Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trojka
Štefanigová, Denisa ; Novotný, Michal (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Akt malování jako akt milování Bakalářskou prací je série maleb na plátně, která usiluje o zpřítomnění erotických představ, jež si každý z nás den ode dne vytváří na základě vlastní imaginace. Jsou neuskutečněné, čili vysněné a nejsou ukotveny v realitě, tudíž novou realitu tvoří, fungují v prostoru našich hlav. Takto pro mě funguje i malba. Jako prostor, ve kterém se může dít něco, co reálně neexistuje.
METAFYZICKÁ VYPRÁVĚNÍ
Dvořák, Vojtěch ; Písařík, Petr (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce s názvem „Metafyzická vyprávění“ se vztahuje k osobnímu vnímání a prožívání vnějšího světa i sebe samého, stejně jako k vnímání malby a obrazu. Pojem metafyzika si vypůjčuje z filozofie právě pro jeho tematizování lidského bytí. Vyprávění prezentuje proud vyjádření určený ke sdílení, komunikaci, zábavě i dozvídání. Bakalářská práce se skládá ze série olejomaleb na plátně. Jedná se o abstraktní malby, na nichž zkoumám tvar, barvu a motiv obrazu. Imaginativní výjevy zbavené figur a perspektivy. Cílem je otevřít co možná největší prostor neomezenému vyjádření.
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Kamikakushi
Pejchová, Natálie ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
FICTION CENCRETE
Tajovský, Jakub ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve své praktické diplomové práci realizuji soubor obrazů a malířských objektů, které by měly analogovým zbůsobem imitovat principy augmentované a virtuální reality. Z technického hlediska mě zajímá otázka obousměrné remediace nových médií a malby a jak jejich vývoj podporuje iluzi a imaginaci. Z ontologického hlediska sleduji mystickou povahu obrazu. Závěrečná výstava je metaforou hybrydního obrazu komponvanou na základě technologických a teoretických zkušeností v malbě. Výsledkem je malá syntetická realita.
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
Imaginární krajiny
Hudcová, Veronika ; Bárta, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Obrazy vznikaly spojením atmosféry a vizuálních fragmentů mých snů a představ (imaginací), kdy jsem se zároveň snažila vyjádřit i pocit, který vizi provázel. Ne vždy však zdrojem inspirace byl vizuální zážitek. V několika případech jsem si byla schopna uchovat pouhý pocit atmosféry, se kterým jsem dále pracovala. Tvoření nových imaginárních světů, krajin, mě přirozeně dovedlo ke sci fi tématice. Kdy jsem se nechala inspirovat myšlenkou invazí a okupací, nebo zrodem nových civilizací. V obrazech se začaly objevovat vesmírné imaginární stroje nebo organismy okupující onu krajinu. Obrazy nejsou pouhým záznamem mé imaginace, pocitů nebo vizuálního zážitku snů. Pracovala jsem s reakcí diváka, s jeho vlastní představivostí. Tuto jeho imaginaci jsem podpořila imaginativní vizualitou pláten. Obrazy mají za úkol, ne přepsat a zprostředkovat pouhý můj zážitek, ale vyvolat vlastní imaginaci v divákovi. V průběhu práce jsem se začala cítit limitovaná tradičním pravoúhlým formátem obrazů. Převzala jsem tedy obrysové tvary skic oněch scifi stroječků, organismů, a formát jim přizpůsobila.
the Screeners
Pětiletá, Petra ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Valachová, Daniela (oponent) ; Malečková, Dita (oponent)
Anotace: Dizertační práce nabízí fenomenologický pohled na současný hybridní svět, tvořený interakcemi a prolínáním dvou vzájemně neoddělitelně spjatých sfér: fyzické (původní hmotný svět) a digitální (virtuální svět). Moje práce ukazuje, jak o světě můžeme uvažovat, když od sebe jeho fyzickou a digitální sféru oddělíme. Do výzkumu jsem zapojila žáky osmiletého gymnázia ve věku 12-16 let, kteří jsou označováni jako generace Z nebo jako "digital natives". Zajímalo mne, jak oba tyto světy studenti popíšou a jak se k nim a k jejich prolínání vztáhnou. Fenomén digitálního světa jsem nejprve zkoumala v rámci vlastního uměleckého výzkumu a hle dala témata a aspekty, na které bych mohla upozornit. V rámci předvýzkumu jsme vytvořili vý tvarné myšlenkové mapy a po té je podrobila kvalitativní analýze, mapy mne však za hlubším po znáním do digitálně-virtuálního světa nedovedly předpokládaným způsobem. Vyjevila se však podoba instrumentálního vztahu studentů-uživatelů k digitálnímu světu prostřednictvím fyzické ho prostoru a jejich vlastních fyzických těl. Zajímalo mě také, jak studenti používají internet a so ciální sítě, takže jsem se chtěla dozvědět něco, co se ve třídě jako učitel obvykle nedozvídám. V hlavní části výzkumné sondy jsme se žáky zkoumali digitální prostor a jeho protějšek - fyzický svět...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.