Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí primární výuky anglického jazyka ve vybraných alternativních školách
HELMOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na 1. stupni alternativních škol. Teoretická část se věnuje vývoji alternativních škol a následně rozboru vybraných, tedy montessoriovské, waldorfské a jenské. U každé školy je přiblížena jejich hlavní filozofie a přístup ke vzdělávání cizích jazyků. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který probíhal na třech vybraných alternativních školách za použití metody pozorování a rozhovoru. Cílem bylo zjistit a popsat přístup k vyučování anglického jazyka na vybraných školách se zaměřením na čtyři oblasti, a to role učitele, využití cizího jazyka při vedení hodiny, využívané materiály a pomůcky a přístup k rozvoji čtení a psaní.
Výchova k míru v Montessori škole
Obermajerová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku výuky výchovy k míru na Montessori škole, přičemž komplexně charakterizuje pojem výchova k míru, mapuje obsah jejích lekcí a pomůcek, které tvoří připravené prostředí Montessori třídy. Zajímalo mě zařazení výchovy míru do Montessori kurikula a její důležitá role ve vzdělání, jelikož Marie Montessori věřila, že mír začíná v dětech. Pro zpracování praktické části jsem si vybrala akční výzkum, který probíhal na Základní škole Duhovka v Praze v Oranžové třídě, kde působím jako třídní učitelka od září 2020. Výzkum probíhal ve věkově smíšené třídě (1.-3. ročník ZŠ). Zaměřovala jsem se zejména na vyzkoušení lekcí se třídou a tvorbu a využití materiálů pro připravené prostředí Montessori třídy. V závěru zhodnotím přínos výchovy k míru pro třídní kolektiv a jeho dynamiku, dále zhodnotím lekce a napíšu doporučení pro učitele, kteří by si je chtěli odučit. KLÍČOVÁ SLOVA Marie Montessori, Montessori škola, výchova k míru, květinový model míru, respekt, připravené prostředí, akční výzkum
Komparace školního hodnocení v hodinách výchovy k občanství na tradiční a Montessori základní škole
Čecháková, Lenka ; Simonová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá školním hodnocením. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části dochází nejprve k vysvětlení Montessori pedagogiky a jejich principů jako jsou svoboda dětí, předem připravené prostředí či principy věkové heterogenity. Dále se zde pojednává o didaktickém materiálu, které tyto typy škol využívají. Poslední částí této kapitoly je postavení učitelů a dospělých ve škole. Poté následuje kapitola o hodnocení. Dochází zde k vymezení jeho definice, jaké funkce hodnocení existují a také typy, které jsou ve školách využívány. V neposlední řadě pak formy hodnocení, tedy klasifikace pomocí známek a slovní hodnocení. Druhou částí této práce je praktická část. Cílem praktické části je najít odlišnosti ve způsobu hodnocení ve dvou typech základních škol, tedy v Montessori základní škole a běžné základní škole a také zjistit, které typy hodnocení, o kterých pojednává teoretická část, jsou v hodinách nejvíce využívány. Pro výzkum byla použita metodu pozorování a hloubkové rozhovory s vyučujícími, u kterých probíhal náslech. Výsledky praktické části ukázaly, že oba typy základních škol využívají jiné formy hodnocení. V běžné základní škole se jedná nejvíce o známky, které jsou i na vysvědčení. V Montessori základní škole se využívá slovní hodnocení...
Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji
Sluková, Kristýna ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji" se zabývá různými typy mateřských škol, které mohou být jedním z nástrojů harmonizace rodičovských a pracovních rolí. S touto problematikou je také spojen problém nedostatku míst v mateřských školách, který není zcela nový, ale také nebyla nalezena vhodná řešení, která by pomohla tento problém odstranit. Jednotlivé typy mateřských škol nabízí rodičům možnost volby zařízení, které bude vhodné pro jejich dítě, a zároveň se jednotlivá zařízení mohou přizpůsobit požadavkům rodičů tak, aby jim bylo umožněno vrátit se zpět do zaměstnání. Tato práce se zabývá tím, do jaké míry mohou ředitelé mateřských škol (jako pracovníci první linie) a obce (zástupci byrokracie) ovlivnit stanovené indikátory (časová dostupnost, prostorová dostupnost, finanční dostupnost a služby) a přizpůsobit chod zařízení v rámci harmonizace rodičovských a pracovních rolí. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s řediteli MŠ a se zástupci jednotlivých obcí bylo zjištěno, že stanovené indikátory jsou více ovlivnitelné v mateřských školách zřizovaných soukromým sektorem, jelikož ředitelé těchto MŠ jsou zároveň jejich zřizovateli. Na druhou stranu obce podporují pouze zařízení, kterými jsou samy zřizovateli....
Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry
NOLČOVÁ, Karolína
Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.