Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Malby velkého sálu Starého paláce na zámku Blatná. Ikonografie a zahraniční paralely
CHUMOVÁ, Martina
Bakalářská práce ,, Malby malého sálu Starého paláce na zámku Blatná ikonografie a zahraniční paralely" se zabývá výzdobou v blatenském Starém paláci, jejíž ikonografický program se dodnes nepodařilo uspokojivě objasnit. Vinou rozsáhlého poškození se velká část výmalby stala nečitelnou a nejasnou, ale i přesto se některé výjevy a motivy podařilo s jistotou určit. Práce si proto klade za cíl shromáždit veškeré ikonografické interpretace, popř. veškeré informace, které k objasnění významu maleb mohou jakýmkoliv způsobem pomoci. Součástí tohoto záměru je i detailní fotodokumentace a popis maleb, se kterými se na základě komparace dostupné údaje a poznatky kriticky zhodnotí.
Representation of plants in Roman wall-paintings
Kossuthová, Patrícia ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Titz, Pavel (oponent)
(česky): Tato práce pojednává o zobrazení rostlin na nástěnných malbách především v oblasti Pompejí a dalšího okolí zasaženého výbuchem Vesuvu v roce 79 n. l. Zobrazené rostliny jsou v této práci rozděleny do několika kategorií podle kontextu zobrazení. Tato práce obsahuje seznam identifikovaných rostlinných druhů, který je prokázán na konkrétních ukázkách maleb. Kromě maleb v pompejské oblasti se v práci zmiňuje i příklad zobrazení rostlin na zahradní malbě ve Villa di Livia v Prima Porta nedaleko Říma. Klíčová slova: římské malířství, nástěnné malby, římské umění, rostliny, Pompeje
Nástěnné malby v kostele sv. Jakuba Většího v Křeči
Kratochvílová, Denisa ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Nástěnné malby v kostele sv. Jakuba Většího v Křeči Bakalářská práce ,,Nástěnné malby v kostele sv. Jakuba Většího v Křeči" si bere za cíl představit nástěnný pašijový cyklus v Křeči z první poloviny 14. století. První kapitola se zabývá odbornou literaturou, která se alespoň částečně věnovala křečským malbám a malířství první poloviny 14. století. V další kapitole jsou nastíněny historické události, které vedly ke vzniku maleb. Třetí kapitola se týká stavbě-historického vývoje kostela a jeho vybavení. Ve čtvrté kapitole je rozepsán historicko-umělecký kontext tohoto období. Následující kapitola se týká samotných maleb. Předmětem jejího zájmu je popis a zhodnocení stavu jednotlivých maleb. Ostatní kapitoly jsou zaměřeny na jednotlivé výjevy pašijového cyklu a jejich analogie v českém nástěnném malířství především první poloviny 14. století. Bakalářská práce je ucelenou monografií o malbách v Křeči, která vznikla za pomoci dostupné literatury. Klíčová slova nástěnné malby, středověk, ikonografie, pašijový cyklus, Křeč, svatý Jakub Větší
Středověké nástěnné malby se Svatováclavskými legendami ve 14. století
Gattringerová, Iva ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Bakalářská práce představuje středověké nástěnné malby s výjevy ze života a zavraždění sv. Václava. V první části je přehledně zmapována literatura, která byla k tomuto tématu sepsána, poté následuje rozebrání jednotlivých lokalit s nástěnnými malbami, tedy Karlštejn, Dobroměřice, Černochov, Žďár u Blovic a Dům U Kamenné- ho zvonu v Praze. Pět cyklů je nejprve popsáno z hlediska datace, stylu a ikonografie, následně jsou mezi sebou porovnány na základě společných znaků a vzájemných odlišností. Práce se rovněž zabývá prameny, které mohly být inspirací pro jednotlivé výjevy.
Znaková galerie v chóru pražské katedrály
Šafránek, Pavel ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Znakové galerie v chóru pražské katedrály Cílem bakalářské práce je přiblížit hodnotnou, avšak opomíjenou a původně renesanční, několikrát přemalovanou, heraldickou výzdobu pod vnitřním triforiem katedrály sv. Víta v Praze. Konvolut tvoří na 38 zemských znaků. Předkládaná práce se snaží osvětlit spojitosti jednotlivých znaků v rámci výzdoby metropolitního chrámu. Činí tak s přihlédnutím k dějinným souvislostem a umělecko-historickému, de facto slohovému, vývoji. Katedrála sv. Víta, znaková galerie, heraldika, nástěnné malby, Ferdinand I., král, markrabě, hrabě, princ, znak, erb, štít, klenot, pečeť
Historie, rekonstrukce a využití kulturní památky (případová studie auly Gymnásium Benešov)
Pokorný, Matyáš ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Gymnázium Benešov oslavilo v roce 2007 stoleté výročí vzniku své budovy, avšak samotná tradice gymnaziálního školství v Benešově sahá mnohem hlouběji do historie - začíná se s příchodem piaristického řádu do Benešova na počátku 18. století. Piaristé vybudovali ve městě svou kolej a roku 1706 zde zahájili vyučování. Existence této instituce pak sehrála významnou úlohu v celkovém rozvoji města i jeho okolí. Na počátku 20. století přešla tato vzdělávací instituce pod správu státu a roku 1907 pro ni byla vystavěna nová budova v novorenesančním slohu. Součástí této budovy byla i novobarokní kaple (aula), jejíž interiér zdobily secesní nástěnné malby. V průběhu minulého století prošla budova gymnázia, její aula a nástěnné malby komplikovaným, avšak velmi zajímavým vývojem. Jeden z nejpozoruhodnějších osudů postihl právě aulu gymnázia, respektive ony nástěnné malby. Jejich ústřední témata byla totiž silně nábožensky orientovaná a znelíbila se proto politické moci, která zde nastoupila po únoru 1948. Nástěnné malby byly zamalovány a na několik desítek let zmizely ze světa. Zmizely, ale nebyly zapomenuty. Skryty pod vrstvou omítky přečkaly těžké časy a dočkaly se nakonec okamžiku, kdy opět spatřily světlo světa. Stalo se tak v rámci dlouho očekávané rekonstrukce auly gymnázia, která se uskutečnila ve školním roce 2006/2007 právě u příležitosti stoletého výročí budovy. Vydejme se nyní společně po stopách této rekonstrukce, prozkoumejme, jaká pohnutá historie jí předcházela, s jakými obtížemi se setkala a jaký výsledek nakonec přinesla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.