Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Optimalizace vrtulí pro bezpilotní prostředky s uvážením hlučnosti
Ecler, Matěj ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vrtulí s cílem snížení jejich hlučnosti. Na základě měření hluku sériových vrtulí byly zhodnoceny hlavní zdroje hluku vrtulí. Následnými 2D simulacemi proudění na jednotlivých profilech po rozpětí listů vrtulí byla zjištěna místa výskytu separačních bublin, které byly identifikovány jako potenciální zdroj hluku. Na základě těchto zjištění byly vrtule opatřeny turbulátorovými páskami o různých rozměrech a byl experimentálně ověřen jejich vliv na hlučnost a účinnost vrtulí. Výsledky měření neprokázaly přínos použitých turbulátorových pásek ke snížení hlučnosti ani ke zvýšení účinnosti.
Porovnání měření rychlosti vodoměrnou vrtulí a laserovým anemometrem
Kosík, Ondřej ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá srovnáním dvou kalibračních přístupů. Zjišťuje míru vzájemné shody a snaží se zodpovědět důvody jejich odchylek. Tato shoda byla měřena prostřednictvím metody LDA. Bylo zjištěno, že kalibrační přístup vycházející z referenčního rámce hodnot předcházející bakalářské práce se liší od kalibrace pomocí kalibračních rovnic získaných z certifikovaných laboratoří systematicky o -2 %. Příčiny této odchylky byly zkoumány pomocí LDA a PIV. Ačkoliv bylo provedeno značné kvantum měření, došlo k vyvrácení všech testovaných hypotéz, a proto nebylo možné určit jejich příčinu.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Univerzální charakteristiky pístových motorů s vrtulí
Šafránek, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Stanovení charakteristik pístových motorů s vrtulí je složitý úkol. Přesné výpočty jsou založeny na motorových a vrtulových charakteristikách od výrobců, které jsou ovšem pro výpočet značně náročné. Existuje také možnost použít zjednodušené modely, které dokážou predikovat dosažitelné hodnoty účinnosti vrtule a spotřeby paliva. Jsou založeny na jednoduchém průběhu účinnosti vrtule a maximálního výkonu. Avšak tyto modely bývají často velmi nepřesné, což je značná nevýhoda. Proto se nabízí možnost využít univerzální charakteristiky pohonných jednotek s vrtulí, které nabízí zpřesnění výpočtu výkonu a spotřeby paliva při použití relativně jednoduchého modelu. Diplomová práce se zabývá souhrnným popisem všech charakteristik pístových spalovacích motorů a vrtulí. Byl zde vytvořen matematický model, který pracuje podle určitého algoritmu na základě společné práce motoru a vrtule. Tento model dokáže mnohem přesněji predikovat potřebný výkon a spotřebu paliva v různých režimech letu. Výsledky byly aplikovány na výkony ultralehkého letadla, především na dolet, u kterého došlo ke značnému zvýšení.
Design of an optimized multicopter propeller
Zeman, Petr ; Matějů, Jiří (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
The endurance and hover efficiency of multicopters are mostly affected by the selection of powertrain, especially propellers. Since multicopters operate in most of the of time in hover, at small unmanned aerial systems (UAV), propeller blade airfoils operate at low Reynolds number or even beyond stall angle. To overcome these difficulties the corrections to aerodynamic coefficients are used and applied to vortex theory. Also, rotational effects are considered. This leads to significant improvement in the accuracy of modeling aircraft propellers, but for zero incident speed, it tends to overestimate produced thrust. The neural networks are used to reduce both computational time and time required to obtain the proper aerodynamic coefficient for various Reynolds and Mach number. Whole process was implemented in MATLAB (including GUI, NN, adaptive computing algorithms) and validated on five different propellers. Computed propeller performance is in good match with experimental data. For propeller optimization was selected method based on a calculus of variations. This method can find propeller with highest thrust for prescribed power requirements. To prove the presented approach an optimized propeller been designed. It has a higher thrust coefficient than a relevant competitor for some value of power coefficient.
Rekonstrukce sportovního letounu M-2 Skaut - zástavba pohonné jednotky.
Zakopal, Libor ; Vaněk, František (oponent) ; Kubíček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem uložení pohonné jednotky UL260i pro letoun M-2 Skaut na základě předpisů CS-VLA a LSA. Dělí se na analýzu návrhových podmínek, určení faktorů ovlivňujících geometrii lože, vlastní pevnostní návrh a jeho kontrolu pomocí Metody Konečných Prvků. Zároveň je provedeno kontrolní srovnání přesnosti analytického řešení a MKP výpočtu. Součástí práce je i výběr vrtule vhodné pro použití s daným motorem a navržení základních parametrů a komponent olejové a palivové soustavy.
Návrh metodiky ultrazvukového testování kompozitních vrtulí
Horňák, Pavel ; Černoch, Jakub (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Nedestruktivní testování je v oblasti leteckých kompozitů velkým pojmem. Zvláště pak metoda ultrazvukové defektoskopie, jejíž aplikace na laminátové letecké vrtule je hlavním zájmem této práce. Úvodní kapitoly seznamují s leteckými vrtulemi a materiálem používaným pro jejich výrobu. Zaměřeno je pak na proces výroby laminátových vrtulí z uhlíkových a skleněných vláken. Z výběru nedestruktivních metod je následně sestavena doporučená metodika spoléhající zejména na ultrazvukovou defektoskopii. Vybrané zařízení Dolphicam 2+ je zde se svými funkcemi představeno a jeho nastavení kalibrováno na vyrobeném testovacím vzorku obsahujícím předem definované umělé vady struktury. Zhodnocení ukazuje značné zlepšení viditelnosti jednotlivých defektů umístěných v různých hloubkách využitím kalibrovaného nastavení. Zlepšení je kvantifikováno přírůstkem amplitudy přijímaného signálu v porovnání s nastavením výchozím. Výsledným výstupem jsou specifická doporučení jak pro změny v nastavení, tak metodiky ultrazvukového testování vrtulí společně s reálnou aplikací. Práce tak slouží jako šablona postupu ultrazvukové defektoskopie laminátových vrtulí nejen zmíněným zařízením.
Optimalizace listů vrtule
Vrbica, Kryštof ; Popela, Robert (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vrtule ultralehkého letounu pomocí CFD simulací. Teoretická a rešeršní část definuje základní charakteristiky vrtulí, kategorizaci a principy funkce vrtulových listů. Teoretická část je rovněž doplněna o aerodynamické vrtulové teorie. V práci je následně charakterizována vrtule určená k optimalizaci a dokumenty dodané výrobcem. Simulace jsou prováděny za pomocí metody MRF. Nejprve je popsán proces vytváření a úpravy výpočetní sítě a ověřování dat ze statických testů. Dále se praktická část zabývá úpravou sítě pro simulace za letu a návrhem možných modifikací listů vrtule. Práce je zakončena zhodnocením simulovaných modifikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.