|
Role nestátní neziskové organizace v péči o jedince s Downovým syndromem
NOVÁKOVÁ, Petra
Předkládaná bakalářská práce nese název "Role nestátní neziskové organizace v péči o jedince s Downovým syndromem". Teoretická část práce se věnuje charakteristice Downova syndromu. Definovány jsou formy tohoto postižení a jejich vliv na osobnost. Uvedeny jsou dostupné formy péče a vhodné terapie, které takto handicapovaným lidem pomáhají zlepšit kvalitu jejich života. Pozornost je cíleně zaměřena na nestátní neziskové organizace. Důvěra ve smysluplnost a efektivitu jejich práce je motivem pro výběr a zpracování této bakalářské práce. Empirická část je analýzou získaných dat v rámci smíšeného výzkumu. Zvolenými metodami jsou rozhovor a dotazník. Kombinací obou metod jsou představeny dvě organizace, které se zaměřují na pomoc lidem s Downovým syndromem v České republice. Tato část bakalářské práce přináší výsledky, které odpovídají na zvolené výzkumné otázky zjišťující roli nestátní neziskové organizace v péči o jedince s Downovým syndromem. Dále je porovnáváno naplňování jejich poslání a rozsah nabízených služeb. Závěrem jsou výsledky dotazníkového šetření, kde jsou respondenty rodiče využívající služeb zvolených nestátních neziskových organizací, konfrontovány s uskutečněnými rozhovory se zástupci vedení těchto organizací. Vytváří se tím prostor k jejich objektivnějšímu hodnocení. Sekundárně se zde nabízí otázka k přemýšlení o tom, jakým směrem by se mohly obě organizace ubírat v budoucnu.
|
|
Marketing nekomerčního projektu: Ladronkafest
Niklová, Magdalena ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Vocel, Marek (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Marketing nekomerční ho projektu Ladronkafest. Práce se soustředí na charakteristiku nekomerční sféry, rozdíly mezi komerčními a nekomerčními trhy, subjekty na nich operující a základní pojmy, problémy a překážky, se kterými se na poli nekomerční sféry marketéři setkávají. Cílem je prozkoumat marketingová východiska pro praktické využití nástrojů marketingové a komerční komunikace v neziskové sféře. V praktické části se pak soustředí na konkrétní nekomerční projekt Ladronkafest, festival volného času, sportovně-kulturní event, na kterém popisuje aplikaci marketingových nástrojů v praxi. Soustředí se na komunikační strategii tohoto projektu a hodnotí efektivitu zvolených nástrojů komunikace. Práce se dále věnuje prostoru, který projekt poskytuje neziskovým organizacím pro vlastní marketingovou prezentaci, problematice sponzorských vztahů a přináší hodnotná zjištění ohledně důsledků a přínosů plynoucích z dalších vztahů sponzorského typu, jakou jsou mediální či barterová partnerství.
|
|
Public Relations domova seniorů
Ingrová, Veronika ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Kubátová, Věra (oponent)
Cílem práce je provést analýzu vybrané neziskové organizace v oblasti činností Public Relations a na základě vlastního šetření navrhnout plán pro vyuţívání nástrojů Public Relations při budování dlouhodobě pozitivních vztahů organizace se stěţejními cílovými skupinami. Práce se zaměří na preferované cílové skupiny, nejen z vnitřního prostředí organizace, ale i z prostředí vnějšího. Součástí práce budou konkrétní návrhy, jak by se organizace měla prezentovat veřejnosti nejenom prostřednictvím médií, ale i vlastní propagací. Návrhy ke zlepšení se budou týkat mimo jiné obsahu a formy webových stránek organizace.
|
| |
|
Komparace účetní závěrky u podnikatelského a neziskového subjektu
KOŠŤÁL, Lukáš
Téma práce je komparace účetní závěrky u podnikatelského a neziskového sektoru. Jedná se o sestavení účetní závěrky v režimu dvou účetních systémů, jež vycházejí z jednoho zákona, ale obsah i věcná náplň vedení účetnictví jsou individuálně upraveny prováděcími předpisy. Tato práce by měla sloužit především všem zájemcům, kteří si chtějí rozšířit své znalosti v oblasti vedení účetnictví v režimu nevládní neziskové organizace. Právě z tohoto důvodu je zvolený koncept práce postaven na komparaci, kdy jsou u čtenáře předpokládány základní znalosti vedení účetnictví pro podnikatele. Práce si neklade za cíl objasnit a popsat účetní systémy jako celek, nýbrž se snaží o přehledný a věcný výčet diferencí u systémů účetnictví, určených pro subjekty jejichž vznik podstata a účel jsou ve zcela jiných intencích.
|
|
Využití Citizen Journalism v nevládních neziskových organizacích
Kolková, Zuzana ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Práce se zabývá možností propojení citizen journalism s nevládními neziskovými organizacemi z důvodu nízkého povědomí o těchto sdruženích u veřejnosti. V první části práce jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou zásadní pro bakalářskou práci. Je vysvětleno, co je citizen journalism, jak vznikl a jak je propojen s online žurnalistikou. Dále definuje autorka základní problematiku průniku NNO do klasických médií a určuje příčiny vzniklých neúspěchů mající za následek nízký zájem občanů o tuto problematiku. Druhá část práce je věnována nastínění, jakým způsobem je zmíněná problematika řešena ve světě, v rozvojových zemích pomocí CJ a v České republice. V práci jsou zmíněny také technologie, pomocí kterých NNO ve vyspělých zemích lépe využívají citizen journalism. V poslední části bakalářské práce jsou nastíněna obecná doporučení k možnostem využívání občanské žurnalistiky a je navrženo konkrétní řešení pro ekologickou nevládní neziskovou organizaci.
|
| |
| |
|
Řízení informačních systémů v nestátní neziskové organizaci holdingového typu
Groll, Pavel ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Šourek, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je prozkoumat možnosti a specifika řízení informačních systému v nestátních neziskových organizacích a ukázat je v případové studii. V části zabývající se obecnou analýzou informačních systému v neziskovém sektoru se práce zaměřuje na vliv specifik tohoto sektoru na řízení informačních systémů a na srovnání, jak ovlivňuje typ sektoru tvorbu a provoz informačních systémů. Pro případovou studii byla vybrána organizace Diakonie ČCE, která sdružuje velké množství nestátních neziskových organizací. Jedná se o relativně komplikovanou strukturu, jež je svým charakterem podobná holdingu. Práce věnuje zvýšenou pozornost popisu této struktury. Případová studie spočívá v sestavení informační strategie pro zkoumanou organizaci. Pro sestavení byly využity moderní nástroje a metodiky tvorby informační strategie. Strategie vychází ze skutečného strategického plánu zkoumané organizace a postupuje až ke specifikaci projektů realizujících strategii. Rozsahem je strategie přiměřena okolnostem jejího vzniku a jsou vynechány určité části, které by pro zkoumanou organizaci vyžadovaly nepřiměřeně vysoké náklady na pořízení.
|
| |