Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 242 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Planetové, cykloidní, šnekové, šroubové, harmonické převodovky
Čišecký, Damián ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na planetové, cykloidní, harmonické, šroubové a šnekové převodovky, poskytuje pohled na konstrukci, výpočty a aplikace těchto mechanismů v přenosu mechanické energie. Obsahuje přehledné schematické nákresy, konstrukční podklady a výpočty převodových poměrů, s důrazem na současné výrobce a technické parametry.
Koncepce pohonu elektromobilů
Bede, Filip ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na prehľad, analýzu a porovnanie súčasných typov koncepcií pohonov elektromobilov, ktoré predstavujú základ pre moderné elektromobily. Pre lepšie pochopenie zloženia a využitia koncepcií boli v práci detailne rozobrané aj jednotlivé prvky ústrojenstva. Práca začína krátkym prehľadom dôležitých míľnikov v oblasti elektromobility. Následne pokračuje detailnou rozpravou používaných elektromotorov, akumulátorov a prevodoviek. Na tie nadväzujú koncepcie pohonov analyzované z hľadiska vplyvu na jazdné vlastnosti a účinnosť elektromobilov. Ďalej sú uvedené príklady moderných elektromobilov, na ktorých sú demonštrované zmienené koncepcie v praxi. V závere boli predstavené aj súčasné koncepcie pohonov spaľovacích motorov, ktoré boli porovnané s koncepciami elektromobilov, a tým poskytujú ucelený pohľad na súčasné trendy v automobilovej technológii.
Převodová ústrojí v elektrických pohonech vozidel
Vlaha, Ondřej ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Neuman, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem v oblasti použití převodových ústrojí v elektrických vozidlech. Mapuje rozdělení elektromobilů v závislosti na druhu jejich pohonu. Dále se zabývá rozdělením konstrukcí elektromotorů a analyzuje parametry, které mají vliv na účinnost pohonného traktu. Druhá část práce se věnuje tvorbě výpočetního modelu Tesly Model 3. Tento model byl vytvořen v programu Matlab Simulink a ilustruje se na něm ovlivnění účinnosti pohonného traktu použitím jednostupňové nebo dvoustupňové převodovky při různých jízdních cyklech.
Návrh výrobní technologie součástí reduktoru navíječe
Riasnyi, Artem ; Sliwková, Petra (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh výroby dvou klíčových součástí převodovky – výstupního hřídele a ozubeného kola. Cílem bylo optimalizovat výrobu těchto součástí prostřednictvím volby vhodných obráběcích zařízení, řezných nástrojů a řezných podmínek. U výstupního hřídele byly porovnány dvě výrobní varianty s různými vyměnitelnými břitovými destičkami pro soustružnické nože. U ozubeného kola se porovnávaly varianty s různými vrtáky a břitovými destičkami pro zapichování drážek. Z výsledků vyplývá, že první varianta výroby hřídele je výhodnější z hlediska času i nákladů, zatímco u ozubeného kola je časově výhodnější druhá varianta. Doporučuje se provést další optimalizaci řezných podmínek a zvážit výběr jiných nástrojů, které by mohly dále zlepšit efektivitu a snížit výrobní náklady.
Návrh konstrukčních úprav automobilní automatické převodovky pro prezentační účely
Pospíchal, Jiří ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav automobilní planetové převodovky s hydrodynamickým měničem pro prezentační a výukové účely. Úvodní část práce se zaměřuje na důvody používání automobilních převodovek v automobilech. Rešeršní část práce se zaměřuje na detailní popis typů automobilních převodovek nabízených výrobci automobilů, pojmenovává jejich výhody a nevýhody a srovná je mezi sebou. Hlavní část práce popisuje konstrukci automatických planetových převodovek třídy 09G. Podrobně rozebírá jednotlivé systémy převodovky a detailně popisuje jejich funkci. Práci uzavírá návrh konstrukčních úprav převodovky pro prezentační účely, a to na základě znalostí o konstrukci převodovek třídy 09G získaných v průběhu práce.
Větrné elektrárny
Šponiarová, Petra ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Výroba elektrické energie z obnovitelných zdrojů je velmi aktuálním tématem. Do této oblasti patří také výroba elektrické energie pomocí větrných elektráren, kterými se zabývá tato bakalářská práce. Za účelem vytvoření přehledu typů větrných elektráren byla provedena rozsáhlá rešeršní studie. Z hlediska využívání větrných elektráren v obydlených územích je velmi diskutovaným tématem kromě vizuálního efektu i oblast vibrací a hluku, na kterou má zásadní vliv konstrukce větrné elektrárny. Pro stanovení ovlivnění člověka větrnými elektrárnami jsou prováděny technické experimenty, které se řídí jednotlivými normami a doporučeními. V rámci práce je za účelem posouzení hluku a vibrací větrné elektrárny navržen technický experiment, který využívá rozdílné přístupy z důvodu stanovení kritických komponent. Součástí návrhu je výběr vhodné měřicí techniky a volba místa pro její následné použití. Závěrem je využívání větrných elektráren kriticky posouzeno.
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci převodovek osobních automobilů.
Chuchma, Ondřej ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje souhrn poznatků o současných převodovkách používaných u osobních automobilů. Obecně popisuje konstrukční uspořádání a principy funkce převodovek. Dále poskytuje informace o jednotlivých typech převodovek a srovnává jejich vlastnosti a parametry. Nejrozsáhlejší část je věnována převodovkám s dvojitou spojkou, jakožto nejvíce se rozvíjejícím způsobem řazení u osobních automobilů. V závěru je uveden podle autora nejpravděpodobnější budoucí vývoj v oblasti převodovek pro segment osobních vozů.
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 242 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.