Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Robotický nákupní košík
Krzeminský, Juraj ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementaci řídicí jednotky pro robotický nákupní košík. Ten má za úkol sledovat vybranou osobu po nákupním středisku a plnit roli nosiče tašek. V textu jsou popsány základní principy detekce a sledování lidské postavy v obraze a také způsob snímaní obrazu RGB-D kamerou Kinect. Zbytek textu se věnuje detailnímu popisu hotové aplikace a implementaci v ní použitých vybraných metod a algoritmů.
Aplikace pro demonstraci metody Histogram of Oriented Gradients pro detekci objektů
Mrázek, Zdeněk ; Dvořák, Pavel (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnutí teorie, ze které vychází metoda Histogram of oriented gradients a následné zpracování vlastního algoritmu pro demonstraci výpočtu a vizualizace vektorů příznakového deskriptoru HOG, natrénování algoritmu SVM a následná detekce objektu. Jako prostředí pro práci bylo zvoleno MS Visual Studio 2012 s použitím objektově orientovaného jazyka C++ a s použitím knihovny OpenCV.
Detekce krajiny v obrazech
Dufka, Zbyněk ; Křupka, Aleš (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnutí teorie, ze které vychází metody pro detekci objektů v rozsáhlé databázi obrazů a dále zpracování vlastního algoritmu pro detekci krajiny. Teoretická část popisuje zpracované metody Viola-Jones a HOG, které se dají uplatnit na lidské tváře a anomálie na rentgenových snímcích. Následná analýza identifikace objektů v obraze popisuje metody, které je možné využít při návrhu algoritmu pro vyhodnocení obrazu z hlediska přírodních prvků. Součástí praktické práce je kromě otestování již hotových algoritmů také rozbor metody stavěné přímo na míru detekci krajiny. Zpracovaný algoritmus je implementován do prostředí RapidMiner.
Vyhledávání opakovaných záběrů
Kletzander, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje metody vyhledávání podle obsahu. Vybranou metodu dále aplikuje na vyhledávání podobných obrázků a snímků ve videu. Práce dále kvalifikuje metody používané na zrychlení tohoto typu vyhledávání. Metody dále vyhodnocuje, diskutuje výsledky a zároveň navrhuje jejich používaná vylepšení.
Sledování pohybu osob ve video sekvenci
Johanová, Daniela ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí postavy ve videu pomocí Kinectu. Detektor lidských postav je založený na metodě ComboHod, která využívá barevné i hloubkové informace z obrazu. Cílem práce bylo vytvořit detektor postav, jehož funkci ukáži na statistické aplikaci. Aplikace shromažďuje statistické informace o lidech, kteří prošli kolem výlohy obchodu. Závěrem práce jsou popsány experimenty s detektorem v různých prostředích a podmínkách.
Detekce a rozpoznání dopravních značek v obraze
Spáčil, Pavel ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na téma rozpoznávání dopravních značek v obraze. Popisuje stručně některé používané metody a zaměřuje se hlavně na zvolený postup klasifikace. Ten je zevrubně popsán včetně rozšíření a metody pro vytváření modelů nutných při klasifikaci. V práci je popsána implementace knihovny a demonstračního programu včetně důležitých poznatků zjištěných během vývoje. V závěru práce jsou uvedeny výsledky několika experimentů a možné rozšíření.
Učení a detekce objektů různých tříd v obraze
Chrápek, David ; Hradiš, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na učení a detekci objektů v obraze a v sekvenci po sobě jdoucích obrazů. Konkrétněji na učení a rozpoznávání lidí nebo jejich částí v případě, že jsou částečně zastíněni, s ohledem na možné využití detektoru na robotických platformách. Práce se zaměřuje na využití obrazových příznaků nazývaných Histogramy Orientovaných Gradientů (HOG), které jsou schopny docela dobře pracovat s různými pózami lidí v obraze. Člověk je rozdělen na několik částí a tyto části jsou detekovány samostatně. Následně je použit systém hlasování jednotlivých částí, které byly detekovány, který určuje výsledné pozice osob v obraze. Pro potřeby natrénování tohoto detektoru je využito lineárního SVM. Dále je při detekci ze sekvence po sobě jdoucích snímků použit Kalmanův filtr, který se stará o stabilizaci výsledné detekce.
Generování 3D stromů na základě vzorových obrázků
Kubiš, František ; Polok, Lukáš (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností generování 3D stromů za použití různých metod včetně bezkontextových gramatik a L-systémů. Diplomová práce dále obsahuje kapitolu o evolučních a genetických algoritmech, kde je stručně shrnuta jejich funkce. V této práci byl navržen algoritmus, který má na vstupu 2D obrázek a od uživatele dostane přibližný obrys stromu s polohou počátku kmene. Na základě těchto informací pomocí genetického algoritmu vytvoří 3D strom jenž se vizuálně blíží předloze. Kromě způsobů generování stromů se čtenář seznámí se zpracováním vstupního obrazu a návrhem testovací aplikace.
Mapování dopravního značení za pomoci metod zpracování obrazu
Leško, Vladimír ; Drahanský, Martin (oponent) ; Novotný, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozpoznáváním dopravního značení z videozáznamu, získávaným GPS záznamu a vložením dopravních značek s odpovídajícími GPS souřadnicemi do centrální databáze OSM. V jednotlivých kapitolách  sou postupně představené metody detekce a klasifikace obrazu, obeznámení s projektem OSM a jeho zásuvným modulem JOSM, návrh a samotná implementace výsledné aplikace a zásuvného modulu. V poslední kapitole sou představené výsledky testovaní aplikace na deseti videozáznamech. Závěr obsahuje zhodnocení práce s možnými rozšířeními.
Měření výšky postavy v obraze
Olejár, Adam ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo zhrnutie teórie nutnej pre úpravu, detekciu postavy a výpočet výšky detekovanej postavy v obraze. Následne boli tieto informácie aplikované pri implementáciu algoritmu. Prvá polovica práce teoreticky rozoberá skúmanú problematiku. Pojednáva o základných metódach predspracovania obrazu, rovinnej a projektívnej geometrie a ich transformácií. Popisuje skreslenie, ktoré do obrazu vnášajú nedokonalosti optických sústav kamier a možnosti jeho odstránenia. Následne vysvetľuje algoritmus HOG a opisuje samotnú metódu určenia výšky postavy. V Druhej polovici práce je zdokumentovaný vytvorený algoritmus spolu s jeho štatistickým vyhodnotením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.