Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Médium papír / Není taška jako taška
PŘÍHODOVÁ, Nikola
Diplomová práce s názvem "Médium papír - Není taška jako taška" sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl zmapovat a popsat historii a výrobu papíru v Asii a v Evropě. Obsahuje rovněž kapitoly, které prohlubují tuto problematiku papíru z pohledu užité a volné tvorby u vybraných umělců, kteří ve své tvorbě používají převážně papírové médium: Eva Kmentová, Adriena Šimotová, Jiří Hynek Kocman, Jan Činčera a americko-korejská umělkyně Sun Young Kang. Praktická část diplomové práce obsahuje realizaci výtvarného konceptuálního díla pod názvem "Není taška jako taška." Dílo je vytvořeno z ručního papíru technikou papier-maché za pomoci odlévané a snímané střešní tašky. Tento koncept provází tvorba velkoformátových kreseb v technice frottage. Celá výtvarná část je dokládána fotodokumentací, která nabízí další možné výtvarné řešení.
Informelní projevy v díle vybraných českých umělkyň
Vašíčková, Tereza ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vymazalová, Marie (oponent)
Bakalářská práce je zpracována jako studie, jež se zaměřuje na tvorbu vybraných umělkyň v stylovém médiu českého informelu. V úvodní kapitole je exponován český informel jednak ve vývojových souvislostech, jednak v kontextu uměleckém, kulturním a kulturně politickém. Jsou stanoveny jeho charakteristiky a připraven rámec pro jádro práce, v němž je informel uveden do souvislosti s výrazným prosazováním žen-umělkyň v daném období. V následující kapitole je formou stručných medailonů představeno sedm vybraných výtvarnic. Srovnávací analýza jejich informelních projevů je shrnuta v závěrečné kapitole v typologii pojetí informelu, jež se v díle zvolených umělkyň projevují, a studie se snaží argumentovaně odpovědět na otázky, proč se informelu věnovaly právě vybrané umělkyně. Klíčová slova informel, umělkyně, umění 20. století, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová
Informelní projevy v díle vybraných českých umělkyň
Vašíčková, Tereza ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Opatrná, Marie (oponent)
Bakalářská práce je zpracována jako studie, jež se zaměřuje na tvorbu vybraných umělkyň v stylovém médiu českého informelu. V úvodní kapitole je exponován český informel jednak ve vývojových souvislostech, jednak v kontextu uměleckém, kulturním a kulturně politickém. Jsou stanoveny jeho charakteristiky a připraven rámec pro jádro práce, v němž je informel uveden do souvislosti s výrazným prosazováním žen-umělkyň v daném období. V následující kapitole je formou stručných medailonů představeno sedm vybraných výtvarnic. Srovnávací analýza jejich informelních projevů je shrnuta v závěrečné kapitole v typologii pojetí informelu, jež se v díle zvolených umělkyň projevují, a studie se snaží argumentovaně odpovědět na otázky, proč se informelu věnovaly právě vybrané umělkyně. Klíčová slova informel, umělkyně, umění 20. století, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová
Dotyky a otisky rukou, otisky lidského těla ve výtvarném umění
ROBAUSCHOVÁ, Anna
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá životem a dílem Evy Kmentové, která vytvářela otisky a odlitky lidského těla. Práce se dále zabývá otiskem těla v širším kontextu a popisuje vybrané grafické techniky a lidská gesta. Praktická část je věnována tvorbě grafik založených na tradičních i experimentálních postupech, které navazují na poznatky uvedené v teoretické části práce.
Eva Kmentová a tělesný otisk v umění šedesátých a sedmdesátých let
Hrušková, Tereza ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Práce se zabývá problematikou tělesného otisku v umění šedesátých a sedmdesátých let. Časové vymezení se opírá především o vybranou tvorbu sochařky Evy Kmentové (1928- 1980), v níž je fenomén tělesného otisku zastoupen. Problematika otisku je v práci uchopena v širším kontextu a vychází z dvou klíčových zahraničních prací, jednak z práce George Didi- Hubermana Le Ressemblance par contacte, jednak z teoreticky obsáhlého katalogu Formless: A User's Guide výstavy L'informe připravené Rosalind Krauss a Yve-Alain Bois. Práce ukazuje možný pohled na otisk jako dialektický fenomén vzniklý na základě setkání beztvarosti - neforemné hmoty a tvaru - otiskovaného objektu. Pro hlubší pochopení východisek tvorby Evy Kmentové je do práce zařazena i kapitola shrnující proměny československého informelu v druhé polovině padesátých a počátku šedesátých let, ukazující k možným východiskům autorčiny tvorby. V rámci pojetí indexikální hodnoty otisku se práce obrací k fotografii a jejímu definování Rolandem Barthesem. Je konstatováno, že jak fotografie, tak fyzický otisk do trojrozměrné hmoty sdílejí Barthesem vymezené hodnoty. Vybrané práce Evy Kmentové z konce šedesátých let a počátku let sedmdesátých jsou podrobeny hlubší analýze z pohledu otisku. Práce se naopak nevěnuje autorčině biografii ani se nesnaží její...
Sochy Evy Kmentové v letech 1958 - 1968
Němcová, Alice ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá sochařskou tvorbou Evy Kmentové v letech 1958 až 1968. Zohledňuje její studium v ateliéru Josefa Wagnera na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, spolupráci s Olbramem Zoubkem a její zapojení v umělecké skupině Trasa. Zaměřuje se na vývoj její tvorby v tomto období, především na problém lidské figury. V závěru práce je zmíněno její působení v Galerii Václava Špály a její vztah s předním českým teoretikem umění Jindřichem Chalupeckým.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.