Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odměny a tresty na SOU z pohledu žáků
Jelínková, Lenka
V bakalářské práci, se zajímám problematikou „Odměn a trestů na SOU z pohledu žáků“. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji ve velké míře výchovnému působení školy, tudíž se zde vyskytuje několik definicí výchovy, školy, školní kázně či nekázně a podobně. Zdů-razňuji „několik definicí“, protože má řada odborníků na tyto pojmy jiný pohled a tedy odlišný názor. Důležitá je i osobnost učitele, kterou budu zde také charakteri-zovat. Teoretická část se bude ale především věnovat hlavnímu tématu, kterým jsou tresty, na SOU. Trestů existuje několik druhů, každý s sebou nese jiné násled-ky, na každého mají jiný vliv. Popíšu situace, ve kterých je vhodné až nutné trest použít a také opačné situace, kdy je trest zvolen nevhodně a jaké může zanechat na jedinci následky. Pojmy, situace a stavy, které zde popisuji, jsou spjaty ve většině se školním prostředím, ale nelze opomenout i domácí prostředí žáka, tedy jeho život mimo školu, protože i tento faktor se vysoce podílí na utváření žáka, způsobu jednání a chování. Je tedy nutno brát v potaz všechny faktory, které na žáka působí a ovlivňují jej, ať už v dobrém slova smyslu nebo špatném. Jak jsem již zmínila, bu-du se zde věnovat především trestům, ale k těm neodmyslitelně patří jejich proti-klad a tím jsou odměny. Co se týče zdrojů informací, které mi posloužily ke tvorbě teoretické části, tak to byly většinou knižní zdroje a v menší míře zdroje elektro-nické. Nyní bych plynule přešla k praktické části, jejímž cílem je zjistit jaké tresty jsou ve škole učiteli voleny, jejich doba trvání a také to, jaké tresty by si žáci sami volili. Kromě trestů se ve výzkumu objevují i odměny. Celý výzkum je směřován k žákům, jaký mají na problematiku pohled právě oni. V praktické části jsem pro získání informací využila kvantitativní výzkumnou metodu, a to dotazník. V závěru práce uvedu, jaký má přínos pro pedagogickou praxi.
Názory žáků na účinnost odměn a trestů na středních školách
Samková, Jana
Tématem bakalářské práce, je poukázat na názory žáků na účinnost odměn a trestů na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. Konkrétní cíl teoretické části bakalářské práce, je vysvětlit, co znamená pojem odměna a trest z pohledu odborníků. Tato bakalářská práce se také věnuje využití odměn a trestů ve výchově a vzdělávání. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce, je zjistit, co vnímají žáci středních škol jako pojem odměna a trest. Data pro tuto práci byla získána pomocí dotazníkového šetření na střední pedagogické škole.
Odměny a tresty na SOŠ během distanční výuky
Husková, Markéta
Bakalářská práce se věnuje tématu Odměny a tresty na SOŠ během distanční výuky. Cílem práce je zjistit, jak učitelé středních odborných škol hodnotí udělování od-měn a trestů během distanční výuky. Práci tvoří část teoretická a praktická. Teore-tická část definuje pojmy související s výchovně vzdělávacím procesem. Dále se zabývá jednotlivými druhy odměn a trestů a jejich významem. Práce také popisuje, jakými způsoby distanční výuka v českých školách probíhá. Praktická část se za-bývá průzkumem, jak učitelé středních odborných škol hodnotí udělování odměn a trestů během distanční výuky. Průzkumnou metodou je dotazník, který má elek-tronickou podobu. Práce obsahuje doporučení pro pedagogickou praxi.
Porovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Francii
Dostalová, Jana ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Hlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování...
Odměny a tresty ve školním zařízení a jejich dopad na motivaci při vzdělávání
Čekalová, Simona
Bakalářská práce se zabývá názory žáků na účinnost odměn a trestů na středních školách a je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. V teoretické části se zamě-řuje na vysvětlení pojmů odměna trest a motivace z pohledu odborníků a na jejich využití ve výchově a vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních škol tyto pojmy vnímají. Data pro tuto práci byla získána pomocí dotazníkového šetření na středních ško-lách. Celkovým přínosem této práce je poskytnutí užitečných informací v pedagogické praxi ale i v životě.
Problematika trestu odnětí svobody na doživotí
Svatoňová, Olga ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je podat ucelený pohled na poměrně složitou problematiku trestu odnětí svobody na doživotí a to především z hlediska právního. Věnuje se ale i psychologickým a sociologickým aspektům, které s sebou dlouhodobé uvěznění přináší. Trest odnětí svobody na doživotí je nejpřísnější sankcí, která je upravena v právním řádu České republiky. Je ukládán pouze za taxativně vypočtené trestné činy a za podmínek uvedených v trestním zákoníku. Nejpřísnější sankcí v našem právním řádu je doživotní trest až od roku 1990, kdy nahradil trest smrti, který není v souladu s principy demokratického právního státu. Podobně jako trest smrti má i trest odnětí svobody na doživotí řadu odpůrců a je s ním spojeno mnoho problémů a otázek. Diplomová práce se snaží některé tyto problémy definovat a přinést co největší množství poznatků, aby si každý mohl vytvořit vlastní názor na danou problematiku. Práce se skládá ze sedmi kapitol, které se dále dělí na podkapitoly. Po stručném úvodu následuje první kapitola, která se zabývá trestem jako takovým. Vymezuje pojem a účel trestu, vysvětluje, jak je trest chápán, co znamenají pojmy individuální a generální prevence. Kapitola obsahuje i výklad o systému trestů. Druhá kapitola obsahuje obecný výklad o trestu odnětí svobody na doživotí. Jsou zde popsány...
Trest zákazu činnosti a jeho kontrola
Chovancová, Anna ; Šelleng, Dalibor (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Trest zákazu činnosti a jeho kontrola Abstrakt Tématem diplomové práce je trest zákazu činnosti a jeho kontrola. Cílem této práce je zanalyzovat trest zákazu činnosti a jeho kontrolu v české právní úpravě a zaměřit se na možné nedostatky a možnosti nápravy či jiné řešení. Práce je od začátku vedena na faktech s konkrétními příklady z judikatury pro vykreslení šíře tématu. Celá práce je rozčleněna na šest kapitol. V závěru shrnuji poznatky z celé práce a navrhuji možná řešení zjištěných nedostatků. První kapitola se věnuje tématu trestu obecně a člení se do pěti podkapitol. První podkapitola se zabývá historií trestu. Druhá podkapitola je věnována účelu trestu jako takovému. Třetí podkapitola řeší systém trestů v české právní úpravě a čtvrtá podkapitola se věnuje možnému třídění trestů. Poslední pátá podkapitola se zabývá pojmem alternativních trestů a vymezuje, co je alternativním trestem. S alternativními tresty je spojován výkon Probační a mediační služby ČR. Je to důležitá instituce, která přejímá roli v podobě dohledu, kontroly a prevence. Druhá kapitola se zabývá historickým vývojem trestu zákazu činnosti. Třetí nejobsáhlejší kapitola je věnována samotnému trestu zákazu činnosti. Dělí se na čtyři podkapitoly. První podkapitola řeší rozsah trestu zákazu činnosti, tedy okruh činností, které mohou být...
Odůvodňování trestů krajskými soudy
Forman, Petr ; Drápal, Jakub (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Odůvodňování trestů krajskými soudy Abstrakt Tato diplomová se věnuje otázce dostatečnosti odůvodňování trestů krajskými soudy. V rámci teoretické části se především zaměřuji na argumentaci pro nezbytnost řádného odůvodnění trestů, které vyplývá jak ze zákona, tak ze základních právních principů. Dále se zabývám odůvodněním trestu v kontextu našeho právního řádu, ale i judikatury Evropského soudu pro lidská práva, a také jeho účely, náležitostmi a vadami. V neposlední řadě se pokouším představit způsob, který by pomohl minimalizovat typické vady odůvodnění. Teoretická část tedy postupně odpovídá na následující otázky ohledně odůvodňování: Zda vůbec odůvodňovat, co o odůvodnění říká zákon, teorie a judikatura, proč odůvodňovat, jak neodůvodňovat a jak odůvodňovat. Kompletně tedy pokrývá veškeré důležité aspekty odůvodňování trestů včetně častých argumentů pro i proti různým druhům odůvodňování. V empirické části představuji analýzu 300 rozhodnutí krajských soudů, kdy byla položena tato výzkumná otázka: "Je odůvodňování trestů krajskými soudy dostatečné?". Tato otázka zahrnuje různé podotázky a aspekty, které byly během analýzy zaznamenávány za použití metody obsahové analýzy. Navazuji tak na předchozí studii, která za pomoci stejné metodologie zkoumala týž předmět, ovšem na úrovni okresních soudů. Cílem této...
Deterrence in counter-terrorism: the case of Nigeria
Tongpan, Timothy Yusufu ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Solovyeva, Anzhelika (oponent)
Aby bylo možné vyhodnotit účinnost odstrašujících opatření, jsou data přebírána z globálního indexu terorismu (GTI). GTI poskytuje komplexní hodnocení trendů a vzorců terorismu v různých regionech a zemích a nabízí rámec pro hodnocení účinnosti protiteroristických strategií. Analýza v této práci vyhodnotí dopad odstrašovacích opatření na snížení teroristických aktivit v Nigérii a identifikuje klíčové faktory, které přispívají k úspěchu či selhání odstrašování. Zjištění této studie bude velmi zajímavé pro tvůrce politik, bezpečnostní experty. V širším měřítku byl boj proti terorismu v Nigérii v posledním desetiletí kritickým problémem, přičemž teroristické skupiny jako Boko Haram představují významnou hrozbu pro bezpečnost a stabilitu země. Nigerijská vláda v reakci na tuto hrozbu zavedla různé strategie, včetně odstrašování. Odrazováním se rozumí použití opatření, jejichž cílem je odradit potenciální teroristy od násilných činností. Tato studie se zaměřuje na účinnost odstrašování v nigerijské protiteroristické strategii v letech 2009 až 2019 s případovou studií Boko Haram. Sledované období je významné, protože znamená vzestup Boko Haram a její přeměnu v impozantní teroristickou skupinu, která způsobila značné škody nigerijské ekonomice a společnosti. Z pohledu akademické obce, pochopení účinnosti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.