Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha hry v Peircově sémiotice
Borč, Marek ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Gvoždiak, Vít (oponent)
Tato práce se zaměřuje na základní vymezení otázky hry v rámci sémiotiky Ch. S. Peirce. Jejím záměrem je prostřednictvím vybraných Peircových textů a relevantní sekundární literatury vyložit a explikovat úlohu fenoménu hry v rámci Peircovy filozofie, přičemž základním opěrným bodem je pro nás Peircovo pozdní ztotožnění hry s inferenční formou abdukce. Jako taková je hra spojena s Peircovými teoriemi znaku a inference a taktéž s koncepty synechismu, evoluční kosmologie a pragmatismu. Tento poznatek ustanovuje Peircovu teorii inference v rámci kritické logiky jako jedno z klíčových témat práce. V závislosti na tomto poznatku podáváme základní výklad Peircovy faneroskopie a spekulativní gramatiky, který nám v závislosti na Peircově rozdělení věd připravuje půdu pro analýzu hry jako inferenčního procesu a také jako signifikantní funkce. V rámci kritické logiky se věnujeme zejména abdukci, a to především otázce validity abdukce jako formy logického usuzování a taktéž Peircově přechodu od chápání různých forem inference jako samostatných procesů ke spojitému a navzájem závislému celku vědecké metody. Peircovu stručnou koncepci hry rozvíjíme prostřednictvím exkurzu do historicko-deskriptivní analýzy hry Johana Huizingy. Finální kapitola se pak zabývá komparací Peirce a Huizingy a taktéž sémiotickou...
Význam hry ve výchově a vzdělávání
Nekolová, Iveta ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Práce bude složena ze dvou částí. První část bude teoretická, v ní reflektujeme základní pojmy - hra, výchova, vzdělávání, svět a kultura. Teoretická reflexe bude mít charakter historického přehledu, filosofické analýzy a srovnání pojetí hry u různých autorů. Půjde o vymezení historické, filosofické, sociologické a antropologické perspektivy. Druhá část bude orientována prakticky. Zaměříme se na možnost využití hry ve výuce a na hru jako edukační metodu. Součástí bude minivýzkum provedený mezi spolužáky, tedy budoucími učiteli. Formou dotazníku zjistíme, zda hra má nebo může mít uplatnění v edukačním procesu.
Úloha hry v Peircově sémiotice
Borč, Marek ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Gvoždiak, Vít (oponent)
Tato práce se zaměřuje na základní vymezení otázky hry v rámci sémiotiky Ch. S. Peirce. Jejím záměrem je prostřednictvím vybraných Peircových textů a relevantní sekundární literatury vyložit a explikovat úlohu fenoménu hry v rámci Peircovy filozofie, přičemž základním opěrným bodem je pro nás Peircovo pozdní ztotožnění hry s inferenční formou abdukce. Jako taková je hra spojena s Peircovými teoriemi znaku a inference a taktéž s koncepty synechismu, evoluční kosmologie a pragmatismu. Tento poznatek ustanovuje Peircovu teorii inference v rámci kritické logiky jako jedno z klíčových témat práce. V závislosti na tomto poznatku podáváme základní výklad Peircovy faneroskopie a spekulativní gramatiky, který nám v závislosti na Peircově rozdělení věd připravuje půdu pro analýzu hry jako inferenčního procesu a také jako signifikantní funkce. V rámci kritické logiky se věnujeme zejména abdukci, a to především otázce validity abdukce jako formy logického usuzování a taktéž Peircově přechodu od chápání různých forem inference jako samostatných procesů ke spojitému a navzájem závislému celku vědecké metody. Peircovu stručnou koncepci hry rozvíjíme prostřednictvím exkurzu do historicko-deskriptivní analýzy hry Johana Huizingy. Finální kapitola se pak zabývá komparací Peirce a Huizingy a taktéž sémiotickou...
Principy herních teorií v komunikačních procesech
Vaverka, Tomáš ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá herními teoriemi a aplikací jejich poznatků v komunikačních procesech. Hra je koncept, kterým je protkána celá lidská kultura, a její dopady lze najít v mnoha oblastech lidského počínání. Autor se zaměřil na vliv her v mezilidské komunikaci s důrazem na marketingovou komunikaci. V práci porovnává teoretické koncepty vytyčené během dvacátého století, věnuje se i moderním formám her a fenoménu gamifikace. Výstupem práce je aplikace uvedených poznatků ve formě případové studie sociálně-marketingové kampaně společnosti Volkswagen nazvané The Fun Theory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Člověk a hra
ZACHOVAL, David
Práce se zabývá mezioborovým pohledem na fenomén hry a jejím významem v lidském životě. První kapitola se v úvodu věnuje problému obecné definice pojmu hra. Zabývá se také psychologickými teoriemi původu hry. Ve stěžejní části podrobně seznamuje se třemi nejvýznamnějšími autory teorií hry - J. Huizingem, E. Finkem, R. Cailloisem a jejich dílem. Ve druhé části sleduje vývoj hry v různých obdobích lidských dějin až po současnost. V poslední kapitole je v úvodu krátká zmínka o hře zvířat a je zde popsán význam a smysl hry v jednotlivých fázích života jedince.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.