Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace mikroorganismů v kosmetických výrobcích s obsahem probiotik
Langová, Denisa ; Španová, Alena (oponent) ; Trachtová, Štěpánka (vedoucí práce)
Probiotické výrobky jsou nedílnou součástí současného trhu. Mezi výrobky obsahující přidané probiotické kultury se řadí také kosmetické výrobky. První část práce se zabývá testy na schopnost přežití bakterií v prostředí prezervačních látek, které jsou v kosmetických výrobcích obsaženy. Pro tyto testy byly použity sbírkové kmeny bakterií rodu Lactobacillus. Další část práce se zabývá izolací bakteriální DNA z probiotických kosmetických výrobků Ryor, Yoghurt of Bulgaria, FeminaMed a Lactovit Activit, a to v kvalitě vhodné pro amplifikaci v PCR. DNA byla izolována metodou fenolové extrakce a magnetickými nosiči. Přítomnost bakterií byla prokázána rodově a druhově specifickými PCR Lactobacillus. Byla provedena optimalizace druhově specifické PCR pro identifikaci Lactobacillus pentosus. Druhová identifikace byla v souladu s údaji deklarovanými výrobci.
Studium vlivu kosmetických přípravků na mikrobiom lidské kůže pomocí molekulárních technik
Alexová, Adéla ; Kovalčík, Adriána (oponent) ; Němcová, Andrea (vedoucí práce)
Teoretická část práce se zabývá základním popisem fyziologie kůže, lidského mikrobiomu a stručného přehledu míst, kde se jednotlivé mikroorganismy vyskytují. Dále je uveden přehled použitých analytických a mikrobiologických metod, použitých v diplomové práci. Praktická část se v úvodu zabývá stanovením antimikrobiálních účinků vybraných kosmetických výrobků pomocí mikrobiálních testů. Byl stanoven inhibiční a antimikrobiální účinek vybraných kosmetických výrobků na v diplomové práci zkoumané mikroorganismy pomocí spektrofotometrického stanovení přístrojem ELISA reader. Dále je praktická část diplomové práce zaměřena na izolaci mikrobiální DNA v kvalitě vhodné pro amplifikaci v PCR. Byla provedena optimalizace způsobů izolace mikrobiální DNA nacházející se na kůži testovaných dobrovolnic. Pomocí metody PCR byla sledována přítomnost vybraných mikroorganismů nacházejících se na kůži před a po použití kosmetických výrobků. Produkty PCR byly následně detekovány za použití gelové elektroforézy. Ze získaných dat je patrné, že po používání kosmetických přípravků došlo k výrazné změně množství sledovaných mikroorganismů.
Rozvoj metod stanovení autenticity kosmetických výrobků s rostlinnou složkou
Langová, Denisa ; Brázda, Václav (oponent) ; Vorlová, Lenka (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
V rámci disertační práce byly vyvíjeny metody pro stanovení autenticity kosmetických výrobků a potravin s rostlinnou složkou. Byla ověřena přítomnost přírodních složek v sérii modelových i komerčních kosmetických výrobků a byla ověřena i jejich autenticita. Těžištěm práce byl vývoj molekulárně-biologické metody pro účely detekce rostlinné složky (byliny, ovoce, silice) a probiotik přítomných v kosmetických výrobcích. Pro izolaci DNA z kosmetických přípravků byly použity komerčně dostupné izolační kity a metoda byla optimalizována pro izolaci rostlinné DNA ze vzorků kosmetických výrobků. Metodou polymerázové řetězové reakce (PCR) byla detekována přítomnost rostlinné matrice v kosmetických výrobcích. Instrumentálními metodami byla detekována přítomnost vonných alergenů v kosmetických přípravcích. Byla zavedena metoda kvantifikace těchto alergenů pomocí kapalinové chromatografie a výsledky měření byly porovnány s výsledky plynové chromatografie s hmotnostní detekcí. Navržená metoda izolace a následné amplifikace rostlinné DNA je vhodná ke stanovení autenticity bylinných složek v kosmetických výrobcích. Navržená HPLC metoda je jednoduchá a levná metoda vhodná ke stanovení přítomných alergenů v množství nutném pro dodržení legislativy EU analytů a v požadované citlivosti (kromě hydroxycitronelalu). Obě metody lze využít i pro analýzu potravinářských výrobků.
Identifikace probiotických mikroorganismů v kosmetickém produktu pomocí techniky polymerázové řetězové reakce (PCR)
Akmalova, Adelina ; Langová, Denisa (oponent) ; Smetana, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá identifikací probiotických mikroorganismů v kosmetických přípravcích pomocí polymerázové řetězové reakce (PCR). Cílem této práce bylo potvrdit přítomnost bakteriální DNA v kosmetických výrobcích obsahujících probiotické mikroorganismy. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu probiotických mikroorganismů při udržování zdraví pokožky a na jejich účinky na lidský organismus. Rovněž jsou zdůrazněny různé metody identifikace probiotik se zaměřením na molekulárně genetické přístupy. V experimentální části práce byly testovány dva kosmetické výrobky s deklarovanou přítomností probiotických mikroorganismů. Pro extrakci DNA z výrobků byly použity dvě metody: fenolová extrakce a metoda pomocí komerčního kitu. Dále byla provedena amplifikace specifické oblasti genu 16S rRNA pomocí PCR. Produkty PCR byly podrobeny elektroforéze na agarósovém gelu a byly vizualizovány pomocí ultrafialového světla. Všechny kosmetické produkty prokázaly přítomnost domény Bacteria a rodu Lactobacillus. Druhově specifická PCR navíc potvrdila přítomnost deklarovaných probiotických druhů Lactobacillus pentosus a Lactobacillus bulgaricus ve výrobcích.
Studium vlivu kosmetických přípravků na mikrobiom lidské kůže pomocí molekulárních technik
Alexová, Adéla ; Kovalčík, Adriána (oponent) ; Němcová, Andrea (vedoucí práce)
Teoretická část práce se zabývá základním popisem fyziologie kůže, lidského mikrobiomu a stručného přehledu míst, kde se jednotlivé mikroorganismy vyskytují. Dále je uveden přehled použitých analytických a mikrobiologických metod, použitých v diplomové práci. Praktická část se v úvodu zabývá stanovením antimikrobiálních účinků vybraných kosmetických výrobků pomocí mikrobiálních testů. Byl stanoven inhibiční a antimikrobiální účinek vybraných kosmetických výrobků na v diplomové práci zkoumané mikroorganismy pomocí spektrofotometrického stanovení přístrojem ELISA reader. Dále je praktická část diplomové práce zaměřena na izolaci mikrobiální DNA v kvalitě vhodné pro amplifikaci v PCR. Byla provedena optimalizace způsobů izolace mikrobiální DNA nacházející se na kůži testovaných dobrovolnic. Pomocí metody PCR byla sledována přítomnost vybraných mikroorganismů nacházejících se na kůži před a po použití kosmetických výrobků. Produkty PCR byly následně detekovány za použití gelové elektroforézy. Ze získaných dat je patrné, že po používání kosmetických přípravků došlo k výrazné změně množství sledovaných mikroorganismů.
Influencer marketing v oblasti kosmetických výrobků
Procházková, Karla
Bakalářská práce se zabývá influencer marketingem v oblasti kosmetických výrobků a jeho vlivem na spotřebitele. Literární část práce seznamuje čtenáře s influencer marketingem a jeho využitím. V praktická část reprezentuje dotazníkové šetření, které zkoumá, zda jsou zákazníci ovlivněni tímto druhem marketingu.
Endokrinní disruptory ve spotřebitelském zboží
Pařízková, Alžběta ; Šuta, Miroslav (vedoucí práce) ; Cajthaml, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výskytem vybrané skupiny organických látek s podezřením na endokrinně disruptivní aktivitu, používaných jako UV filtry v běžných kosmetických výrobcích. Byl vytvořen rozsáhlý soubor kosmetických výrobků prodávaných v drogeriích, lékárnách a parfumeriích. Ty byly dále členěny na výrobky určené pro dospělé, pro děti a na výrobky deklarované jako bioprodukty. Celkově tento soubor čítal 156 odlišných položek a byl nashromážděn ve 40 drogeriích, 20 lékárnách a 10 parfumeriích. Místa pro sběr dat se nalézala jak ve velkých městech, tak na jejich okrajích, v nákupních centrech, na menších i malých městech a to na více místech ČR. Z hlediska sortimentu se jednalo o opalovací krémy, oleje a emulze, o krémy a emulze pro péči o tělo, o balzámy a balzámy na rty a dále o vlasovou kosmetiku. U těchto produktů byl sledován výskyt sedmi organických sloučenin z databáze SIN List, které se do produtku přidávají jako složky obsažené UV bariéry. Ty mohou být potenciálně značně rizikové pro svou endokrinně disruptivní aktivitu. Jsou to tyto sloučeniny: ethylhexyl methoxycinnamat; benzofenon-1, benzofenon- 2, benzofenon-3; 4,4-dihydroxybenzofenon; 4-methylbenzyliden kamfor; 3-benzyliden kamfor. Pro tuto skupinu sloučenin byl zpracován přehled jejich alternativních označení (empirické, obchodní...
Identifikace mikroorganismů v kosmetických výrobcích s obsahem probiotik
Langová, Denisa ; Španová, Alena (oponent) ; Trachtová, Štěpánka (vedoucí práce)
Probiotické výrobky jsou nedílnou součástí současného trhu. Mezi výrobky obsahující přidané probiotické kultury se řadí také kosmetické výrobky. První část práce se zabývá testy na schopnost přežití bakterií v prostředí prezervačních látek, které jsou v kosmetických výrobcích obsaženy. Pro tyto testy byly použity sbírkové kmeny bakterií rodu Lactobacillus. Další část práce se zabývá izolací bakteriální DNA z probiotických kosmetických výrobků Ryor, Yoghurt of Bulgaria, FeminaMed a Lactovit Activit, a to v kvalitě vhodné pro amplifikaci v PCR. DNA byla izolována metodou fenolové extrakce a magnetickými nosiči. Přítomnost bakterií byla prokázána rodově a druhově specifickými PCR Lactobacillus. Byla provedena optimalizace druhově specifické PCR pro identifikaci Lactobacillus pentosus. Druhová identifikace byla v souladu s údaji deklarovanými výrobci.
Oganizace výroby a kvality v podniku
KISSOVÁ, Beáta
Cílem diplomové práce s názvem "Organizace výroby a kvality v podniku" bylo posoudit, jak podnikové řízení a organizace napomáhají dodržovat kvalitu výroby. Byl představen proces výroby dvou vybraných produktů, postup výrobního toku a zázemí výroby ve vybraném podniku. Dále bylo popsáno řízení kvality u vybraných výrobků včetně náležitostí a norem, které jsou nezbytné při výrobě kosmetických produktů. Na základě zjištěných nedostatků byla navržena opatření ke zlepšení systému řízení kvality.
Věrnostní systém Beauty Institutu Lancome
Nováková, Šárka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Marádová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit věrnostní systém Lancôme Beauty Institutu a zjistit pomocí dotazníkového šetření spokojenost zákaznic s nabízenými výhodami a popřípadě navrhnout možnosti vylepšení systému. V teoretické části jsem se zaměřila na obecnou definici spokojenosti zákazníka a péči o něj. Důležitým bodem je získávání, vytváření a udržování zákazníků, které vede až k vytváření věrnosti. Pro pochopení věrnostního systému, který využívá Lancôme Beauty Institute, je potřeba se seznámit také s obecnými principy marketingu, které jsou základem pro fungování veškerých pravidel pro vytváření, udržování a motivování současných i potenciálních zákazníků. V praktické části popisuji fungování věrnostního systému Lancôme Beauty Institutu, jaké byly etapy jeho vývoje, kdy k nim došlo a jaké byly důsledky změn ve věrnostním systému. Pro zjištění spokojenosti zákaznic s věrnostním systémem a jeho hlavních nedostatků jsem ve své diplomové práci využila dotazníkového šetření -- data jsem sebrala, třídila a provedla jejich analýzu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.