Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chandighar - indický sen o městě
Spilková, Klára ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem indického města Chandigarh, které bylo postaveno na zeleném drnu. K jeho vybudování vedly závažné politické důvody související se vznikem Indie jako samostatného státu. První část vysvětluje architektonické a urbanistické principy světoznámého architekta Le Corbusiera, který navrhl „master plan“ Chandigarhu. Dále je popsán vznik a vývoj města až do současnosti. V praktické části práce porovnává Chandigarh s tradičním indickým městem Amritsar. Následuje popis současného stavu vybraných sektorů a stručná analýza příslušných výkresů územně plánovací dokumentace. Cílem práce je představit problematiku výstavby města Chandigarh na zelené louce, včetně analýzy jeho funkčnosti. Tato práce by mohla být přínosná vzhledem ke skutečnosti, že v podobném rozsahu se vznikem, vývojem a současným stavem Chandigarhu žádná českojazyčná publikace zatím nezabývala.
Čándigárh plánované a neplánované město
Urbášková, Hana
Čandígarh je jedním z mála plánovaných měst dvacátého století, které v sobě spojují monumentální architekturu, kulturní růst a modernizaci. Nachází se v severní Indii na úpatí pohoří Šivalika. Je hlavním městem dvou svazových států Harijána a Paňdžáb, na jejichž hranicích leží, a zároveň svazovým územím Indické republiky spravovaným ústřední vládou v Dillí. Autorem koncepce nového hlavního města byl tehdejší indický premiér Džaváharlál Néhrú, který v roce 1949 pověřil amerického architekta Alberta Mayera, úkolem navrhnout indické moderní město. Jeho koncept zahradního města přepracoval švýcarskofrancouzský architekt Le Corbusier. Néhrúovým přáním bylo vytvořit „město zítřka", které by svým obyvatelům poskytovalo kvalitní život. Současný Čandígarh je městem dilemat v plánovaných i neplánovaných aspektech a konfliktech. Článek se zabývá otázkami: Jak se žije v Čandígarhu, který byl plánován jako ideální město CIAM se základními principy urbanismu, jak je předložila Athénská charta? Umožnil urbanistický plán jeho obyvatelům žít "život snů" podle představ architekta, nebo se obyvatelé města snaží navzdory plánu obnovit svůj navyklý životní styl? Změnil se život ve městě poté, co byl komplex čandígarského Kapitolu v roce 2016 prohlášen za světové dědictví UNESCO?
Moderní architektura. Nejslavnější funkcionalistické vily
VOJTÍŠKOVÁ, Lucie
První část teoretické práce je věnována obecně moderní architektuře na počátku 20. století, jejímu vzniku, prvotním umělcům a stavbám, které v té době vznikaly. Blíže se zaměřuje na funkcionalismus, a to jak ve světě, také českých zemích. Druhá část práce popisuje nejslavnější funkcionalistické architekty v Evropě, kteří ovlivnili další tvorbu ve vývoji architektury. Těžištěm bakalářské práce je analýza a komparace funkcionalistických vil ve světě a na českém území - vily Savoye od Le Corbusiera, vily Tugendhat od Miese van der Rohe a Müllerovy vily od Adolfa Loose.
Albert Speer jako utopický urbanista? Plán na přestavbu Berlína ve srovnání se "Zářícím městem" Le Corbusiera
Rambousek, Filip ; Mikulová, Soňa (vedoucí práce) ; Pelánová, Anita (oponent)
V první polovině 20. století vznikla řada urbanistických koncepcí vycházejících z kritiky tehdejších velkoměst. Jejich snahou bylo proměnou fyzických podmínek proměnit i fungování celé společnosti. Ve stejné době jako "Zářící město" Le Corbusiera, které slouží jako modelový příklad těchto koncepcí, vznikaly i plány pro berlínskou přestavbu. Autor práce srovnávací metodou zkoumá, zda vůbec, případně do jaké míry lze Speerovy plány pro přestavbu Berlína zařadit mezi utopické urbanistické vize typu "Zářícího města". Vlastní studie je založena na podrobné analýze obou projektů, a to jak z hlediska funkčnosti, tak z hlediska jejich ideologických kořenů a politických a jiných cílů. Pro komplexní znázornění všech faktorů, které měly na vývoj obou plánů vliv, je věnován samostatný prostor i biografiím architektů a okolnostem vzniku obou projektů s ohledem na společenskou a politickou situaci.
Netradiční výrazové prostředky a techniky. Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla
Effenbergerová, Klára ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta / Katedra výtvarné výchovy // Charles University in Prague / Faculty of Education / The Department of Fine Art Education Netradiční výrazové prostředky a techniky Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla UnconventionalMeansofexpressionandtechniques Mathematical principles in comparing unconventional visual and musical art Klára Effenbergerová Výtvarná výchova - pedagogika Prezenční studium, 5. ročník Datum dokončení: květen 2011 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Abstrakt Předmětem diplomové práce je komparativní analýza projektu Poème électronique ve Philips Pavilonu (1958), přičemž se klade důraz na jeho matematické pozadí a širší interdisciplninární kontexty. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti Iannise Xenakise, jeho inovativním a syntetizujícím tendencím, které spojují hudbu, vizuální umění, architekturu, matematiku a fyziku. Klíčovým dílem je Xenakisova architektonická realizace skladby Metastaseis, k níž se nakonec váže celý projekt Poème Electronique. Práce se snaží o interpretaci fenoménu Elektronické básně, kterou chápeme jako snahu o koncepci multimediálního "Gesamtkunstwerku". To přináší nutnost multioborového syntetického přístupu v hledání vztahů mezi druhy umění a rozbor interakcí jednotlivých...
Chandighar - indický sen o městě
Spilková, Klára ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem indického města Chandigarh, které bylo postaveno na zeleném drnu. K jeho vybudování vedly závažné politické důvody související se vznikem Indie jako samostatného státu. První část vysvětluje architektonické a urbanistické principy světoznámého architekta Le Corbusiera, který navrhl „master plan“ Chandigarhu. Dále je popsán vznik a vývoj města až do současnosti. V praktické části práce porovnává Chandigarh s tradičním indickým městem Amritsar. Následuje popis současného stavu vybraných sektorů a stručná analýza příslušných výkresů územně plánovací dokumentace. Cílem práce je představit problematiku výstavby města Chandigarh na zelené louce, včetně analýzy jeho funkčnosti. Tato práce by mohla být přínosná vzhledem ke skutečnosti, že v podobném rozsahu se vznikem, vývojem a současným stavem Chandigarhu žádná českojazyčná publikace zatím nezabývala.
Moderní architektura a pojem prostoru
MIKOLÁŠKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá pojmem prostoru na příkladu děl Le Corbusiera a Adolfa Loose, jelikož porovnání jejich tvůrčích postupů je nanejvýš zajímavé. Jejich myšlenky ovlivnily směr, kterým se moderní architektura ubírá. Dále se zabývá psychologicko-sociálními podmínkami prostoru v českém prostředí a poukazuje na to, proč byla myšlenka funkcionalismu, ve své čistě technické formě, neudržitelná.
Albert Speer jako utopický urbanista? Plán na přestavbu Berlína ve srovnání se "Zářícím městem" Le Corbusiera
Rambousek, Filip ; Mikulová, Soňa (vedoucí práce) ; Pelánová, Anita (oponent)
V první polovině 20. století vznikla řada urbanistických koncepcí vycházejících z kritiky tehdejších velkoměst. Jejich snahou bylo proměnou fyzických podmínek proměnit i fungování celé společnosti. Ve stejné době jako "Zářící město" Le Corbusiera, které slouží jako modelový příklad těchto koncepcí, vznikaly i plány pro berlínskou přestavbu. Autor práce srovnávací metodou zkoumá, zda vůbec, případně do jaké míry lze Speerovy plány pro přestavbu Berlína zařadit mezi utopické urbanistické vize typu "Zářícího města". Vlastní studie je založena na podrobné analýze obou projektů, a to jak z hlediska funkčnosti, tak z hlediska jejich ideologických kořenů a politických a jiných cílů. Pro komplexní znázornění všech faktorů, které měly na vývoj obou plánů vliv, je věnován samostatný prostor i biografiím architektů a okolnostem vzniku obou projektů s ohledem na společenskou a politickou situaci.
Auguste Perret a česká architektura
Veselá, Radmila ; Švácha, Rostislav (vedoucí práce) ; Sedlák, Jan (oponent) ; Halík, Pavel (oponent)
Auguste Perret vstoupil do d jin architektury jako první architekt, který využil železobetonu jako výrazového materiálu. D m v ulici Franklin, garáže Ponthieu, kostel v Le Raincy p edstavují milníky ve vývoji sv tové architektury. Ve své disertační práci jsem naznačila situaci na poli francouzské kritiky architektury v prvních desetiletích XX. století, abych vytvo ila pozadí pro obraz Perretovy kariéry, který byl chronologicky vylíčen v další části práce. Její dopln ní p edstavuje p ehled Perretových významných staveb. Dále jsem cht la ukázat, jak byla jeho projektová tvorba spjata s jeho teoretickým uvažováním. Poukázala jsem na zdroje, z nichž Perretova doktrína vyr stala a p edstavila jsem témata, která tento architekt konsekventn rozvíjel po dobu celé své tv rčí činnosti. Mohla jsem čerpat z bohatého fondu zachovaného archívu Perretovy kancelá e a opírat se o dobovou i recentní literaturu. V další části práce jsem se snažila nalézt odpov di na otázky, jaký byl ohlas Augusta Perreta v ýechách a jaké byly jeho kontakty s českými architekty. Zajímalo mne také, jaký vztah mohl mít Perret k české architektu e. V záv rečním oddíle jsem zkoumala, zda nalezneme v české architektu e díla, u kterých se p ímo projevuje vliv Perretových d l. Na posledn položené otázky lze odpov d t, že m žeme konstatovat...
Netradiční výrazové prostředky a techniky. Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla
Effenbergerová, Klára ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta / Katedra výtvarné výchovy // Charles University in Prague / Faculty of Education / The Department of Fine Art Education Netradiční výrazové prostředky a techniky Matematické principy v komparaci netradičního výtvarného a hudebního díla UnconventionalMeansofexpressionandtechniques Mathematical principles in comparing unconventional visual and musical art Klára Effenbergerová Výtvarná výchova - pedagogika Prezenční studium, 5. ročník Datum dokončení: květen 2011 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Abstrakt Předmětem diplomové práce je komparativní analýza projektu Poème électronique ve Philips Pavilonu (1958), přičemž se klade důraz na jeho matematické pozadí a širší interdisciplninární kontexty. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti Iannise Xenakise, jeho inovativním a syntetizujícím tendencím, které spojují hudbu, vizuální umění, architekturu, matematiku a fyziku. Klíčovým dílem je Xenakisova architektonická realizace skladby Metastaseis, k níž se nakonec váže celý projekt Poème Electronique. Práce se snaží o interpretaci fenoménu Elektronické básně, kterou chápeme jako snahu o koncepci multimediálního "Gesamtkunstwerku". To přináší nutnost multioborového syntetického přístupu v hledání vztahů mezi druhy umění a rozbor interakcí jednotlivých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.