Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
The goal of this paper is to analyze new practices utilized for the planning of marketing campaigns. It is focused on the usage of internet and related social networks, which have significant growth of number of users in recent years. Moreover, compared to television campaigns for example, their costs are substantially lower. How do the internet campaigns stand with and are they genuinely successful? This is one of the fundamental questions, which is going to be discussed in the thesis. Furthermore, there will be analysis of distinguished and original campaigns which contributed to the development of new media utilization.
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The focus of the master thesis is to propose the most appropriate business strategy of Jolla’s entry to the Czech smart device market. Defining the theory of internationalization and related international business strategy establishes an important basis for analysis of Jolla’s entry process. In the end the focus will be shifted towards the proposal of the suitable business strategy for entering and operating on the market.
Analysis of the Selected Company by the Selective Methods
Ondrušková, Lucia ; Tomášková, Lucia (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
This dissertation is focused on critical analysis of current situation of home appliances’ company Gorenje Slovakia on the Slovak market. Examination of external environment uncovers possible opportunities and also threats that might occur within business environment. On the other hand, analysis of internal environment contributes to determine firm’s strengths, weaknesses and furthermore its financial health. The deductive results are summed in SWOT analysis. Lastly, recommendations and proposals for further outline of company’s development are advised.
Critical Analysis and Comparison of Possible Entry of Company AMICUS SK Into the Foreign EU and non EU Market
Balát, Dominik ; Štefko, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diploma thesis deals with analyses possible options of entry of Slovak company into the foreign market. The aim of this thesis is comparison the most effective options of company expansion to the member state of EU with the non EU state and finding one of the most suitable alternative. Findings from literature attached in theoretical part of this diploma thesis represent essential base for selection of appropriate methods and analyses to design an analytical part. Final part of thesis is dedicated to specific suggestions and proposals of feasible solutions, which lead to the achievement of defined objectives.
Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.
Analysis of the Selected Company by the Selective Methods
Ondrušková, Lucia ; Tomášková, Lucia (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
This dissertation is focused on critical analysis of current situation of home appliances’ company Gorenje Slovakia on the Slovak market. Examination of external environment uncovers possible opportunities and also threats that might occur within business environment. On the other hand, analysis of internal environment contributes to determine firm’s strengths, weaknesses and furthermore its financial health. The deductive results are summed in SWOT analysis. Lastly, recommendations and proposals for further outline of company’s development are advised.
Critical Analysis and Comparison of Possible Entry of Company AMICUS SK Into the Foreign EU and non EU Market
Balát, Dominik ; Štefko, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diploma thesis deals with analyses possible options of entry of Slovak company into the foreign market. The aim of this thesis is comparison the most effective options of company expansion to the member state of EU with the non EU state and finding one of the most suitable alternative. Findings from literature attached in theoretical part of this diploma thesis represent essential base for selection of appropriate methods and analyses to design an analytical part. Final part of thesis is dedicated to specific suggestions and proposals of feasible solutions, which lead to the achievement of defined objectives.
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The focus of the master thesis is to propose the most appropriate business strategy of Jolla’s entry to the Czech smart device market. Defining the theory of internationalization and related international business strategy establishes an important basis for analysis of Jolla’s entry process. In the end the focus will be shifted towards the proposal of the suitable business strategy for entering and operating on the market.
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
The goal of this paper is to analyze new practices utilized for the planning of marketing campaigns. It is focused on the usage of internet and related social networks, which have significant growth of number of users in recent years. Moreover, compared to television campaigns for example, their costs are substantially lower. How do the internet campaigns stand with and are they genuinely successful? This is one of the fundamental questions, which is going to be discussed in the thesis. Furthermore, there will be analysis of distinguished and original campaigns which contributed to the development of new media utilization.
Strategický záměr provozovatele služeb cestovního ruchu
Chytil, Martin ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a analýzou regionálního cestovního ruchu a analýzou makroprostředí potenciálního penzionu s restaurací. Účelem je poskytnout dostatečnou informační základnu pro strategická rozhodnutí a doporučení strategického záměru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.