Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Křižovatka Hrotovická x Kosmákova v Třebíči
Štadáni, Pavel ; Chaker, Manar (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem práce je projektová dokumentace rekonstrukce stávající nevhodné dvojice blízkých křižovatek na silnici II/351 v Třebíči. Jako podklad návrhu byl proveden směrový dopravní průzkum, na jehož základě byly porovnány varianty a zvolena k vypracování (spirálová) turbo okružní křižovatka. Projekt řeší silniční dopravu včetně linkové autobusové dopravy, komunikace pro pěší a úpravy na přilehlých místních komunikací.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Bezplatná veřejná doprava
Furdaničová, Alice ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zmapování oblastí s bezplatnou veřejnou dopravou, a to jak v České republice, v Evropě, tak i v ostatních státech světa. Bakalářská práce je obohacena mapami, které znázorňují dopravní obslužnost měst s nulovým tarifem. Dalším cílem této bakalářské práce je aplikování poznatků o bezplatné veřejné dopravě na město Brno a posouzení vhodnosti bezplatného tarifu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
Koncepce dopravy v obci Újezd u Brna
Rybárová, Martina ; Hloušková, Milada (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh koncepce dopravy v obci Újezd u Brna. Hlavním úkolem mé diplomové práce je analýza stávajícího stavu statické dopravy a veřejné hromadní dopravy na území obce. Dalším z úkolů je analýza nehodovosti a rizikových míst na území obce s cílem zvýšit bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu. Neméně důležitou součástí diplomové práce je měření dopravně-inženýrských dat včetně směrového průzkumu. Pro průzkum a vyhodnocení dat byly vyselektovány čtyři lokality.
Kroměříž - město na nové křižovatce
Ondrůšková, Tereza ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vybranými druhy a stavy dopravy ve městě a jejich vztahu k lidem a naopak. První část práce se věnuje teorii dopravy ve městech a jejich propojení s okolím. Vysvětluje základní pojmy této problematiky a jmenuje příslušnou legislativu a technické normy. Druhá část je zaměřena na dopravu ve městě Kroměříž. Rozlišuje vnější a vnitřní dopravu, dopravu v pohybu a dopravu v klidu. Dochází k urbanistické analýze v jednotlivých místech města. Na základě zjištěných informací hodnotí urbanisticko-dopravní situaci.
Sledování pohybu v MHD
Paulovčák, Ján ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou sledovania pohybu užívateľa v mestskej hromadnej doprave a taktiež optimalizáciou trasy a prestupov pri cestovaní. V jej prvej časti autor prezentuje informácie o teórii grafov a príslušných algoritmoch, konkrétne Slepé prehľadávanie do šírky, Djikstrov algoritmus a algoritmus A*. V druhej časti autor popisuje návrhv serverovej a mobilnej aplikácie s popisom procesu plánovania a ovládania jednotlivých častí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.