Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie základní školy v Jarošově nad Nežárkou v letech 1918-1992
KOUDELKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá dějinami základní školy v Jarošově nad Nežárkou ve 20.-21. století. První kapitola popisuje obec Jarošov nad Nežárkou od počátku do roku 1945. Druhá kapitola popisuje dějiny vzdělávání v obci od počátku až do roku 1914. Třetí kapitola nastiňuje vývoj školy v letech 1918-1938. Čtvrtá kapitola se věnuje místní škole v letech 1939-1967. Poslední pátá kapitola popisuje školu v letech 1968-1992.
Dějiny obecné školy Zliv v letech 1889 až 1945
KLÍMA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami obecné školy Zliv v letech 1889-1945. Úvodní část práce je zaměřena na dějiny města a vzdělanosti v něm. Z důvodu rozsáhlosti tohoto tématu se práce zaměřuje pouze na obecnou školu ve Zlivi. Její jádro tvoří dvě kapitoly, které jsou podrobně zaměřeny na život na obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří ve sledovaném období ve škole působili. Dále se zabývá žáky a jejich školní výukou v daném časovém úseku. Jsou sem rovněž zahrnuty důležité události, které ovlivnily činnost školy. Posledními tématy, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní události a oslavy. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Historie vzdělávání v Bernarticích v letech 1894-1945
ČERNÝ, Patrik
Práce se zabývá historií vzdělávání v obci Bernartice mezi léty 1894-1945. Popisuje v pěti kapitolách vývoj školství v obci a vznik nových škol s přihlédnutím k mimořádným událostem. Práce nás v první kapitole seznámí s obecnou historií obce od jejího prvního osídlení do roku 1945 a v této kapitole také mapuje historii vzdělávání od prvních zmínek do roku 1894. Následují kapitoly, které jsou děleny podle dějinných událostí. Všechny kapitoly jsou členěny na stejné podkapitoly, které se zabývají učiteli, žáky, mimoškolními aktivitami, mimořádnými událostmi a válkami. Práce nabízí chronologický přehled vývoje bernartického vzdělávání.
Zápas o české školství ve Vimperku v letech 1918-1948
LUKESCH, Vít
Práce se zabývá vývojem českého školství ve Vimperku v kontextu společenských a politických událostí se zaměřením především na období let 1918-1948. Současně práce poukazuje na fakt, nakolik bylo složité soužití českého a německého obyvatelstva nejen v oblasti všedního života, ale především z hlediska školství. V první části práce je stručně popsána historie města Vimperk, v druhé části je zmapován vývoj školství ve Vimperku do roku 1918. Třetí, čtvrtá a pátá část jsou zaměřeny na hlavní předmět této práce, kterým je vývoj českého školství v kontextu historických událostí období let 1918-1948 s důrazem na události související s druhou světovou válkou.
Historie obecní školy v Sousedovicích
PICHOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá historií a vývojem obecní školy v Sousedovicích od jejího založení až po její uzavření v roce 1979. Práce mapuje vývoj školy v jednotlivých dějinných etapách a popisuje tento vývoj s ohledem na historický vývoj státu ale i obce. Věnuje se stručně obci Sousedovice a zejména se pak věnuje mapování historie obecní školy, která je vskutku bohatá.
Dějiny vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945 - 1989
LHOTKA, Karel
Diplomová práce se zabývá dějinami vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945-1989. První kapitola popisuje české vzdělávání po roce 1945. Druhá kapitola popisuje město Kynšperk nad Ohří v historickém kontextu. Třetí kapitola stručně nastiňuje vývoj kynšperského vzdělávání před rokem 1945. Čtvrtá kapitola se věnuje kynšperskému vzdělávání v letech 1945-1989. Práce se také zaměřuje na dopad politických a historických událostí na vzdělávání ve městě.
Biografické a literární souvislosti pobytu Boženy Němcové v Polné
KAPLANOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zaměřuje především na pobyt Boženy Němcové v Polné. Předmětem zájmu je vysvětlení, z jakého důvodů se rodina Němcových do Polné přistěhovala. Součást práce tvoří také charakteristika samotného polenského regionu spjatá s porovnáním tehdejšího a dnešního sociokulturního zázemí regionu. Těžiště práce spočívá v utřídění a výkladu biografických údajů, které jsou dostupné v primární i sekundární odborné literatuře (charakteristika polenské společnosti i jednotlivých klíčových osobností polenského společenského života a jejich vztahu k Boženě Němcové). Tento výklad je zároveň doprovázen i zhodnocením privátního života rodiny Němcových. Práce se soustředí i na známou osobnost Michaela Floriána, jehož práci tvoří šest dřevorytů týkající se Boženy Němcové. Nedílnou součást bakalářské práce představuje interpretační analýza literárních textů reflektujících polenský pobyt Boženy Němcové. Do práce je vnesena nová zmínka o odhalení památníku Boženy Němcové, k němuž došlo v červnu 2017. Práce je koncipována jako příspěvek k regionálnímu literárněhistorickému bádání.
Návraty Jana Třísky do českého divadla a filmu po roce 1989
Třísková, Jana ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá českou divadelní a filmovou hereckou tvorbou Jana Třísky po revoluci roku 1989. Zaměřuje se na jeho sedm konkrétních rolí v inscenacích Král Lear, Kumšt, Bouře a Odcházení a ve filmech Obecná škola, Šílení a Piknik. Na základě recenzních ohlasů, fotografií, videozáznamů představení Král Lear a Odcházení a zhlédnutí zmíněných filmů se pokouší definovat rysy Třískova hereckého ztvárnění jednotlivých postav. Součástí práce je seznam rolí Jana Třísky v českém divadle a filmu po roce 1989 a rozhovor s Janem Třískou o herectví v USA. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
České školy v období protektorátu
Vaněček, Michal ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
v jazyce českém Pro zpracování své rigorózní práce jsem si vzhledem ke svému dlouholetému zájmu o historii 2.světové války zvolil téma "České školy v období protektorátu". Mým cílem bylo popsat toto pro české školství velmi těžké období se záměrem vytvořit spíše populárně - naučnou publikaci určenou studentům pedagogiky jako rozšíření výuky dějin pedagogiky, protože jsem se během svých studií na Pedagogické i Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze vůbec nesetkal s probíráním tohoto údobí dějin našeho školství. Domnívám se, že je třeba i dnes studentům pedagogických oborů, tedy především budoucím učitelům, toto téma připomínat, a to především z toho důvodu, aby došlo k uvědomění nelehké situace učitelstva, ale i žactva a studentstva v období nacistického útlaku. Myslím si, že by toto, i když velmi smutné téma, mohlo vychovávat budoucí učitele k tomu, že si budou svého poslání více vážit, což může zvýšit i současnou nižší prestiž tohoto povolání u nás. V nemalé míře by bylo mým přáním, aby přečtením mé práce bylo v budoucích učitelích pozvednuto vlastenectví, láska a úcta k dějinám našeho školství. Celou práci jsem koncipoval jako popis situace jednotlivých školních protektorátních let, samozřejmě s patřičným úvodem do problematiky protektorátního školství, v úvodu každého školního roku jsem...
Vývoj obecné školy v Radotíně
Sedláková, Eliška ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o vývoji obecné školy v Radotíně a zabývá se především obdobím od roku 1874 do roku 1945. Práce se zaměřuje na běžný život ve škole, stavby školních budov, učitelský sbor, žáky a práci místní školní rady. Úvod práce se zabývá počátky radotínského školství, následně se práce zabývá obdobím během první světové války, poté vývojem obecné školy v době první republiky a závěr práce je zaměřen na chod školy během druhé světové války. Zdrojem pro tuto práci byla dostupná literatura, zejména však dokumenty pramenné povahy. Klíčová slova obecná škola, Radotín, historie školství

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.