Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jedinci s mentálním postižením ve výkonu trestu odnětí svobody
ZEMANOVÁ, Kristina
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality osob s mentálním postižením a konkrétně pojednává o jedincích s mentálním postižením ve výkonu trestu odnětí svobody. Vzhledem k tomu, že tato problematika nebyla doposud dostatečně zpracována a jedná se stále o opomíjené téma, je cílem práce nejen přiblížit tuto problematiku, ale zároveň zjistit, jak funguje vězeňský systém zaměřený na tuto cílovou skupinu a jakým způsobem je zajišťována speciálně pedagogická péče odsouzeným s mentálním postižením. Diplomová práce rovněž pojednává o účinnosti využívaných metod, tedy zdali aktivity programu zacházení pro odsouzené s mentálním postižením mohou přispět k předcházení či omezení výskytu recidivy. Teoretická část je zaměřena na terminologii a vysvětlení základních pojmů, které s touto problematikou úzce souvisí a praktická část se věnuje výzkumu, který byl realizován v rámci odborné stáže ve Věznici Vinařice a Věznici Stráž pod Ralskem. Jedná se o kvalitativní výzkum, který je proveden formou případové studie dvou zmíněných věznic, konkrétně specializovaných oddílů pro výkon trestu odsouzených s mentálním postižením, přičemž bylo využito dat získaných z rozhovorů se zaměstnanci, které byly doplněné o poznatky z pozorování a poskytnutých materiálů. Na základě výsledků výzkumu byla sepsána doporučení k zajištění prevence kriminality u osob s mentálním postižením.
Postoje obyvatel České republiky k novele zákona o českém školství, navrhovaným opatřením a k inkluzivnímu vzdělávání – srpen/září 2023\n
Weikertová, Štěpánka
V rámci pravidelného šetření Centra pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, jež probíhalo od srpna do září 2023, jsme se vybraných občanů tázali na jejich názor týkající se inkluzivního vzdělávání. Konkrétně jsme zjišťovali názory na to, zda by se měly v běžných třídách vzdělávat děti s tělesným, smyslovým či mentálním postižením, děti cizí státní příslušnosti, romské děti, děti z chudých či naopak bohatých rodin a děti mimořádně nadané. Dále jsme se české veřejnosti dotazovali na postoje k opatřením zavedeným novelou zákona o českém školství a k aktuálně navrhovaným opatřením.\n\nNejvyšší podpoře se těší opatření týkající se předškolního vzdělávání. Naopak nejméně populárním je prodloužení povinné školní docházky na 10 let, podpořila by ho necelá třetina (33 %), naopak proti jsou takřka tři pětiny (58 %) české veřejnosti.
Výtvarný projev u dětí s mentálním postižením v předškolním věku
MYNAŘÍKOVÁ, Natálie
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev u dětí předškolního věku s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je pozorovat děti v průběhu necelého roku při kreslení, zaznamenat jejich projevy chování při kresebném projevu a následně zhodnotit jejich výtvarný projev. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna na čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá kresbou, čím je pro děti důležitá, jakou funkci pro děti má a jaký význam mají v kresbě barvy. Dále jak se kresba vyvíjí a jaký úchop kreslícího náčiní je pro dítě správný. Ve druhé kapitole je popsána charakteristika dítěte v předškolním věku. Zaměřuje se zejména na jemnou a hrubou motoriku, lateralitu, myšlení a emoční vývoj dětí. Třetí kapitola představuje problematiku mentální retardace, a to její klasifikaci, etiologii a vzdělání dětí s mentální retardací v předškolním věku. Čtvrtá kapitola se věnuje kresbě dětí s mentální retardací. V praktické části jsou představeny a kvalitativně hodnoceny jednotlivé kresby grafických typů - postavy, domu a stromu.
Krizové situace v chráněném bydlení pro lidi s mentálním postižením v době nouzového stavu na jaře 2020 z pohledu klientů a zaměstnanců
ŠÍPKOVÁ, Lucie
Tématem bakalářské práce jsou "Krizové situace v chráněném bydlení pro lidi s mentálním postižením v době nouzového stavu na jaře 2020 z pohledu klientů a zaměstnanců." Cílem práce je identifikovat tyto krizové situace ve službě chráněného bydlení při průběhu nouzového stavu na jaře roku 2020 z pohledu klientů a zaměstnanců a možnosti jejich předcházení či lepšího zvládání. Bakalářská práce má teoretickou část, v níž se zaměřuji na problematiku krizových situací a jejich zvládání. Popisuji sociální službu chráněné bydlení a představuji několik forem mentálního postižení. Výzkumná část probíhala formou dotazování se vybraných klientů a pracovníků v sociálních službách Domova PETRA Mačkov.
Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o.
HORÁKOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o., se zaobírá sociální prací s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. V teoretické části je popsáno chráněné bydlení s jeho cíli a zásadami, chráněné bydlení Křižanov, je zde uvedena cílová skupina chráněného bydlení a definováno lehké a střední mentální postižení. V praktické části je zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita výzkumná metoda dotazování a jako technika sběru dat byl vybrán polostrukturovaný rozhovor. Výzkum obsahuje rozhovor s 10 pracovníky v sociálních službách a 1 sociálním pracovníkem. Cílem bakalářské práce je zmapovat sociální práci s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. Dílčím cílem je ozřejmit roli a náplň práce sociálního pracovníka. Druhým dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem jsou uživatelé zapojení do rozhodování o využití služby. Třetím dílčím cílem je popsat přínos služby chráněného bydlení. Z výsledků bylo zjištěno, že sociální pracovník a pracovníci v sociálních službách zastávají stejný přístup, který spočívá v jednotném názoru, díky kterému je mnohem efektivnější dokázat uživateli pomoci v maximální možné míře v jeho samostatnosti a rozvíjení potřebných aktivit a dovedností. Dle celého kolektivu je pozornost zaměřena na všechny možné způsoby nácviku a rozvíjení, a zároveň je kladen důraz i na dohled, který eliminuje rizika neúspěchu na minimum. Z výsledků vyplynulo, že při zjišťování způsobu zapojení uživatelů do rozhodování o využití služby je primární pro uživatele zvolit si činnost sám, kterou bude vykonávat, nebo mu napomoci, nikoliv rozhodovat za uživatele. Pro získání a trénování dovedností potřebných pro samostatné bydlení i nácvik rozvíjení praktických dovedností spojených s péčí o sebe a údržbou bytu je názorná ukázka prvotním bodem a tím sekundárním je neustálé opakování činností. Uživatel získá návyk, díky kterému pro něj bude snazší začít postupně samostatně bydlet. Co se týče oblasti udržování a vytváření sociálních vazeb, pak bylo zjištěno, že zájem ze strany uživatelů chráněného bydlení o kulturní akce je vysoký, neboť zde se svými přáteli tráví čas a mohou navazovat nové sociální vazby. Rodinné vazby jsou v mnoha případech pevné, a to i díky návštěvám, a přátelství uživatelů jsou upevňována. Co je prozatím nedostatečné, je uplatnění uživatelů na trhu práce, kdy jsou zaměstnaní pouze dva uživatelé. Bakalářská práce a její výsledky mohou pomoci dalším sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách, kteří pracují v zařízeních sociální péče s uživateli s mentálním postižením. Bakalářská práce popisuje, co je pro pozitivní výsledky nutné dodržovat a jakým směrem se ubírat, zároveň má donutit sociálního pracovníka zamyslet se nad tím, že jeho práce musí vycházet z jeho přesvědčení, nutí ho přemýšlet, co je přínosné pro uživatele chráněného bydlení a jak důležitý je individuální přístup k těmto uživatelům. Dále bakalářská práce přináší zhodnocení a pohled sociálních pracovníků chráněného bydlení pro Domov Kamélie Křižanov, p. o., a okolí, které stále může mít předsudky vůči těmto zařízením. Tato bakalářská práce může sloužit jako podklad a potvrzení, že správně fungující a naladěný kolektiv je základním kamenem pro efektivní práci.
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku s mentálním postižením testovou baterií MABC-2 v Českých Budějovicích
ŠEJNOHA, Martin
Cílem práce bylo zhodnotit úroveň motoriky dětí mladšího školního věku s mentálním postižením testovou baterií MABC-2 v Českých Budějovicích. Prostřednictvím rešerše literatury byl vypracován analyticko-syntetickou metodou teoretický podklad zaměřený na poznatky z oblasti mentálního postižení, motorických schopností a dovedností a baterie MABC-2. V rámci výzkumného šetření bylo testovou baterií MABC-2 otestováno 6 dětí s mentálním postižením ve věku 7-10 let, navštěvujících základní školu speciální v Českých Budějovicích po informovaném souhlasu zákonných zástupců dětí. Na základě dosažených výsledků a jejich následné komparace se standardizovaným souborem MABC-2 pro českou populaci bylo zjištěno, že průměrný standartní skór je o 7,2 nižší než průměrná hodnota standardizační normy u dětí stejného věku. Nejmenší rozdíl byl zaznamenán v komponentě Míření & chytání, 4,84 bodu a největší v komponentě Manuální dovednost 6,5 bodu standartního skóru. Všechny testované děti vykazovaly na základě výsledku motorické obtíže. Zároveň byly v rámci kvalitativního hodnocení pozorovány časté odchylky od standartního provedení jednotlivých úkonů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.