáka ve školní třídě
Demeter, Marek ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce zkoumá postavení romského žáka v českém třídním kolektivu. Průzkum byl proveden prostřednictvím rozhovorů s romskými žáky a žákyněmi z druhého stupně základní školy, kteří vypovídali o svých zkušenostech se spolužáky a učiteli. Ve výzkumné části byly sledovány vztahy mezi učiteli a romskými žáky a i jejich potenciálně odlišné pedagogické přístupy k majoritním a minoritním žákům. Data získaná od žáků byla doplněna i dvěma rozhovory s pedagožkami, které pracují s romskými žáky. Jednalo se o rozhovor s výchovnou poradkyní a koordinátorkou nízko-prahového klubu. Cílem práce bylo zjistit, jak se dnes romské děti cítí v českých školách a zda podle jejich názoru, tyto dvě skupiny spolu dokážou sdílet společný život na přátelské úrovni. Klíčová slova Romští žáci, postoje majoritních žáků k Romům, škola, učitel, třídní kolektiv, postavení romského žáka
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.