Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 564 záznamů.  začátekpředchozí555 - 564  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
BUCHTOVÁ, Tamara
Byl zanalyzován stav využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu a bylo zpracováno doporučení na zlepšení současného stavu marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu. Byl proveden kvantitativní výzkum formou písemného dotazování a kvalitativní výzkum formou případové studie. V případové studii byla prozkoumána situace vybraného maloobchodníka.
Vnímání sociální stratifikace: Ti dole – zaslouží si uznání?
Vojtíšková, Kateřina
Text se zaměřuje na diskurzivní vytváření nerovných kategorií lidí, budování symbolických hranic mezi nimi a sociálních identit. Analýza rozhovorů s 30 pracující lidmi různého vzdělání a sociálního postavení přináší bližší pohled na připisované charakteristiky a postoje účastníků k sociálním kategoriím/skupinám označovaným jako "ty dole – bezdomovci" a "nízkopříjmoví zaměstnanci". Zjištěné rozdíly ve výpovědích jsou interpretovány především ve vztahu ke zkušenosti a sociální pozici vypravěčů.
Slovní výpovědi a protokolová analýza
Heller, Daniel
Autor se zabývá problematikou slovních výpovědí v psychologickém výzkumu, které jsou dnes již považovány za hlavní zdroj dat o kognitivních procesech subjektu. Staly se standardní výzkumnou metodou i v mnoha aplikačních oblastech psychologie. Autor rozlišuje mezi myšlením nahlas a verbálním vysvětlením jednotlivých kroků řešení problému. Zabývá se efekty verbalizace, problémem úplnosti výpovědí, závěry vyvozovanými z verbálních dat, Ericssonovým a Simonovým modelem verbalizace, metodami a technikami protokolové analýzy. Slovní výpovědi jsou bohatým zdrojem dat, efektivně kombinovatelné s jinými daty, a mohou mít velkou hodnotu při vytváření integrované a úplné představy nejen o kognitivních procesech a strukturách. Jsou uvedena praktická doporučení pro získávání různých typů slovních výpovědí za standardních podmínek, které mohou být podrobeny protokolové analýze s cílem přispět k rozvoji psychologického poznání myšlenkových procesů.
Stručné dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii
Heller, Daniel
Autor se zabývá kvalitativním výzkumem v psychologii v širším a užším slova smyslu. Jako příklady prvního pojetí uvádí duchovědnou psychologii (W. Dilthey, E. Spranger), psychoanalýzu, a další významné psychologické školy dvacátého století. Jako příklad druhého pojetí uvádí práce N. K. Denzina, Y. S. Lincolnové, N. Hayesové, J. T. E. Richardsona, M. Hammersleyové a dalších.Zabývá se historicko-psychologickým pozadím kvalitativního výzkumu a kvalitativním výzkumem jako figurou na tomto pozadí. Postupně analyzuje sedm komponentových významů kvalitativního vs. kvantitativního rozdělení podle Hammersleyové (1992) a Hayesové (1997) a všechny ilustruje příklady. Dále charakterizuje nejnovější dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii v posledních deseti letech s důrazem na významný podíl britské psychologie. V závěru osobně podporuje metodologický pluralismus při psychologickém studiu lidského prožívání a jednání.
Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí
Čermák, Ivo ; Miovský, Michal
Sborník příspěvků je zaměřen na kvalitativní přístup k výzkumu ve vědách o člověku, zejména v psychologii. Je pojednán teoretický a historický rámec kvalitativního přístupu. Tenze mezi kvalitativní a kvantitativní perspektivou ve výzkumu je reformulována jako nutnost kooperace mezi oběma výzkumnými přístupy. Sborník obsahuje kvalitativně pojaté studie rodiny, uživatelů drog, procesu psychoterapie aj., v nichž jsou užity specifické kvalitativní metody jako je zakotvená teorie, ohnisková skupina, a rapid assessment.
Některé perspektivy kvalitativního výzkumu: sofware pro analýzu kvalitativních dat
Heller, Daniel
Autor se zabývá problémy výběru a užívání počítačových programů pro analýzu kvalitativních dat. Zmiňuje se o nadějích, obavách i nereálných představách spojených s novými technologiemi, probírá způsoby využití výpočetní techniky v kvalitativním výzkumu a důvody pro užívání počítačových programů pro analýzu kvalitativních dat. Uvádí typy počítačových programů(software) pro analýzu kvalitativních dat, včetně konkrétních příkladů. Shrnuje doporučení pro užívání počítačových programů v kvalitativním výzkumu. Závěrem klade otázku vlivu těchto programů na kvalitativní výzkum a uvádí některé příklady z této oblasti.
Analysis of different approaches to determining the administrative burden on business
Potúček, Martin ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na představení různých způsobů stanovení administrativní zátěže. Je v ní definován pojem administrativní zátěž a jsou v ní popsány vybrané přístupy k jejímu stanovení: Doing Business Index, Standard Cost Model (SCM), kvalitativní výzkum a ostatní alternativní metody. Tyto přístupy byly použity v praxi ke stanovení administrativní zátěže vybrané obchodní společnosti. Doporučení, který přístup by měl být preferován, je postaveno mimo jiné i na výsledku použití jednotlivých přístupů v praxi.
Does marketing research have important role in operation and decision-making of the touroperator?
Rehúšová, Alexandra ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí a sice do teoretické a praktické. V teoretické části jsou charakterizovány cestovní kanceláře společně s jejich činností a klasifikací. Dále následují kapitoly věnované marketingovému výzkumu a jeho charakteristice včetně důvodů pro jeho realizaci, a jednotlivých kroků procesu marketingového výzkumu, typům a formám marketingového výzkumu, a podrobněji také kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu. Ďalší kapitoly pojednávají o informacích v marketingovém výzkumu a jejich zdrojích, realizaci marketingového výzkumu a řízení marketingového výzkumu s využitím služeb marketingové organizáce nebo vlastního útvaru marketingového výzkumu. V praktické části jsou shrnuty odpovědi na 7 otázek, které poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetření ohledně úlohy marketingového výzkumu v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře. Kromě toho je u každé otázky napsané shrnutí výsledků výzkumu.
Analýza environmentálního vzdělávání v podnicích
Nachtigalová, Marika ; Jílková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vlčková, Jitka (oponent)
Environmentální vzdělávání je dobrovolným nástrojem environmentální politiky, který může významně ovlivnit realizaci opatření na ochranu životního prostředí. Cílovými skupinami tohoto vzdělávání jsou děti a mládež, veřejná správa, podnikatelská sféra a veřejnost. Environmentální vzdělávání přináší pozitivní efekty nejen pro životní prostředí, ale také pro podniky, které ho realizují. Cílem práce je analýza poptávky a nabídky environmentálního vzdělávání pro podniky v České republice. Metodou analýzy poptávky je individuální řízený rozhovor s podporou strukturovaného dotazníku realizovaný na vzorku malých a středních podniků v Královéhradeckém kraji. Nabídka je zjišťována pomocí metody desk research.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 564 záznamů.   začátekpředchozí555 - 564  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.