Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadlo Fórum jako nástroj řešení problémů v mateřské škole
Rejsková, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...
Divadlo fórum: možnosti praktického využití při práci s dětmi a mladistvými
Mejdřická, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické techniky Divadlo fórum při práci s dětmi a mladistvými. Teoretická část práce je členěna na tři kapitoly a první z nich první představuje Divadlo fórum. Druhá přibližuje vznik a techniky Divadla utlačovaných, jehož důležitou součástí je zkoumaná technika. Třetí část poskytuje podrobný popis specifik Divadla fórum (dále DF) včetně jeho cílů, pravidel a zásad pro postavu Jokera. V své druhé části práce představuje vztah DF k systému vzdělávání v České republice, konkrétně se zabývá klíčovými kompetencemi, Osobnostní a sociální výchovou a Dramatickou výchovou a si klade za cíl zmapovat současný stav využívání Divadla fórum v praxi a to zejména ve školním prostředí. Konkrétně je zde popsáno za jakým účelem, kým a s jakým úspěchem se metoda aplikuje. Dále jsou zde porovnány aktuálně využívané varianty s původním teoretickým východiskem Augusta Boala, který byl koncipován pro práci s dospělými jedinci. Na základě této analýzy jsou pak prezentovány zásady, které by mohly pomoci při budoucích realizacích DF s dětmi a mladistvými. Klíčová slova: Divadlo Fórum, vztahy ve třídě, vývojová psychologie, téma, Joker, osobnostní a sociální výchova, primární prevence, dramatická výchova, klíčové kompetence, dramatická výchova
Divadlo Fórum a jeho vliv na řešení problémů ve třídním kolektivu na 1. st. ZŠ
Kubecová, Milena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zam ena na oblast dramatické výchovy, která je mojí specializací, konkrétn na jednu z jejích metod - divadlo Fórum. Jejím cílem je posoudit ú innost divadla Fórum p i ešení káze ských problém mezi žáky 1. stupn základní školy. V teoretické ásti rozpracovávám témata samotného zakladatele divadla utla ovaných Augusta Boala, skrze jeho pojetí se vracím až ke ko en m brazilského národa, odkud se pozd ji zrodily samotné principy divadla. V nuji se také obecné charakteristice agresivity, kterou jsou pedagogové nuceni na školách mezi žáky ešit a zejména jí p edcházet v rámci preventivních program a úzkou spoluprací nejen s žáky, ale také s jejich rodi i. Jedním z takových program jsou p edstavení ob anského sdružení Divadelta, se kterým jsem navázala v rámci praktického výzkumu ve svojí diplomové práci spolupráci, a které mi nabídlo ke zkoumání realizaci svého zab hlého programu Trest se zam ením na žáky 1. stupn a agresivní chování v po átcích školní docházky. Výzkum prob hl mezi žáky 3. a 4. ro ník na dvou základních školách. Provád la jsem ho s pomocí dotazník , které žáci vypl ovali bezprost edn po zhlédnutí p edstavení a jeho reflexi. Zajímaly m také názory u itel , kte í se p edstavení zú astnili a p edali mi svoje post ehy písemnou formou. Rozhodující však pro m byly výpov di...
Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů
Kohoutová, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce "Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů" je teoretické vymezení zážitkově reflektivních aktivit ve vztahu k prevenci sociálně patologických jevů a seznámení se zážitkově reflektivní metodou Divadla fórum. Tato bakalářská práce je zaměřena převážně teoreticky. V první kapitole se věnuji problematice sociálně patologických jevů, příčinám vzniku sociálně patologického chování a vymezení a klasifikaci sociálně patologických jevů. V druhé kapitole se zaměřuji na primární prevenci a její realizaci. Třetí kapitolu věnuji zážitkově reflektivním aktivitám, zážitkové pedagogice a výchově prožitkem. Čtvrtá kapitola se zabývá metodou Divadla fórum, jeho historií, ale především realizací. Pátá kapitola je zaměřena více prakticky, popisuji v ní mé osobní zkušenosti s metodou Divadla fórum a její realizací na základních školách. Tyto zkušenosti dokresluji výzkumnou sondou realizovanou formou rozhovorů. Tyto rozhovory jsou zaměřeny na názory a zkušenosti učitelů s metodou Divadla fórum. Klíčová slova sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórum
Divadlo Fórum jako nástroj řešení problémů v mateřské škole
Rejsková, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.