Název:
Energeticky úsporná budova základní umělecké školy
Překlad názvu:
Energy-efficient elementary art school building
Autoři:
Šplíchalová, Kateřina ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této diplomové práce je návrh energeticky úsporné základní umělecké školy v Dolních Bučicích. Práce je rozdělena na tři části. V první části byl proveden architektonický a stavební návrh budovy. Budova má 2 nadzemní podlaží. Objekt má plochou střechu s fotovoltaickými panely. V 1.NP je chodba, kabinet pro učitele, učebny, šatna, hygienické zázemí, technická místnost, koncertní sál a místnosti k němu příslušící – zázemí pro účinkující. 2.NP zahrnuje chodbu, kabinety pro učitele, učebny, malou kuchyni a hygienické zázemí. Nosné obvodové stěny jsou z pórobetonových tvárnic, vnitřní nosné stěny jsou z akustických vápenopískových tvárnic. Podlahové a stropní konstrukce jsou železobetonové monolitické, nebo z prefabrikovaných stropních dílců. V druhé části byla navržena koncepce TZB systémů. Ohřev teplé vody, vytápění a chlazení jsou zajištěny čtyřmi tepelnými čerpadly země-voda. Budova je nuceně větraná třemi vzduchotechnickými jednotkami, ty jsou umístěny v technické místnosti situované v 1.NP. Budova je připojena k existujícímu vodovodnímu řádu a kanalizaci. Elektřina je generována fotovoltaickými panely nebo odebírána ze sítě. Třetí část je zaměřena na funkčnost a analýzu fotovoltaických panelů umístěných na již stojící budově. Práce vychází z dat mobilní aplikace Malina. Výzkum porovnává skutečná data s daty od dodavatele a zabývá se návratností investice.
The aim of this Master's thesis is to design an energy-efficent primary art school in Dolní Bučice. The thesis is divided into three parts. In the first part, an architectural and construction design of the building is carried out. The building has two above-ground floors. The structure features a flat roof with photovoltaic panels. The ground floor includes a teacher's office, classrooms, a changing room, a technical room, a concert hall, and related facilities for performers. The second floor includes, teacher's offices, classrooms, and a small kitchen. The load-bearing envelope walls are design from aerated concrete blocks, while the internal load-bearing walls are made of acoustic limestone sand blocks. The floor and roof structures are reinforced concrete monolithic or made of prefabrica-ted ceiling elements. In the second part, the concept of HVAC systems is proposed. Water supply, heating and cooling are provided by a four ground-source heat pumps. The building is mechanically ventilated by three air-handling units located in the technical room situated on the first floor. The building is connected to the existing water supply system and sewage. Electricity is generated by photovoltaic panels or drawn from the power grid. The third part focuses on the functionality and analysis of photovoltaic panels related on an existing building. The work is based on data from the Malina mobile application. The research compares actual data with supplier data and focuses on the return on investment.
Klíčová slova:
fan-coil; fotovoltaické panely; plochá střecha; pórobeton; tepelné čerpadlo; vzduchotechnická jednotka; Základní umělecká škola; úspora.; železobeton; aerated concrete; air handling unit; fan coil; flat roof; heat pump; photovoltaic panels; Primary art school; reinforced concrete; savings.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/244821