Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analyzátor kvality VoIP hovorů
Krajíček, Michal ; Žádník, Martin (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou IP telefonie a jejím měřením s využitím technologie netflow. Popisuje jednotlivé faktory ovlivňující kvalitu od vzorkování a kvantizace, přes znehodnocení způsobené kodeky, až po ztrátu kvality způsobenou přenosem po síti. Další část se zaměřuje na modely umožňující posuzovat kvalitu IP telefonie, důraz je kladen na E-model a z něj vycházející hodnocení kvality v podobě R-faktoru. Stručně seznamuje s technologií netflow a možnostmi měření kvality, které poskytuje. Praktická část popisuje princip měření kvality netflow sondou nProbe spolu s návrhem a implementací aplikace, které kvalitu měří. Bylo provedeno porovnání s komerčním analyzátorem kvality a výsledky jsou v práci diskutovány.
Domácí telefonní ústředna pro VoIP
Bílek, Tomáš ; Ščuglík, František (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá praktickým využitím VoIP technologie v kombinaci s opensource softwarovou pobočkovou ústřednou Asterisk v domácnosti. Podstatnou částí práce je popis funkce jednotlivých částí veřejné komutované telefonní sítě a sítě VoIP. Jsou popsány principy digitalizace hlasu,nejpoužívanější kodeky a některé protokoly hlasových bran. Zakončení tvoří návrh využití technologie VoIP v domácnosti a jeho následná realizace a ověření v praxi. 
Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii
Hýbner, Lukáš ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační server pro uživatele. Dále server bude zajišťovat převod čísel na adresu SIP s využitím ENUM. V praktické části ověříme funkčnost, toho systému.
Přenos hlasu nespolehlivou sítí
Rozman, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Obsahem této práce je analýza internetové telefonie. Je zaměřena především na analýzu hovorů VoIP po metalické a bezdrátové síti využívající virtuální telefonní ústředny s hardwarovými a softwarovými telefony a také alternativní programy k přenosu hlasu jako jsou Skype a Windows Messenger. Zabývá se také simulací parametrů ovlivňující přenos hlasu, jako jsou jitter, zpoždění a ztrátovost. K simulaci byl použit systém WANem. Nakonec se zaměřuje na problematiku zajištění bezvadné hlasové komunikace po internetu a to zejména na zajištění kvality služeb.
Analýza audio kodeků užívaných při IP telefonii
Hlavica, Michal ; Szőcs, Juraj (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Problematika této diplomové práce je zaměřena na analýzu audio kodeků využívaných při IP telefonii. Pozornost teoretické části je věnována především rozboru audio kodeků podle doporučení ITU-T, dále také signalizačním protokolům zde využívaných. Pro praktickou část analýzy je zvolen směrovač Cisco 2821 a IP telefony Cisco 7975G. Konfigurace je prováděna přes operační systém Cisco IOS. Signalizační protokol je vybrán SCCP. K samotné analýze jsou zvoleny 2 analyzátory – LE-580FX a Fluke NetTool. Tyto jsou využity v kombinaci s programem Wireshark. Parametry, které jsou analyzovány, jsou zpoždění, ztrátovost, šířka pásma, jitter a věrnost reprodukce zvuku. Naměřené hodnoty jsou uvedeny v grafech a tabulkách a podrobeny diskuzi. Výstupem práce je dále laboratorní úloha zabývající se analýzou audio kodeků.
Realizace aplikace typu Automatic Attendant pomocí ústředny Asterisk
Benýšek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
V současné době je IP telefonie na velkém vzestupu. Vedle profesionálních řešení určených pro velké společnosti se prosazuje také do malých organizací a domácností. Nabízené ústředny většinou obsahují pouze základní funkce a pokud chce zákazník využít pokročilých možností, musí sáhnout k nákladnému řešení. Tento stav se ale začíná pomalu měnit. Na trh přicházejí open source řešení, jejichž tvůrci proklamují, že jejich projekt dokáže nahradit i plně profesionální produkty. Jedním z nich je i pobočková ústředna Asterisk. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku IP telefonie, pojednává o základních principech a protokolech využívaných touto službou. Dále pojednává o softwarové ústředně Asterisk a jejích možnostech pro zabezpečení funkcí požadovaných provozem v call centrech, zejména ověřením možností vytvoření a správy volacích front. Po úvodním teoretickém rozboru se práce zabývá instalací a konfigurací ústředny. To se týká zejména instalace potřebného operačního systému, doplňujících balíčků obsahujících nutné knihovny a moduly pro její správnou funkci ústředny. Další část se věnuje konfiguraci Asterisku, zejména pak vytvořením a nastavením uživatelských účtů protokolu SIP a vytvoření číslovacího plánu. Následuje ověření možností vytvoření a spravování volacích front a to zejména s přihlédnutím k nastavení jednotlivých parametrů, připojováním operátorů a zařazením do číslovacího plánu. Poslední kapitola bakalářské práce prezentuje dosažené praktické výsledky.
Analýza možností implementace VoIP v rozlehlé síti Třineckých železáren a.s.
Pieniažek, Ireneusz ; Skořepa, Michal (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci technologie VoIP ve vzdálených pobočkách velké firmy. Je zde využito stávajících WAN linek, které byly dosud určeny pouze pro přenos dat. Nasazení IP telefonie rozšiřuje využití těchto linek a zároveň snižuje náklady na provoz telefonních služeb. Jsou zde popsány modely pro návrh, a také samotný návrh řešení IP telefonie pro konkrétní firmu.
Spojovací systémy založené na IP telefonii
Zimek, Josef ; Kapoun, Vladimír (oponent) ; Herman, Ivo (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabýval návrhem a realizací komunikační sítě, která umožňuje dvěma nezávislým sítím využívat hlasové služby skrze šifrovaný kanál. Řešení je postaveno na routerech, které jsou tvořeny staršími PC s operačním systémem FreeBSD. Mezi routery je vytvořen statický šifrovaný tunel s využitím protokolu IPSec. Hlasové služby zajišťuje paketově orientovaná pobočková ústředna Asterisk s podporou signalizačního protokolu SIP. Toto řešení může sloužit např. pro připojení vzdálené pobočky k centrále firmy, které tak může využívat sdílené prostředky. K centrále se rovněž mohou připojit zaměstnanci z domova nebo na cestách. V tom případě se k autentizaci využívá SSL certifikátů. Tento způsob připojení je v dnešní době velmi žádánn.
Ekonomické a technické aspekty využití IP telefonie v segmentu malých a středních podniků
Holásek, Lukáš ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce je zaměřena na seznámení s technologií VoIP v prostředí malého a středně velkého podniku z technicko-ekonomického pohledu. Práce seznamuje čtenáře s technologií VoIP z hlediska funkcionalit, ale také s ekonomickými stránkami IP telefonie. Cílem práce je zjistit, zdali může přechod na VoIP technologii snížit firemní náklady na telekomunikační služby a zároveň mít pozitivní dopad na rozvoj firemní komunikace. Čtenáři je ukázáno, jaké výhody, ale i jaká omezení a úskalí jsou spjaty s přechodem na VoIP technologii. Začátek práce je věnován základnímu popisu klasické telefonní technologie, kterou je dobré znát při rozhodování o migraci na VoIP. Praktická část rozebírá konkrétní nasazení IP telefonie do jedné z českých firem.
Bezpečnost firemních telefonních sítí využívajících VoIP
Šolc, Jiří ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na bezpečnost firemních telefonních sítí postavených na architektuře Voice over IP (VoIP). Představuje rozdíly mezi klasickou telefonií a IP telefonií se speciálním zaměřením na technologickou bezpečnost použití VoIP. Klade si za cíl identifikovat rizika nasazení technologie VoIP v podnikovém prostředí a analyzovat možnosti, jak s nimi nakládat. První dvě kapitoly se věnují stručnému vývoji telefonních sítí s vymezením podnikových telefonních sítí oproti sítím veřejným. Dále se zabývají jednotlivými technologiemi, digitalizací hlasu a zpracováním signálu a představují základní protokoly a metody používané pro přenos hovorů v sítích IP. Třetí kapitola se soustředí na infrastrukturu telefonních sítí se zaměřením na architekturu IP telefonie a procesy navázání hovorů v těchto sítích. Popisuje toky dat, aby bylo možné později analyzovat rizika, která tato technologie přináší. Pátá kapitola rozebírá problematiku podnikové bezpečnosti. Věnuje se dnešním standardům v procesním řízení a strategické správě podniku, na něž navazuje systém řízení informační bezpečnosti v podnikovém prostředí (ISMS) se zaměřením na VoIP. V šesté kapitole jsou klasifikovány technologické hrozby, které s sebou přináší použití VoIP a jsou ukázány konkrétní možnosti, jak hrozby zmírnit, nebo jim zabránit. Na celou tuto teoretickou část navazuje praktická analýza rizik a hrozeb plynoucích z použití technologie IP telefonie v podnikovém prostředí u malé komerční firmy a u firmy středního rozsahu, která je reprezentována Vysokou školou ekonomickou. Touto částí práce završuje rozebíranou problematiku na praktických příkladech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.