Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uvězněni v nekonečnu: Středoevropská panoramata a jejich role v procesech národní emancipace
Forejt, Matěj ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Již od průkopnických dob spojených s osobou publicisty C. W. Cerama se pozornost badatelů v oboru mediální archeologie vrací k jednomu z nejmonstróznějších optických aparátů - panoramatu. Podobně jako v případě mnohých optických hraček lze i u panoramatu dlouho před vynálezem kinematografie pozorovat a popisovat fenomény symptomatické později pro filmové médium, zároveň se ale panoráma stalo rovněž nejstarší moderní masové zábavy. Ve všech jejích charakteristických rysech definoval panoramatickou malbu již její vynálezce, britský malíř Robert Barker. Oproti původní komerční formě uvádění panoramat však v závěru 19. století nacházíme opozici ve skupině panoramat, vyprodukovaných v souvislosti s aktivitami středoevropských národoveckých hnutí. Právě tato skupina panoramat je hlavním předmětem této práce. Jejím hlavním cílem je vymezit emancipačně-vlastenecké panoráma coby specifický mediální žánr. Kromě toho zkoumá také související otázky mediální neměnnosti, kolektivní identity a míst paměti.
Filmová výchova v základním uměleckém vzdělávání
Forejt, Matěj ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Zájem o dění v oblasti filmové a audiovizuální výchovy ve formálním vzdělávání se dosud soustředil především na základní školy a gymnázia, a to především díky přítomnosti předmětu Filmová/audiovizuální výchova v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Zcela stranou zájmu se však dosud nacházelo dění na základních uměleckých školách, kde lze v některých případech již poměrně dlouhou dobu sledovat velmi zajímavé počiny v rámci filmové a audiovizuální tvorby, které vznikají především v rámci výtvarného oboru. Cílem této práce bylo zmapovat tuto problematiku, podrobněji nahlédnout do reality základních uměleckých škol, poznat motivace pedagogů, kteří se ve výuce na základních uměleckých školách zabývají filmovým médiem a sledovat, jak (a zda vůbec) se osobní zkušenost s filmem promítá do jejich pedagogického působení. I s ohledem na nedostatek jakýchkoli sekundárních pramenů bylo téma uchopeno skrze metodiky známé z oblasti sociologie. Ve třech fázích sociologického průzkumu, z nichž každá je popsána v jedné kapitole, byl proveden plošný kvantitativní výzkum, posléze byly kladeny otevřené doplňující otázky a nakonec byly s vybraným vzorkem respondentů vedeny osobní rozhovory. Tento výzkum tak dokázal nastínit, kdy se na českých základních uměleckých školách objevila filmová tvorba, jaké impulsy...

Viz též: podobná jména autorů
2 Forejt, Martin
2 Forejt, Miloslav
1 Forejt, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.