Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt: průmyslové objekty Českých Budějovic a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni
ŘEHÁČEK, Matěj
Diplomová práce je zaměřena na průmyslové objekty v Českých Budějovicích a jejich možné uplatnění při technické výuce na 2. stupni základní školy. V teoretické části jsou interpretována východiska projektové a badatelské výuky, exkurze a vybraných výukových metod. Následná část se zabývá pojetím Technické výchovy v rámci oborové didaktiky a RVP ZV. Posledním bodem teoretické části jsou vybrané průmyslové objekty v Českých Budějovicích. Jejich uplatnění je dále rozvinuto v praktické části diplomové práce. Praktická část obsahuje celkem 5 příprav, které je možné realizovat s žáky 2. stupně základní školy. Součástí praktické části je i informační přehled pro učitele k jednotlivým přípravám a dále možnosti jejich rozšíření. V příloze práce jsou umístěny pracovní listy.
Keramické materiály ve strojírenství
KYSELÁK, Jan
Tato diplomová práce se zabývá keramickými materiály, především technickou keramikou. Je zaměřena na rozdělení keramiky a keramických materiálů, dále se zabývá zpracováním a výrobou keramiky. Keramické materiály byly dále nastudovány v praxi, a to v několika českých firmách, kde byla provedena osobní exkurze a fotodokumentace. Nedílnou součástí je srovnání technických materiálů nejen z oblasti technické keramiky, ale také srovnání s materiály jako jsou kovy, polymery a kompozity. Dále byla pro výuku zpracována didaktická pomůcka ve formě ukázek jednotlivých keramických komponent, od keramických prášků, výrobků před výpalem, až po jednotlivé finální výrobky. Tyto keramické komponenty byly získány za pomocí dvou českých a jedné nadnárodní firmy.
Vycházky jako prostor pro přírodovědné bádání žáků 1. stupně ZŠ
HUBENÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem přírodovědného učiva. Obsahuje návrhy a realizace čtyř vycházek do přírody. V teoretické části definuji pojem exkurze, vycházka a badatelsky orientované vyučování. Praktická část je založena na přípravě a realizaci čtyř vycházek v blízkosti školy. Cílem této práce je navrhnout a realizovat jednoduché badatelské aktivity v okolí školy. Dalším cílem je ověřit jejich funkčnost a vyhodnotit úspěšnost žáků při řešení. Tato práce chce ukázat nejen žákům, ale i učitelům, jiný, zajímavější přístup ve výuce přírodovědy. Vybudovat u žáků zájem a pozitivní vztah k přírodě a upevnit jejich znalosti z přírodovědy. Pomocí žákovského bádání rozvíjet a získávat nové poznatky. Moje práce je určena pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy se vzdělávacím programem RVP ZV. K vycházkám jsou vypracované pracovní listy k jednotlivým ročním obdobím.
Tvořivé pojetí výuky vzdělávacího celku Příprava pokrmů na 1. stupni ZŠ
ŠIMEČKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem "Tvořivé pojetí přípravy pokrmů na 1. stupni ZŠ". V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována aktivizačním metodám na 1. stupni ZŠ. Druhá oblast popisuje tematický okruh Příprava pokrmů podle Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá teorií tvořivosti v technické výchově na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje šest námětů, které se zaměřují na přípravu pokrmů, exkurze spojené s přípravou pokrmů a základy etikety. Vytvořené náměty jsou určeny pro žáky od první do čtvrté třídy základních škol. Obsahem praktické části jsou detailně popsané přípravy pokrmů, exkurze spojené s potravinářstvím a hodnotící pracovní listy.
Městské muzeum Sedlčany a možnosti jeho uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
PEJŠOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá exkurzemi s historickou tématikou na Sedlčansku a následným využitím ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části práce představuje pojem učení a jeho význam u školních dětí na 1. stupni, popisuje samotný proces učení a následně ho klasifikuje. Zabývá se souvislostmi exkurzí a dané tématiky s Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a následnou implementací do výuky. Dále se zaměřuje na stručnou historii Městského muzea Sedlčany a města Sedlčan a zároveň vysvětluje základy muzejní pedagogiky. V praktické části jsou navrženy náměty na přípravy exkurzí do muzea, z nichž dvě byly autorkou práce již realizovány. K práci je přiložen dotazník, který zjišťuje efektivitu a využitelnost navržených exkurzí a jeho vyhodnocení.
Moderní materiály a technologie a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
KLÍMA, Lukáš
Tato práce se zabývá možnostmi využití moderních materiálů a technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. V první části se zabývá teorií, v druhé praktickou částí. Ta obsahuje několik didaktických námětů a zpracování exkurze do technologické firmy.
Ryby v tématickém celku Člověk a jeho svět.
TRS, Stanislav
Cílem diplomové práce je analyzovat učivo přírodovědy a navrhnout aktivity prohlubující učivo o rybách s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni ZŠ (zejména prvouka a přírodověda). Pro zpracování tématu diplomové práce byly připraveny 2 exkurze na sádky, exkurze na výlov rybníka, zařízení akvária a beseda s rybářem.
Výuka bezobratlých na 2.stupni ZŠ: případová studie
Píchová, Adriana ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak konkrétní učitelé vyučují zoologii bezobratlých na 2. stupni vybraných základních škol. První část práce je věnována ukotvení učiva bezobratlých v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vybraným metodám a formám výuky s motivačním charakterem (zejména venkovní výuka, zážitková pedagogika, badatelsky orientovaná výuka, exkurze a didaktické hry). Podstatná část práce je také věnována průřezovým tématům, konkrétně environmentální výchově ve vztahu k výuce o bezobratlých. Praktická část práce je zaměřena na analýzu výukových strategií a postojů při výuce zoologie bezobratlých u konkrétních učitelů. Prostřednictvím dotazníkového šetření a porovnáním získaných výsledků byly vymezeny problematické body výuky bezobratlých: velké množství zástupců, (nutnost) redukce učiva týkající se anatomie bezobratlých, propojenost škol s environmentálními středisky a využívání živých zástupců ve výuce. Druhá část výzkumu zahrnuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi vyučujícími přírodopisu, kteří se vyjadřovali k výběru metod a forem výuky ve vztahu k prostředí, ve kterém se konkrétní škola nachází (město × vesnice). Ukázalo se, že největším úskalím je nedostatek času a obava či dokonce strach pracovat s živými zástupci. Poslední část práce je věnována...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.