Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Energeticky úsporná budova základní umělecké školy
Šplíchalová, Kateřina ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh energeticky úsporné základní umělecké školy v Dolních Bučicích. Práce je rozdělena na tři části. V první části byl proveden architektonický a stavební návrh budovy. Budova má 2 nadzemní podlaží. Objekt má plochou střechu s fotovoltaickými panely. V 1.NP je chodba, kabinet pro učitele, učebny, šatna, hygienické zázemí, technická místnost, koncertní sál a místnosti k němu příslušící – zázemí pro účinkující. 2.NP zahrnuje chodbu, kabinety pro učitele, učebny, malou kuchyni a hygienické zázemí. Nosné obvodové stěny jsou z pórobetonových tvárnic, vnitřní nosné stěny jsou z akustických vápenopískových tvárnic. Podlahové a stropní konstrukce jsou železobetonové monolitické, nebo z prefabrikovaných stropních dílců. V druhé části byla navržena koncepce TZB systémů. Ohřev teplé vody, vytápění a chlazení jsou zajištěny čtyřmi tepelnými čerpadly země-voda. Budova je nuceně větraná třemi vzduchotechnickými jednotkami, ty jsou umístěny v technické místnosti situované v 1.NP. Budova je připojena k existujícímu vodovodnímu řádu a kanalizaci. Elektřina je generována fotovoltaickými panely nebo odebírána ze sítě. Třetí část je zaměřena na funkčnost a analýzu fotovoltaických panelů umístěných na již stojící budově. Práce vychází z dat mobilní aplikace Malina. Výzkum porovnává skutečná data s daty od dodavatele a zabývá se návratností investice.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Nečesal, Marek ; Jung, Adam (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout novou budovu základní umělecké školy a společně s tím vytvořit prostory centra architektury, které by sloužily k popularizaci architektury a vytvářely možnosti k prezentaci uměleckých děl. Z tohoto vychází i hlavní koncept celého projektu postavit návrh na vzájemné inspiraci. Ústředním motivem se stává galerie, která nejen ideově, ale i fyzicky a funkčně spojuje program celé budovy. Programový koncept vychází ze vzájemného propojení rozdílných funkcí uvnitř stavby a odpovídající návaznosti na okolí. Stavba lokalitu rozděluje na severní veřejný prostor městského charakteru s kavárnou ukončující nově budovanou náplavku a klidný soukromější jižní park spojující se s nábřežím. Objemové řešení budovy vychází ze stejného konceptu. Severní část reaguje na městskou blokovou strukturu, zatímco jižní část se již volně kaskádovitě otevírá do parku směrem k solitérním kolejím. Tímto rozhodnutím stavba jasně definuje ukončení náplavky a rozdělení městského a přírodního nábřeží. Park je druhým elementem návrhu. Budova klidný prostor odděluje od města, orientuje jej a připojuje k nábřeží. Vzniká tak zelená oblast vhodná nejen pro  volnočasové aktivity studentů z nejbližších kolejí, ale i pro širokou veřejnost. Projekt se díky tomu nevztahuje jen k určité skupině, ale tvoří prostor pro každého.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Nečesal, Marek ; Jung, Adam (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout novou budovu základní umělecké školy a společně s tím vytvořit prostory centra architektury, které by sloužily k popularizaci architektury a vytvářely možnosti k prezentaci uměleckých děl. Z tohoto vychází i hlavní koncept celého projektu postavit návrh na vzájemné inspiraci. Ústředním motivem se stává galerie, která nejen ideově, ale i fyzicky a funkčně spojuje program celé budovy. Programový koncept vychází ze vzájemného propojení rozdílných funkcí uvnitř stavby a odpovídající návaznosti na okolí. Stavba lokalitu rozděluje na severní veřejný prostor městského charakteru s kavárnou ukončující nově budovanou náplavku a klidný soukromější jižní park spojující se s nábřežím. Objemové řešení budovy vychází ze stejného konceptu. Severní část reaguje na městskou blokovou strukturu, zatímco jižní část se již volně kaskádovitě otevírá do parku směrem k solitérním kolejím. Tímto rozhodnutím stavba jasně definuje ukončení náplavky a rozdělení městského a přírodního nábřeží. Park je druhým elementem návrhu. Budova klidný prostor odděluje od města, orientuje jej a připojuje k nábřeží. Vzniká tak zelená oblast vhodná nejen pro  volnočasové aktivity studentů z nejbližších kolejí, ale i pro širokou veřejnost. Projekt se díky tomu nevztahuje jen k určité skupině, ale tvoří prostor pro každého.
Filmová výchova v základním uměleckém vzdělávání
Forejt, Matěj ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Zájem o dění v oblasti filmové a audiovizuální výchovy ve formálním vzdělávání se dosud soustředil především na základní školy a gymnázia, a to především díky přítomnosti předmětu Filmová/audiovizuální výchova v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Zcela stranou zájmu se však dosud nacházelo dění na základních uměleckých školách, kde lze v některých případech již poměrně dlouhou dobu sledovat velmi zajímavé počiny v rámci filmové a audiovizuální tvorby, které vznikají především v rámci výtvarného oboru. Cílem této práce bylo zmapovat tuto problematiku, podrobněji nahlédnout do reality základních uměleckých škol, poznat motivace pedagogů, kteří se ve výuce na základních uměleckých školách zabývají filmovým médiem a sledovat, jak (a zda vůbec) se osobní zkušenost s filmem promítá do jejich pedagogického působení. I s ohledem na nedostatek jakýchkoli sekundárních pramenů bylo téma uchopeno skrze metodiky známé z oblasti sociologie. Ve třech fázích sociologického průzkumu, z nichž každá je popsána v jedné kapitole, byl proveden plošný kvantitativní výzkum, posléze byly kladeny otevřené doplňující otázky a nakonec byly s vybraným vzorkem respondentů vedeny osobní rozhovory. Tento výzkum tak dokázal nastínit, kdy se na českých základních uměleckých školách objevila filmová tvorba, jaké impulsy...
Základní umělecká škola ve Strakonicích
DRÁBKOVÁ, Lucie
Základní umělecké školy u nás mají mnohaletou tradici. ZUŠ Kochana z Prachové Strakonice slaví již sedmdesáté výročí založení. Je s podivem, že za celou dobu se nikdo nepokusil dobu jejího trvání komplexně zpracovat. Protože zde od roku 2006 vyučuji hru na klavír a stala jsem se tedy její součástí, vybrala jsem si právě ji jako téma své diplomové práce. ZUŠ se podílí nemalou měrou na kulturním dění města a představuje důležitou vzdělávací instituci neboť 750 dětem nabízí výuku ve čtyřech oborech - hudebním, výtvarném, tanečním a literárně dramatickém a připravuje talentované žáky na střední, vyšší a vysoké školy s uměleckým zaměřením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.