Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh na vytvoření optimální firemní struktury
Srnská, Martina ; Chaloupková, Kateřina (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití optimalizace firemní struktury ke zvýšení výkonnosti organizace a dosažení firemních cílů. Práce analyzuje pracovní pozice v obchodní společnosti z hlediska charakteristiky produktu, činnosti, podmínek činnosti a předpokladů činnosti. Práce zahrnuje analýzu dovedností a kompetencí jednotlivých pracovníků. V návrhové části jsou formulovány popisy nových pracovních míst a jejich začlenění do firemní struktury, návrhy na rekvalifikaci, školení a ukončení pracovního poměru s pracovníky firmy. V ekonomickém vyhodnocení práce jsou přehledně shrnuty kalkulace nákladů a přínosů.
Řešení matematických úloh žáka s Aspergerovým syndromem
Bonaventurová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá žákem s Aspergerovým syndromem (dále jen "AS") a jeho postupy při zpracování matematických úloh. V teoretické části jsou představena východiska této diagnózy, s důrazem na popis kognitivních specifik a deficitů. Ve výzkumné části je věnována pozornost žákovi s AS, který je integrován do běžné školy. Jedná se o případovou studii - jeden z možných designů kvalitativního výzkumu. Cílem práce je hlubší porozumění kognitivním mechanismům u AS na základě případové studie, respektive popis dopadu deficitů a specifik v oblasti kognice na řešení matematických úloh. Tento přístup lze považovat za poměrně nový, jelikož pozornost je často věnována spíše vnějším projevům, tedy chování osob s AS, namísto zkoumání vnitřních příčin problematiky. Výsledky výzkumu tak mohou pomoci k pochopení odlišného autistického vnímání a zpracovávání informací. Toto pochopení je důležité, jelikož stále přibývá počet integrovaných žáků s diagnózou AS do běžných škol, a je proto žádoucí porozumět této problematice ve vztahu ke škole a školní úspěšnosti. Klíčová slova Aspergerův syndrom, matematika, kognitivní deficity, kognitivní styl
Studijní styly studentů středních škol
Chocholoušová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na studijní styly studentů středních škol, konkrétně na studenty středních odborných škol a středních odborných učilišť. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů jako je učení, učící se jedinec a smysluplné učení. Dále analyzuje pojem studijní styl a jemu příbuzné pojmy, jako je například kognitivní styl. Závěr teoretické části se věnuje diagnostice a ovlivňování učebních stylů, na což navazuje praktická část. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem studijního stylu na středních školách se zaměřením na zjištění převažujícího studijního stylu, porovnání jednotlivých typů škol z hlediska studijního stylu a navržení případné práce s negativním studijním stylem, konkrétně doporučení k nápravě tohoto stylu směrem ke smysluplnému učení.
Působení kognitivních stylů na rozhodování jedince
Poláková, Lucia ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prozkoumat vliv kognitivních stylů na rozhodování. Z hlediska struktury se práce dělí na dvě části. V úvodní teoretické části se zaměřujeme na rozhodování, předkládáme jeho definici a teorie, dále pojednáváme o struktuře a faktorech, které rozhodování ovlivňují, jakožto i na rozhodovací pravidla a poruchy rozhodování. Zároveň se v teoretické části zaměřujeme na kognitivní styly. Ty definujeme a čtenáři předkládáme možnosti jejich klasifikace, přičemž se blíže zaměřujeme na několik vybraných. Dále pak pojednáváme o vztahu kognitivních stylů a rozhodování. V závěru teoretické části se zaměřujeme na období adolescence, popisujeme specifika kognitivního a emočního vývoje, jakožto i rozhodování adolescentů. V empirické části práce bylo cílem zjistit, zda a v jaké míře se objevují chyby v rozhodování mezi staršími adolescenty a jak je ovlivňují intervenující proměnné - kognitivní styl, pohlaví a navštěvovaná střední škola Výzkumný soubor tvořilo 184 maturantů ze třech středních škol ve městě Senica. K exploraci kognitivních stylů bylo využito testu TE-NA-ZO, zároveň jsme ve dvou experimentálních situacích zkoumaly postupně efekt zarámování a efekt ukotvení a přizpůsobení. Potvrdily jsme přítomnost obou chyb v rozhodování u našeho výzkumného vzorku celkově i u dílčích skupin...
Návrh na vytvoření optimální firemní struktury
Srnská, Martina ; Chaloupková, Kateřina (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití optimalizace firemní struktury ke zvýšení výkonnosti organizace a dosažení firemních cílů. Práce analyzuje pracovní pozice v obchodní společnosti z hlediska charakteristiky produktu, činnosti, podmínek činnosti a předpokladů činnosti. Práce zahrnuje analýzu dovedností a kompetencí jednotlivých pracovníků. V návrhové části jsou formulovány popisy nových pracovních míst a jejich začlenění do firemní struktury, návrhy na rekvalifikaci, školení a ukončení pracovního poměru s pracovníky firmy. V ekonomickém vyhodnocení práce jsou přehledně shrnuty kalkulace nákladů a přínosů.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.
Kognitivní predispozice dané mírou maskulinity a femininity mozku
PIXA, David
Diplomová práce se zabývá problematikou kognitivních predispozic v závislosti na pohlaví a individuální míře maskulinity / femininity. Studie vychází z hypotézy, že ženy a muži [analogicky femininí a maskulinní jedinci], zpracovávají informace různým způsobem a užívají odlišných kognitivních strategií {--} jinak myslí, vnímají, řeší úkoly a rozhodují se.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.