Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení vzdělávacích systémů v EU prostřednictvím studií o mzdách a úrovni vzdělávání.
Kukačková, Kamila
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kvality vzdělávání a platů učitelů v zemích Evropské unie. Cílem práce je identifikovat vztah mezi platy učitelů a úrovní vzdělávání. V literární rešerši jsou shrnuty hlavní poznatky o mezinárodních srovnávacích šetřeních vzdělávání, platech učitelů a vybraných ekonomických faktorech ovlivňujících kvalitu vzdělávání. Na závěr této práce jsou navrhnuta doporučení pro tvůrce hospodářské politiky v České republice.
Jaké čtenářské strategie uplatňují vybraní žáci na 1. stupni ZŠ?
Konvalinová, Lucie ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti žáků prvního stupně základní školy se zaměřením na využívání čtenářských strategií a je rozdělena na dvě části. V teoretické části definuje pojem čtenářská gramotnost a další s ní související pojmy a vymezuje vztah mezi funkční a čtenářskou gramotností. Popisuje vývoj čtenářské gramotnosti, její roviny a přibližuje faktory, které ji ovlivňují. Uvádí rozdíly mezi čtenářskými strategiemi a dovednostmi a popisuje vztah mezi nimi. Jsou zde uvedeny metody rozvoje čtenářské gramotnosti pomocí programu RWCT. Práce dále sleduje zastoupení čtenářské gramotnosti v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a na základě výsledků mezinárodních šetření PIRLS a PISA popisuje stav čtenářství českých žáků. Hlavním cílem praktické části práce bylo zjistit, jaké čtenářské strategie uplatňují vybraní žáci čtvrtého ročníku základní školy. Šetření proběhlo pomocí online hloubkových rozhovorů se žáky nad literárním textem. Výsledky šetření ukazují rozdíly mezi žáky ve schopnosti uplatňovat vybrané čtenářské strategie. Výzkum dále potvrzuje vliv množství a druhů volnočasových aktivit dětí a jejich známek z českého jazyka a matematiky na uplatňování čtenářských strategií. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářská gramotnost, čtenářské strategie, RWCT, PISA, PIRLS
Využití čtenářských strategií k rozvoji čtení s porozuměním na 1. stupni ZŠ
IBLOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti pomocí čtenářských strategií na 1. stupni základní školy. V teoretické části práce jsou uvedeny základní metody RWCT a další aktivizační metody pro práci v hodinách českého jazyka a literatury. Dalším tématem jsou výsledky českých žáků v mezinárodních šetřeních PISA a PIRLS. Výzkumná část se zabývá postojem učitelů ke čtenářským strategiím, jejich rozvojem a vztahem k jejich užívání ve školské praxi. Pro praktickou část práce byla vytvořena sada žákovských pracovních listů, které obsahují čtenářské strategie a podporují tak rozvoj čtenářské gramotnosti.
Rozvoj čtenářství v primárním vzdělávání (srovnání ČR a Norska)
Stolařová, Daniela ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je srovnat současné přístupy k rozvoji čtenářství na 1. stupni ZŠ v ČR a v Norsku. V práci jsou vytyčené pojmy čtenářství a čtenářské gramotnosti. Jsou v ní srovnány výsledky výzkumu PIRLS a okrajově také čtenářské části PISA. Téma je zasazeno do kontextu školské reformy u nás a v Norsku. Práce obsahuje stručnou charakteristiku norského školství. Východiskem práce je zjištění, že současná úroveň čtenářské gramotnosti žáků v norských školách je podobná úrovni žáků v ČR. Práce odpovídá na otázky: Jaké přístupy volí systém norského a českého školství při rozvoji čtenářství žáků? Reagují tyto přístupy na úroveň čtenářství žáků? Jsou tyto přístupy funkční? Lze aplikovat některé přístupy z norských škol do českého prostředí? V práci jsou použity metody analýzy materiálů, pozorování a rozhovorů. Hlavním závěrem práce je, že největším benefitem norského systému je jeho jednotnost, organizovanost a přítomnost vize, což jsou složky, které české školství postrádá.
Hodnocení vzdělávacích systémů v EU prostřednictvím studií o mzdách a úrovni vzdělávání.
Kukačková, Kamila
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kvality vzdělávání a platů učitelů v zemích Evropské unie. Cílem práce je identifikovat vztah mezi platy učitelů a úrovní vzdělávání. V literární rešerši jsou shrnuty hlavní poznatky o mezinárodních srovnávacích šetřeních vzdělávání, platech učitelů a vybraných ekonomických faktorech ovlivňujících kvalitu vzdělávání. Na závěr této práce jsou navrhnuta doporučení pro tvůrce hospodářské politiky v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.