Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na společnost H&M
Kadlečková, Daniela ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu, jeho výskytem v módním průmyslu a zaměřuje se na příklad jedné z největších světových oděvních společností - H&M. Teoretická část nejprve popisuje koncept korporátní odpovědnosti, který představuje rámec veškerých ekologických iniciativ každé společnosti, rozebírá jeho environmentální oblast a seznamuje s pojmy udržitelnost a green marketing. V následující kapitole se věnuje samotnému pojmu greenwashing, jeho definicím a historii vzniku. Následuje kapitola o samotném módním průmyslu, která přibližuje hnací mechanismy, které zapříčinily prudké zrychlení jeho produkce v uplynulých desetiletích, snaží se popsat jeho vliv na životní prostředí a rozebírá vybrané snahy o udržitelnost, které fast fashion značky často uplatňují v rámci svého environmentálního CSR. Závěrečná kapitola teoretické části se zabývá společností H&M, popisuje její historii a následně rozebírá její zelenou politiku a analyzuje vybrané environmentální aktivity, které mohou být považovány za příklad greenwashingu. Praktická část práce prostřednictvím kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového experimentu zkoumá vnímání značky H&M spotřebiteli konfrontovanými s pozitivními či negativními informacemi o jejích ekologických aktivitách.
Marketing Strategies in Fashion Industry
Čmielová, Zuzana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat klíčové charakteristiky módního průmyslu se zaměřením na hlavní události, které ovlivnily tento segment v posledních dvou až třech desetiletích. Konkrétně se tato práce zacílí na ekonomický vývoj módního sektoru a některé z nejnovějších vlivů jako například fenomén globalizace dodavatelských řetězců a internacionalizace módních značek. Další oblastí zkoumání budou zákazníci v módním sektoru, jejich charakteristika a motivace jejich nákupního chování. Konkrétněji se bude jednat o módní povědomí a vztah k módě, trend sociálního nakupování a vliv módních blogů na zákazníky. Další číst analýzy se bude týkat marketingových strategií v segmentu fast fashion a jejich vlivu na celý módní průmysl. Mezi ty nejdůležitější patří změny v dodavatelských řetězcích, krácení životního cyklu výrobku o jeho dopad na dostupnost a obměňování zboží na prodejnách. Dále se práce pokusí analyzovat vliv internetu a jeho dopad na růst online nákupů a celkovou transformaci médií směrem k digitální komunikaci. Výše uvedené analýzy budou následně aplikovány na dva nejvýznamnější módní řetězce v sektoru fast fashion -- Zaru a H&M. Práce rozebere jednotlivé elementy jejich marketingové strategie prostřednictvím 7p. Blíže se pokusí specifikovat jednotlivé aspekty přístupu k marketingové strategii a následně stanovit odlišnosti a podobnosti obou značek, které jim napomohli k úspěšnému celosvětovému růstu a každoročně narůstajícím ziskům.
Ekonomika a fungování vybraného maloobchodního řetězce
KALUSOVÁ, Monika
Práce pojednává o vývoji španělského maloobchodního řetězce v oblasti textilní a oděvní. Smyslem práce je zjistit vývoj daného podniku v časovém horizontu a porovnat postavení podniku s konkurencí.
Marketingová komunikace módních značek a jejich vliv na vnímání body image spotřebitele
Macková, Monika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Krátký, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací módních oděvních značek se zaměřením na dvě konkrétní světové značky tzv. fast fashion. Hlavním cílem je definovat specifika marketingové propagační strategie módního odvětví, analyzovat rozdíly mezi přístupy dvou zkoumaných oděvních značek H&M a Zara a pomocí kvalitativního a kvantitavního výzkumu zmapovat jejich dopad na vnímání body image spotřebitele. Práce je členěna do několika částí. První kapitola se věnuje marketingové komunikaci módních značek včetně rozboru využití konkrétních komunikačních nástrojů a nových trendů této oblasti. Druhá část se zaměřuje na stěžejní body komunikace společností H&M a Zara a současně analyzuje vztah módního průmyslu a aktuálního tématu body image. Podstatou třetí části je shrnutí metodologie vlastního výzkumu, popis metody sběru dat a také souboru respondentů. Poslední, praktická část vyhodnocuje výsledky primárních dat získaných výzkumem se záměrem definovat vliv komunikačních kampaní módních společností na spotřebitele.
Sociální sítě jako marketingový nástroj (se zaměřením na oděvní průmysl)
Nikolaeva, Anastasia ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o sociálních sítích jako marketingovém nástroji se zaměřením na oděvní průmysl. Po stručném úvodu do teorie marketingu jsou představeny sociální sítě jako prostředek moderní komunikace. V následující praktické části je na příkladu tří mezinárodních oděvních firem demonstrováno využití sociálních sítí ke komerční komunikaci. Závěrem práce je zhodnocení úspěšnosti rozdílných přístupů společností k marketingu v sociálních sítích a pokus o identifikaci možných budoucích trendů.
Komparace strategie vybraných retailingových firem na domácím a zahraničním trhu
Kukrechtová, Alena ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šrůtková, Jana (oponent)
Reakcí na konzumní způsob života spotřebitelů a jejich neustálou poptávku po nových výrobcích je trend fast fashion, který nabízí nejmodernějšího zboží za relativně nízké ceny. Jednotlivé společnosti expandují na globální trhy, a proto je tento trend označován za jeden z hlavních nositelů globalizace v oděvním průmyslu. Tato práce definuje fast fashion jako trend v maloobchodě s hlubším zaměřením na český trh a zabývá se analýzou a komparací marketingových strategií a obchodních aktivit pěti vybraných firem (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved a ZARA). Praktická část potom informuje o tom, jak český spotřebitel jednotlivé marketingové nástroje vnímá a jak ovlivňují jeho nákupní chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.