Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Protikorupční politika a politické strany v České republice
Vacková, Kateřina ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Bakalářská práce na téma Protikorupční politika a politické strany v České republice je zaměřena na zanalyzování vývoje protikorupční politiky tří politických stran ODS, TOP 09 a VV, které 10. srpna 2010 získaly důvěru v Poslanecké sněmovně a následně utvořily "koalici rozpočtové odpovědnosti, vlády práva a boje proti korupci". Začátek práce je věnován definici pojmu korupce a fenoménů s tímto problémem souvisejících. Dále je zkoumán vývoj protikorupční politiky všech tří stran od volebních programů, přes prosazování této politiky do koaliční smlouvy a Programového prohlášení Vlády České republiky po strategie vlády v boji s korupcí od roku 2011 do roku 2014. V implementaci politiky obsažené ve volebních programech do Programového prohlášení Vlády České republiky byla nejúspěšnější ODS, jelikož se 10 z 12 navrhovaných opatření ocitlo také v programovém prohlášení, což odpovídá 83,3 % úspěšnosti. Nejhůře v tomto srovnání dopadla strana Věci veřejné, jíž se povedlo prosadit 19 bodů z 36, což činí pouhých 52,7 %. Ze Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012 se k zadanému datu podařilo vládě splnit 60 z 87 zadaných úkolů, představujících 79,31% hodnotu úspěšnosti. Ze Strategie vlády v boji s korupcí na období let 2013 a 2014 bylo na základě poslední dostupné hodnotící zprávy...
New understanding of corruption and EU legitimacy
Tudjarovska Gjorgjievska, Emilija ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent) ; Perottino, Michel (oponent)
This research aims to investigate the causal linkages between the EU democratic legitimacy and the crises of representative democracies in the field of anti-corruption. The threats of corruption to the EU democratic legitimacy and the approach in handling this negative phenomenon is seen as a symptom of a more profound crisis of the EU integration project. The mutual interdependence between the EU and it is member states in delivering the standards of democracy, it's values and principles is seen through legitimation as an act of actual justification. This actual exercise of the EU indirect legitimacy in normative terms is translated into action through the key actors of representative democracies on a national level, the national parliaments and the political parties. However, the role of the parliaments and the party democracy in the broader EU context, especially evident in Central-East Europe (CEE), has been challenged and weak, suggesting hollowness of democracy. This status has been also challenged by the misuse of political power for private gains, as a general understanding of corruption, also adopted by the EU. However, the mutual reinforcement of corruption and the hollowness of democracy have remained under-acknowledged in the broader neoliberal context. The reasons behind are few:...
Veřejné zadávání v prostředí systémové korupce
Langr, Ivan ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Nemec, Juraj (oponent) ; Plaček, Michal (oponent)
Cílem dizertační práce je prozkoumat fenomén systémové korupce v českém prostředí veřejného zadávání a navrhnout teoretický koncept, který by pomáhal odhalovat příčiny a rizika tohoto jevu. Souběžně práce rozpracovává východiska pro návrh účinné protikorupční politiky, která by řešila prvotní systémové příčiny. Metodologicky práce staví na analýze veřejných zakázek Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a Nejvyšším kontrolním úřadem, na analýze justičních případů a mediálního diskurzu a také na rozhovorech s respondenty z české veřejné správy, akademického prostředí, neziskového sektoru a vyšetřovacích orgánů.
Anti-Corruption policy gap: The case of Azerbaijan
Kamilsoy, Najmin ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Haddad, Fawzi (oponent)
Systémová korupce zůstává výzvou pro řízení a administraci státní správy v mnoha částech světa a protikorupční opatření z velké části nedocílily kýženého úspěchu, navzdory zvýšenému mezinárodnímu úsilí. Rostoucí zaměření výzkumné literatury na toto téma naznačuje, že neúčinnost boje proti korupci je způsobena právě nedostačujícím teoretickým základem doposud používaných protikorupčních opatření. Model "pán a správce" (principal-agent), který dlouhodobě dominoval v oblasti protikorupčních opatření, zaostává v zaměření na pochopení samotných kořenů systémové korupce a jejích neformálních institucí. Výsledkem této politiky je prohlubující se propast mezi skutečnou korupcí a dosavadními existujícími kroky, které se ji snaží omezit. Na příkladu hlavních ukazatelů systémové korupce a mezer v protikorupční politice, tato práce zkoumá povahu korupce v Ázerbájdžánu a analyzuje zavedené protikorupční strategie. Dospívá k závěru, že v Ázerbájdžánu nadále převládá systémová korupce, zatímco opatření k boji proti korupčním praktikám zůstávají z velké části neúspěšnými zejména kvůli nedostatku politické vůle vedoucích činitelů, což je v zásadním rozporu s předpoklady modelu "pána a správce".
Míra korupce v ČR: Politická řešení vlád v období let 2010-2017
Uchytilová, Gabriela ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Šárovec, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Míra korupce v ČR: Politická řešení vlád v období let 2010-2017" se zabývá protikorupční politikou na vládní úrovni. První část práce se věnuje korupci z teoretického hlediska. Analytická část je zaměřena na činnost vlád v oblasti boje s korupcí a také na vývoj indexu vnímání korupce (CPI) ve sledovaném období. V letech 2010-2017 se v České republice vystřídaly čtyři vlády, z nichž dvě byly úřednické. Vláda Jana Fischera neměla explicitně stanoveny cíle v rámci protikorupční politiky, proto přijímala opatření dle aktuální potřeby. Podobně postupovala i úřednická vláda Jiřího Rusnoka, jelikož té navíc nebyla Poslaneckou sněmovnou vyslovena důvěra. Na rozdíl od nich vláda Petra Nečase sama sebe nazývala "koalicí rozpočtové odpovědnosti, vlády práva a boje proti korupci". Řešení korupce bylo jedním z hlavních témat koaliční smlouvy a programového prohlášení vlády, z nichž vychází dvě rozsáhlé dvouleté protikorupční strategie. Vládě se podařilo splnit sice jen pět ze svých prioritních cílů, avšak v plnění dalších z nich pokračovaly následující vlády, zejména vláda Bohuslava Sobotky. Ta posléze vytvořila svou vlastní koncepci boje s korupcí rozdělenou do několika akčních plánů na jednotlivé roky. Činnost Nečasovy a Sobotkovy vlády se příznivě projevila na výsledku Indexu vnímání korupce...
Protikorupční politika a politické strany v České republice
Vacková, Kateřina ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Bakalářská práce na téma Protikorupční politika a politické strany v České republice je zaměřena na zanalyzování vývoje protikorupční politiky tří politických stran ODS, TOP 09 a VV, které 10. srpna 2010 získaly důvěru v Poslanecké sněmovně a následně utvořily "koalici rozpočtové odpovědnosti, vlády práva a boje proti korupci". Začátek práce je věnován definici pojmu korupce a fenoménů s tímto problémem souvisejících. Dále je zkoumán vývoj protikorupční politiky všech tří stran od volebních programů, přes prosazování této politiky do koaliční smlouvy a Programového prohlášení Vlády České republiky po strategie vlády v boji s korupcí od roku 2011 do roku 2014. V implementaci politiky obsažené ve volebních programech do Programového prohlášení Vlády České republiky byla nejúspěšnější ODS, jelikož se 10 z 12 navrhovaných opatření ocitlo také v programovém prohlášení, což odpovídá 83,3 % úspěšnosti. Nejhůře v tomto srovnání dopadla strana Věci veřejné, jíž se povedlo prosadit 19 bodů z 36, což činí pouhých 52,7 %. Ze Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012 se k zadanému datu podařilo vládě splnit 60 z 87 zadaných úkolů, představujících 79,31% hodnotu úspěšnosti. Ze Strategie vlády v boji s korupcí na období let 2013 a 2014 bylo na základě poslední dostupné hodnotící zprávy...
Systémová korupce v Liberci
Langr, Ivan ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Cejp, Martin (oponent)
Rigorózní práce "Systémová korupce v Liberci. Jak ji řešit?" se zabývá tématem systémové korupce a klientelismu a jejich rolí v postkomunistické společnosti. Práce je koncipována jako případová studie (Yin 1994, 2003, Flyvbjerg 2006, 2011), jejíž teoretický rámec překračuje běžné koncepty korupce (public office, market centered theory, public interest) a staví na teoriích systémové korupce (Caiden & Caiden 1977, resp. Caiden 2003, Johnston 1998, Wallis 2006, Stefes 2004, 2007, Jowitt 1992 aj.), jejich dopadech na společnost v oblastech vládnutí, občanských svobod, sociální soudržnosti a veřejné ekonomiky. Empirická část práce pak zkoumá projevy obou fenoménů na příkladu liberecké radnice; výzkum je zhruba ohraničen lety 1998 - 2010, kdy se v mediálním i politickém diskurzu nejvíce projevuje faktor propojení vedení města a stavební lobby. Cílem výzkumu je na jednotlivých případech chování a jednání politické reprezentace, úředníků a četných ekonomických subjektů identifikovat a ověřit naplnění indikátorů systémové korupce a klientelismu, stanovené v preempirické části práce. Metodicky rigorózní práce staví na hloubkových rozhovorech s aktéry (politici, úředníci, orgány činné v trestním řízení aj.), studiu a analýze nejrůznějších dokumentů (zápisy a podkladové materiály rady a zastupitelstva města,...
Institucionální zakotvení protikorupční politiky: mezinárodní srovnání protikorupčních agentur a situace v České republice
Zběžková, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Bureš, Radim (oponent)
Předmětem diplomové práce je institucionální zakotvení protikorupční politiky, konkrétně její zakotvení v podobě specializovaných protikorupčních orgánů, označovaných jako protikorupční agentury. Cílem práce je zodpovědět tři hlavní výzkumné otázky: Jaké existují ve světě specializované protikorupční orgány? Jak specializované protikorupční orgány fungují v jednotlivých zemích? Jaké protikorupční orgány v České republice v současné době existují a jaká doporučení lze vyvodit ze zahraničního institucionálního uspořádání? Pro jejich zodpovězení je zanalyzován současný stav výzkumu, doporučení a standardy pro podobu a fungování specializovaných protikorupčních orgánů. Následně je provedeno srovnání konkrétních protikorupčních agentur v Litvě, Lotyšsku a Slovinsku. Na tomto základě je zhodnocena současná situace v České republice a jsou vyvozena doporučení. Dílčím cílem práce je představení mezinárodních diskusí a dokumentů, současného stavu poznání o tomto tématu v českém jazyce, jelikož dosud komplexní odborné zpracování této oblasti chybí.
Protikorupční opatření v České republice - Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012
Kala, Jiří ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Smyslem diplomové práce je zhodnotit reálné dopady protikorupční politiky české vlády. Proto je nejprve rozebrán fenomén korupce a boje proti němu v obecné rovině. Následně jsou představeny jednotlivé protikorupční strategie od roku 1999 do roku 2010. Stěžejní část práce se věnuje analýze Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012. Opatření této strategie jsou zkoumána ve světle doporučení nevládních neziskových organizací, které se věnují boji proti korupci. Jsou vytyčeny silné a slabé stránky protikorupční strategie a ukázány hlavní nedostatky, které je potřeba co nejdříve řešit. Třetí část práce přináší návrhy řešení jednotlivých problémů, které vzešly z předložené analýzy. K tomu jsou využity především doporučení protikorupčních organizací v rámci iniciativy Rekonstrukce státu a Strategie vlády v boji s korupcí na období let 2013 a 2014. Závěr práce potom ukazuje do jaké míry je současná protikorupční politika české vlády úspěšná.
Zákon o střetu zájmů jako jeden z nástrojů protikorupční politiky: Analýza majetkových přiznání poslanců za období Nečasovy vlády
Kovářová, Pavla ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Paulenková, Kristína (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit, jak je naplňován zákon č. 159/2006 Sb. o střetu zájmů, se zaměřením na majetková přiznání poslanců PS ČR. V rámci bakalářské práce bude vypracována analýza majetkových přiznání poslanců z období Nečasovy vlády. Analýza dále zkoumá, zda poslanci vykonávali během funkčního období jiné činnosti, nabyli majetek a jestli získali peněžité příjmy, dary anebo naopak jim vznikly závazky. Bakalářská práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola se věnuje společenskému fenoménu korupce a protikorupční politice. Další kapitola se zabývá zákonem o střetu zájmů, konkrétně jeho vývojem, interpretací a nedostatky. Poslední kapitola analyzuje majetková přiznání poslanců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.