Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní integrace zaměstnanců v multikulturní firmě
Macek, Jiří ; Kubátová, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou integrace zaměstnanců v multikulturním prostředí. Vymezuje následující pojmy související s tématem: kultura, podniková kultura, pracovní skupina, interkulturní komunikace a interkulturní integrace. Obsahuje analýzu reálného multikulturního prostředí, které je reprezentováno vybraným týmem Brněnské pobočky firmy IBM. Součástí práce jsou i návrhy na zefektivnění interkulturní integrace v týmu.
Kompetence manažera v multikulturním prostředí firmy STUDENT AGENCY, s.r.o.
Kučera, Jaroslav ; Kopřiva, Martin (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o kompetencích manažera. O problémech, které mohou nastat v komunikaci v multikulturním prostředí firmy. Obsahuje základní souhrnné informace o tom, jaké jsou role manažera ve firmě. V praktické části se autor zabývá multikulturním prostředím firmy STUDENT AGENCY, s.r.o. Cílem je indetifikovat složky interkulturní kompetence manažera autobusové dopravy v této firmě.
Interkulturní vzdělávání v praxi středních škol
ŠÁNOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce mapuje interkulturní vzdělávání (resp. multikulturní výchovu) v praxi gymnázií a několika středních odborných škol v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy (např. interkulturní/multikulturní, výchova/vzdělávání), načrtnut vývoj a přehled zastřešujících vládních dokumentů a uvedeny příklady projektů interkulturního vzdělávání v ČR i zahraničí. V praktické části je pomocí analýzy ŠVP a webových stránek, dotazníkového šetření a interview konkretizován způsob realizace interkulturního vzdělávání na vybraných školách.
Problematika menšin a jejich zapojení do společenského života - se zaměřením na romskou komunitu (sociální aspekt)
FRÍD, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo odhalení nejzávažnějších problémů, se kterými se potýká romské etnikum v České republice, resp. odhalení příčin, jež ve svém důsledku k těmto problémům vedou. V rozsáhlém ohlédnutí do historie romského etnika (2. kapitola) jsem se snažil vystopovat kořeny nynějších problémů Romů u nás, zejména v sociální oblasti a v oblasti soužití s českou majoritou. Další významová část (3. kapitola) pak reflektuje současnou životní situaci Romů v Česku, jejich sociální a společenské postavení.
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.
Integrace žáka cizince do procesu primárního vzdělávání
Plocková, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách a poukazuje na připravenost českých škol a učitelů na příchod a integraci těchto žáků. Teoretická část práce je zaměřena převážně na popis doporučených postupů integrace a inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem. V empirické části jsou zpracována data z pozorování výuky, rozhovorů s učiteli, výchovnou poradkyní, řediteli škol i rozhovory a kazuistické studie žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumným přístupem je případová studie inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem a dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřský jazyk, multikulturní, inkluze, integrace, cizinec, diskriminace, migrace, azylant, individuální vzdělávací plán.
Sestra a péče o pacienty jiné kultury
MÁLKOVÁ, Lenka
Zvýšená migrace přináší setkání s více kulturami, proto také dochází k častějšímu střetávání s těmito pacienty ve zdravotnictví. Z těchto důvodů by ošetřovatelský personál měl zvolit vhodný přístup a orientovat se na specifické potřeby pacienta. Teoretická část bakalářské práce se věnuje transkulturnímu ošetřovatelství, jeho historii a základním pojmům týkajících se této problematiky. Pozornost je dále věnována přístupu sestry, potřebám pacientů a specifikům jednotlivých kultur. V bakalářské práci byly stanoveny dva cíle, a to zmapování vnímání pacientů jiných kultur ze strany sester, a dále stanovení nejčastějších problémů spojených s praxí. Pro zjištění výsledků bylo využito kvalitativního šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sestrami pracujícími v nemocniční lůžkové a ambulantní péči. Formou tužka a papír byly výsledky roztříděny do kategorií a podkategorií. Na základě výzkumného šetření byla zjištěna snaha sester vnímat všechny pacienty stejným způsobem, zároveň si někdy sestry uvědomují občasné předsudky, kterým se snaží vyhýbat. Problematika související s nejčastějšími překážkami byla obsáhlá. Sestry se nejčastěji setkávají s komunikačními obtížemi, jako je vzájemné nepochopení, jazyková bariéra a neuposlechnutí veškerých informací od zdravotnického personálu. Dále byly také zmiňovány potíže ohledně stravování, časté, početné a hlučné návštěvy, agresivita, stud nebo strach z bolesti. U věřících pacientů byly také zaznamenány obtíže ve vztahu k modlitebním rituálům. Výsledky bakalářské práce mohou být využity k prezentaci na odborné konferenci nebo v odborném časopise.
Možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství
BARNÁŠOVÁ, Lucie
Multikulturní ošetřovatelství je koncept, jehož počátek může být vysledován do 50. let minulého století. Započal díky Madeleine Leiningerové a od té doby se dál úspěšně vyvíjí. Kvůli němu započala celá řada modelů zaměřujících se na tento aspekt ošetřovatelství. Prvním cílem této práce je analyzovat dostupnou literaturu týkající se využití kulturně specifických modelů. Druhým je zmapovat možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství. A posledním cílem je vytvořit informační materiál týkající se možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství. Nejprve tato práce popisuje některé teoretické základy co je to kultura a jiné pojmy s ní spojené. Pak popisuje 7 kulturně specifických modelů model Leiningerové, model Gigerové-Davidhizarové, Blochův průvodce, model Campinhy-Bacotové, model Papadopoulosové, Tilkiové, a Taylorové, model Purnella a jako poslední model Schimové, Doorenbosové, Benkertové a Millerové. Po popsání teoretických základů mapuje tato práce využití kulturně specifických modelů v praxi. K tomu byly použity knižní i internetové zdroje. Skrze ně jsme získali data o četnosti použití těchto modelů a o tématech, na která se zaměřovaly. Tato práce pak tyto data shrnuje a poukazuje na možné využití kulturně specifických modelů v ošetřovatelství v zahraničí, stejně tak jako místně. Tato práce je navržena tak, aby sloužila jako informační materiál pro studenty zdravotnických oborů a stejně tak již pracující sestry.
Integrace žáka cizince do procesu primárního vzdělávání
Plocková, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách a poukazuje na připravenost českých škol a učitelů na příchod a integraci těchto žáků. Teoretická část práce je zaměřena převážně na popis doporučených postupů integrace a inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem. V empirické části jsou zpracována data z pozorování výuky, rozhovorů s učiteli, výchovnou poradkyní, řediteli škol i rozhovory a kazuistické studie žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumným přístupem je případová studie inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem a dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřský jazyk, multikulturní, inkluze, integrace, cizinec, diskriminace, migrace, azylant, individuální vzdělávací plán.
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.