Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Adam a Eva. Nahota v umění a co si s ní počít ve výtvarné výchově
Böhmová, Zuzana ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Böhmová, Z.; Adam a Eva - nahota v umění a co si s ní počít ve výtvarné výchově. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 106 s. Práce se v teoretické části snaží analyzovat nahotu prostřednictvím komparace religionistických, morálních a mocenských spisů s každodenně prožívanou realitou a uměleckým zobrazením. Věnuje se proměně jejího paradigmatu v evropské kulturní tradici od rozvoje křesťanství. Pokládá si za cíl najít počátky spojení nahoty s pocity studu. Objevuje původ erotizace nahoty a její propojení s pornografií. V didaktické části se snaží o vnesení tématu do výtvarné výchovy, o definování pojmu skrze výtvarné aktivity a pochopení proměny vnímání nahého těla v moderním malířství. Skrze médium malby zkoumám v praktické části sémiotickou povahu nahoty jako znaku a znaky, které k nahotě odkazují.
Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo ve výtvarné výchově
Ondřichová, Petra ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem "Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo výtvarné výchovy." má charakter průzkumné sondy. Je zaměřená na erotiku v prostředí školské instituce. Tato práce se zabývá tělem a jeho erotickými obsahy ve výtvarné kultuře. Snaží se objasnit pojem erotika. Hledá její různé přesahy do oblasti filozofie, reklamy, školy, osobního a veřejného života. Tato práce je spjata především s výukou erotického tématu a problematiky začlenění erotiky do vyučovacích hodin výtvarné výchovy. Cílem je tedy zjistit, jak jsou děti/studenti k tomuto tématu senzitivní. Celý text je doplněn autentickými výpověďmi studentů, učitelů, ale i rodičů vztahující se k tématu erotika ve škole.
Židovská trilogie v díle Arnošta Lustiga
Hanyková, Martina ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá třemi prózami Arnošta Lustiga tvořícími tzv. Židovskou trilogii: Lea z Leeuwardenu, Colette, dívka z Antverp a Tanga z Hamburku. Na počátku práce jsou prezentovány známé Lustigovy hrdinky, je určena jejich základní typologie a dále je již pozornost přenesena především na hlavní dívčí postavy Židovské trilogie. Práce sleduje jejich vývoj, charakteristické znaky a jejich pozici mezi ostatními ženskými protagonistkami autora. Zaměřuje se na jednotlivé novely, na rozvinutí jejich základních narativních kategorií (vypravěč, postavy, čas a prostor), na opakující se motivy a na používaný jazyk a styl. Závěr práce se soustředí na vzájemnou komparaci děl a zabývá se i tématem erotiky a prostituce v Lustigově díle. Podrobněji je rozveden také autorův život, který s jeho tvorbou úzce souvisí. Klíčová slova: Arnošt Lustig, Židovská trilogie, holokaust, šoa, ženy, židovské postavy, prostituce, erotika, mravnost
Erotické motivy v čínském výtvarném umění
Lipková, Lada ; Maršálek, Jakub (vedoucí práce) ; Pejčochová, Michaela (oponent)
Souhrn: Práce se zabývá zobrazováním erotiky v čínském výtvarném umění za doby vlády dvou posledních čínských dynastií s tím, že více prostoru je spíše věnováno dynastii Ming (1368 - 1644), za jejíž vlády vznikaly a rozkvětu dosáhly jak pojednávané erotické obrazy, tak erotická literatura. Práce nejdříve obecně uvede téma a vysvětlí pojmy, které s prací souvisejí, totiž erotika a pornografie. Dále nastíní upjatý konfuciánský a otevřenější taoistický přístup k erotice a sexualitě, které je důležité zmínit jako pozadí pro rozvoj čínského erotického výtvarného umění. Zmíní se o taoistických sexuálních manuálech, které mohly být předobrazem erotických alb. Představí erotiku v čínském výtvarném umění dynastie Ming a společnost, ve které toto umění vznikalo. Popíše mingské erotické malby a tisky, jejich účel a témata. Popíše je rovněž také jako ilustrace k tehdejším erotickým literárním dílům. Nakonec ukáže, že erotické obrazy se v téže době těšily oblibě také v Japonsku a v Koreji. Práce obsahuje obrazovou přílohu.
Homoeroticism and Autoeroticism in modern prose
Dlasková, Kateřina ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Weinberg, Manfred (oponent)
Tato práce se ve své první části zabývá vymezením a charakteristikou období přelomu 19. a 20. století, na jejímž základě ukazuje změnu v pohledu na svět i na člověka a jeho psýché v souvislosti s novým chápáním sexuality. Ve své druhé části zpracovává téma homoerotiky v dobové sexuologii a jeho postavení v současné literární vědě, konkrétně v díle Thomase Manna. Poslední část práce je pak věnována rozborům tří literárních textů - "Smrt v Benátkách" Thomase Manna, "Zmatky chovance Törlesse" Roberta Musila a "Slečny Elsy" Arthura Schnitzlera -, které mají vysvětlit funkci "odchylné" sexuality, tedy homoerotiky a autoerotiky, v německy psané próze na přelomu 19. a 20. století.
Žena ve výtvarném umění
Urbanová, Zdeňka ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Urbanová, Zdeňka: Žena ve výtvarném umění. /Diplomová práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 normo s. zaměření práce: teoretická studie s výzkumnou částí spojenou s výtvarně didaktickou řadou předmět: zachycení genderových stereotypů a využití ženského umění ve výtvarné výchově cíl: zjistit, zda žáci a žákyně uplatňují při vnímání genderové stereotypy a pokusit se je s touto pro- blematikou seznámit přínos, poznatky: vyvolání zájmu o tuto problematiku v kontextu výtvarné výchovy klíčová slova: ženské umění, feminismus, gender, genderové stereotypy, identita, sexualita, erotika, plastické operace, panenka, výtvarná výchova
Podívám se a vidím 2005: základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímaní sexuálně explicitních materiálů
Chochola, Martin ; Weiss, Petr (vedoucí práce) ; Zvěřina, Jaroslav (oponent) ; Uzel, Radim (oponent)
K DISERTAČNÍ PRÁCI Mgr. Martin Chochola PSAV2005 : Základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímání sexuálně explicitních materiálů 2010 SSOOUUHHRRNN Práce "Podívám se a vidím: základní subjektivní a objektivní faktory ovlivňující vnímání sexuálně explicitních materiálů" postihuje aktuální problematiku vnímání existence, prezentace a distribuce vizuálních a audiovizuálních sexuálně explicitních materiálů v České republice. V teoretické části zasazuje psychologický význam těchto materiálů a jejich chápání do kontextu vývoje společenského uspořádání, politiky, technického vývoje, náboženství, práva, sociologie a psychologie. Praktická část se formou mapujícího výzkumu zaměřuje na základní subjektivní i objektivní faktory, které naše vnímání sexuálně explicitních materiálů přímo ovlivňují, a představuje čtveřici těchto prokazatelně působících faktorů: Jedná se o faktor sociodemografických charakteristik konzumenta, jeho postojů vůči sexuálně explicitním materiálům, obsahu konkrétních sexuálně explicitních materiálů a formu jejich prezentace či distribuce. Práce dále nastiňuje možnosti, v jakých konkrétních aplikačních oblastech lze s představenými faktory dále pracovat, nebo kde již jsou tyto faktory...
Erotika v animovaném loutkovém filmu
Žák, Vojtěch ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; Vaněček, Matěj (oponent)
Erotika a pornografie v animovaném loutkovém filmu je okrajový žánr. Přesto si zaslouží pozornost díky svým jedinečným výrazovým prostředkům. Předmětem práce je zamyšlení nad vztahem tělesnosti a loutky ve filmu. Její součástí je rovněž autorský výběr a analýza konkrétních nezávislých filmů, ve kterých je převažujícím námětem sexuální chování nebo které obsahují scény s erotickým obsahem. Loutka funguje jako zobrazení lidského těla, v kontextu této práce pak konkrétně těla v erotických situacích. Tělo loutky se tak stává obrazem našeho těla. S nástupem nových technologií se i my můžeme stát obrazem loutky, která se tak stává loutkářem, animátorem. Pro pochopení funkce loutky ve filmu je důležitý i princip identifikace s hrdinou jako jeden z klíčových nástrojů pro interpretaci role loutky ve filmu. Zvolené téma doprovází definice klíčových pojmů a krátký přehled legislativy, která se dotýká pornografického animovaného filmu.
"Poslední paladýn" české dekadence Jarmil Krecar z Růžokvětu. Erotika, stylizace a inspirace v jeho životě a díle
KUBÁT, Petr
Předkládaná diplomová práce {\clqq}Poslední paladýn`` české dekadence Jarmil Krecar z Růžokvětu. Erotika, stylizace a inspirace v jeho životě a díle se snaží o bližší poznání osobnosti Jarmila Krecara a jejího opětného zařazení do kulturně historického kontextu českých dějin konce 19. a počátku 20. století. Reflektuje erotické motivy v jeho umělecké tvorbě i životním postoji a akcentuje, do jaké míry byl jeho život prodchnut přežívajícími dekadentními stylizacemi, estétstvím a dandysmem. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První část úvodní studie má nastínit celkovou atmosféru doby přelomu 19. a 20. století a popsat okolnosti, vznik a vývoj důležitého časopiseckého orgánu českých dekadentních umělců, Moderní revue. Druhá část se snaží uchopit fenomén dekadentních stylizací a zařadit ho do širších evropských souvislostí. Předmětem třetí části první kapitoly je reflexe erotiky a sexuality v české kultuře na přelomu 19. a 20. století, její vazby s estetikou a pornografií. Druhá kapitola se zabývá životním osudem Jarmila Krecara, klade důraz na prostředí, ze kterého pocházel a ve kterém se později pohyboval. Třetí kapitola literárněvědně rozebírá Krecarovo vydané i nevydané dílo s přihlédnutím k zastoupení erotických a pornografických motivů. Čtvrtá kapitola se na základě vztahů k múzám a milenkám Jarmila Krecara snaží co nejvíce přiblížit osobnost radikálního dekadentního umělce. Pátá kapitola má za cíl na konkrétním příkladě představit sebeprezentaci dekadentního individua v jeho imaginárním i reálném světě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.